Inhouden op bezine op gas trekken als een lier!

Gestart door onnaj, 06-04-2005 00:00:25

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Gisteren mijn 850 2.5 20V opgehaald (wat duurt wachten toch lang :D)

Heb alleen een echt groot minpunt, op benzine lijkt ie vermogen tekort te komen en zo rond de 4200 toeren houdt ie iets in (heel ff maar)

Op gas trekt ie super zonder ook ma een beetje te stotteren. Het blok lijkt wel nieuw is gewoon kurkdroog.

Ik zit zelf te denken aan de lambdasonde omdat ook het motormanagementlampje brandt, zou dit kunnen?

Hoe kan ik testen of de lambda slecht is?

Hoe kan ik de foutcodes in de computer uitlezen? Kon het zo snel ff niet vinden op het forum.

Verder rijdt ie gewoon lekker en als je 120 rijdt lijkt t nog gewoon of je stilstaat...heerlijk!!!

Alvast bedankt.

gr. Janno

thuur

Zoek eens in de categorie LPG onder Techniek (waar dit topic ook thuis hoort). Je gaat gegarandeerd antwoorden vinden ;)

Gr 8)

onnaj

Citeerwaar dit topic ook thuis hoort

Sorry beginnelingsfoutje  ;) :D

Ik zal het eens ff nakijken dank je.

onnaj

Wordt dan ff de injectoren controleren, de lambda sonde en de benzinedrukregelaar.

Heb ik weer wat te doen van t weekend :D

onnaj

Waar vind ik het kastje zoals weergegeven in figuur 4.14?? Net ff zitten zoeken, kan wel de computer vinden maar kastje ben ik nog niet tegengekomen.

Dank je.

mehn

Citaat van: onnaj op 06-04-2005 21:40:08
Waar vind ik het kastje zoals weergegeven in figuur 4.14?? Net ff zitten zoeken, kan wel de computer vinden maar kastje ben ik nog niet tegengekomen.

Naast de ruitensproeier-vulopening onder twee kapjes. Of heb je eentje van modeljaar 96/97?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

onnaj

Ik heb een model januari 1994. Heb gisteren even gezocht, ik zie wel de 2 computers zitten bij de ruitenwissersproeier vulopening, maar geen uitleesapparaat.

Niemand een foto ervan????

Reitse

Aanvulling op bovenstaande, motor niet aan, kan ook gewoon op contact.

mehn

Citaat van: onnaj op 08-04-2005 10:31:13
Ik heb een model januari 1994. Heb gisteren even gezocht, ik zie wel de 2 computers zitten bij de ruitenwissersproeier vulopening, maar geen uitleesapparaat.

Niemand een foto ervan????

Waarschijnlijk bedoel je met computers wat wij met OBD-I bedoelen. Zie plaatje van Ludo.

De computer(s) van de 850 zit(ten) ín de zwarte kunststof die op het plaatje boven de vulopening van de ruitensproeier te vinden is (die waar de ronde buis uitkomt).

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

onnaj

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn lambda sonde naar de piet gijs is, correct me if i'm wrong, maar deze foutmeldingen kreeg ik uit de computer:

113: Lambda-sonde bovengrens bereikt

221: Adaptieve Lambda-relegeling deellast bovengrens

223: Signaal Stationair-regelklep

231: Adaptieve Lambda-regeling deellast ondergrens

232: Adaptieve Lambda-regeling stationair bovengrens

511: Adaptieve Lambda-regeling stationair ondergrens

512: Lambda-sonde ondergrens bereikt

Wat zijn eigenlijk de kosten van zo'n lambda sonde? € 100,-??

reneetje

Citaat van: onnaj op 08-04-2005 20:04:58

Wat zijn eigenlijk de kosten van zo'n lambda sonde? € 100,-??

Imitatie [/color] kost ie 119 euro , maar orgineel is ie een tikkie duurder , fors duurder dacht ik zelfs.
Hoeveel duurder weet ik zo exact niet, maar ik hoor geen positieve verhalen van die imitatie sensoren....... ::)

Rene :-\

italia

marruh; je gaat toch geen honderden eurie uitgeven als je toch 999.99 Promile van je tijd op Gas rijdt?

onnaj

Mwah wie weet doe ik het wel.

Ik heb net ff gas getankt en het gemiddel verbruik was 1:6,8 lijkt me toch aan de veels te hoge kant. Dat terwijl ik elke dag 32 km enkele reis op de snelweg rijd moet toch goed voor het verbruik zijn dacht ik zo.

Ook ruik ik ook al rijd ik op gas een benzinedamp...

Dus toch goed alles na laten kijken denk ik zo.

italia

Dat is idd veel te hoog. een 2.5 moet makkelijk aan de 1 op 10 komen. mijn ervaring is dat de 2 ltr meer werk moet verzetten dus meer "zuipt". die van mij doet bijna 9 km. maar dat zijn discussies voor een andere topic. ;)

onnaj

Het heeft allemaal met elkaar te maken, maar zojuist reed ik naar huis en moest een trekker inhalen...ff op benzine gezet en tractor ingehaald...in de 2 tot ca. 5500 toeren doorgetrokken. Daarna schakelde ik weer terug op gas maar het leek alsof de gastank geen gas aanleverde. Ik kon op het gaspedaal drukken wat ik wilde maar er gebeurde niets zodra ik omschakelde naar benzine kon ik weer gewoon optrekken. na een km of 10 gereden te hebben kon ik hem weer op gas zetten hield toen nog ff flink in maar toen liep die weer zoals vanoud.

Wellicht dat iemand aan de hand hiervan kan vertellen wat er mis is.

Is de 2.5 20v normaal trouwens snel in de 5de versnelling, als ik op benzine/gas rijd en ik trek bij ca 110-120 op, dan duurt t erg lang voordat ie echt op snelheid komt, met een beetje bergop heeft ie al moeite de 160 te passeren terwijl de volvo dit normaal fluitend moet doen dacht ik zo.