De Spaanse Curry: reconstrucción

Gestart door Vulk, 18-06-2016 14:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Citaat van: Stefan op 22-10-2018 20:16:56
Hoe oud is je katalysator? (ik ga er even vanuit gaan dat je die er onder hebt)

Ik heb een 3inch Ferrita zonder catalysator.

classicT5

Vage storingen. Wel handig dat je logging hebt. Als je het tijdstip weet waarop het gebeurde, moet je daaruit wel iets kunnen halen / analyseren.

Stefan

Citaat van: Vulk op 22-10-2018 20:20:24
Ik heb een 3inch Ferrita zonder catalysator.
Ok, never mind  :eusa_whistle:
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

Vulk

Citaat van: classicT5 op 22-10-2018 20:24:21
Vage storingen. Wel handig dat je logging hebt. Als je het tijdstip weet waarop het gebeurde, moet je daaruit wel iets kunnen halen / analyseren.

Ik heb helaas geen continue logging, maar zal de komende periode telkens de laptop er aan hangen bij een rit.

de Boeing

gebeurt dit op lpg en op benzine?

Vulk

Citaat van: de Boeing op 22-10-2018 23:05:54
gebeurt dit op lpg en op benzine?

Ik heb het tot nu toe enkel op lpg gehad, maar ik heb nog maar een hele korte rit op benzine gemaakt.
Ik vermoed dat het probleem zich voordoet op beide brandstoffen aangezien de auto gisteren uitviel quasi direct na het starten. Bij koude start schakelt de auto pas over op gas na een minuut of twee.

de Boeing

Ok, lijkt me idd toch iets brandstof gerelateerd... Sinds ik nieuwe lpg software heb gaat de mijne sneller over naar lpg maar dan is de lambdaregeling soms nog niet actief en moet ik echt flink doortrappen om motor niet te doen uitvallen (of even manueel naar benzine gaan).

Vulk

Zou relais 103 ook dat sporadisch inhouden kunnen veroorzaken?

Taranis

Jeetje. Ruim 30 uur later en onze relais-103-expert heeft nog niet gereageerd  :eusa_think:

Claudia

Citaat van: Taranis op 24-10-2018 16:32:48
Jeetje. Ruim 30 uur later en onze relais-103-expert heeft nog niet gereageerd  :eusa_think:

Ja zeg, mag een relaisdeskundige ook eens herfstvakantie hebben? :eusa_snooty: ;D

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

En dan ook nog geen antwoord geven op de vraag maar antwoorden met een wedervraag...... :eusa_doh:

Tenzij je je vakantie schriftelijk in 3-voud 6 weken van tevoren bij de moderators aangevraagd hebt, denk ik dat Thomas gewoon een antwoord van je verwacht :eusa_whistle:

Vulk

Ik heb net relais 103 vervangen door een reserve exemplaar. (had er zelfs twee in de koffer liggen). Nu de komende periode maar afwachten of het probleem weg is. Het lijkt me sterk, maar het is het proberen waard.

Vulk

#1137
Arjen heeft gisteren de logs bekeken en daaruit blijkt het volgende:

stationair is de airmass te laag, wat zou wijzen op een vacuumlek. Vermoedelijk niet de oorzaak van mijn probleem.

Verder in één van de logs werd de ontsteking plots heel hard verlaat terwijl daar eigenlijk geen vraag naar was. Tijdens die rit hield de auto licht in (maar ik kwam net tot stilstand dus moeilijk te beoordelen). Dat zou eerder wijzen op de nokkenas (of krukas-) sensor.

Verder kan het fanrelais blijkbaar ook dergelijke ellende kan veroorzaken. Niet onmogelijk volgens mij, gezien dit topic: https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88370.0

Ik moet vandaag enkele ritten maken en ga deze telkens proberen te loggen. Als de symptomen niet weg zijn met het relais 103 (weinig waarschijnlijk), ga ik verder met het fanrelais en dan eventueel de nokkenassensor nog.

Alle input is welkom.

arjenT5R

Toch blijft relais 103 ook nog een mogelijke veroorzaker van de problemen. Als ie het er nu goed op lijkt te doen maar ff aankijken.

Ik heb ook wel eens nokkenassensor gehad die zulks vreemde symptomen gaf.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

De eerste twee ritten vandaag gingen alvast goed.
Vanavond nog 2x40km rijden, ik ben benieuwd.