The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: peteRRR op 05-10-2016 12:42:27
als je er 1 gaat aanschaffen neem dan een goede dat scheelt een hoop misere.
Sprak net met mijn vader en hij heeft een popnageltang, dus met het omdraaien of vervangen van de SUB wacht ik nog even. Op Estate services zie ik trouwens niet de maten van de popnagel. Lijkt me handiger (en goedkoper) om een doosje te kopen. Iemand dit ooit gedaan en de juiste maten paraat? Zoek zelf anders ook nog wel even verder  :)

Heb ook al twee adresjes voor de uitlijning gevonden. Eentje super profi (maar een uur rijden), ander een kleine garage en dichtbij (maar deze week op vakantie). Vanmiddag iemand van de eerste plek aan de lijn gehad en zij doen eerst een analyse met uitdraai om te zien of er uberhaupt wel iets scheef staat. Moet even tijd vinden om dit te doen maar dan wil ik het wel laten doen. Benieuwd óf er iets scheef staat, en als ze er iets aan doen, of ik er wat van ga merken!

Citaat van: Lunadust op 05-10-2016 12:53:27
...en dan gelijk even een likje wiellagervet aan dat ijzeren blok op je fusee, dan is het eventuele kraken ook weer over.
Waar precies? Ergens in de buurt van waar de SUB tegenaan zou moeten komen? En doel je hier op een kraak wanneer ik het stuur volledig gedraaid heb? Ben nu een beetje aan het zoeken online en kan het zo snel nog niet vinden. Heb vooral een schurend geluid (en die lijkt mij van de plek op de foto vandaan te komen).

Maar er is overduidelijk nog wel een ander geluidje dat ergens rond de vering of daaronder vandaan komt.  Een soort van 'squish squish' sound, elke keer wanneer ik over een verkeersdrempel ga. Lijkt bij alle vier de wielen vandaan te komen. Wilder er binnenkort nog even een goed geluidsfragmentje van maken voor betere online identificiatie... Kijken of ik daar ook wat aan kan doen.

Citaat van: Lunadust op 05-10-2016 12:53:27
Trouwens verstandig dat je die krik hebt omgewisseld.
die 2,25 ton uitvoering is gewoon niet toereikend, zeker als dat witte stangetje al krom is is het gewoon een gevaarlijk ding
Ben er ook erg blij mee dat ik het gedaan heb. Dacht eerst nog dat ik misschien een beetje een zeur was, maar deze nieuwe voelt zoveel stabieler en steviger aan. Hiermee krik ik die auto toch wat eerder (en prettiger) de lucht in dan met die 2 tonner in origami staat.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Lunadust

Popnagel zal in de buurt van 5 mm zitten uit het hoofd gezegd, maat van de boor is bepalend..

Ja precies daar waar je de kale of licht roestige plek op je fusee uitsteeksel ziet een lik vet smeren.
Dan is het schuren en kraken bij max stuuruitslag weg.


Techneut, geen dichter.

stuuraandeverkeerdekant

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

razorx

Citaat van: Lunadust op 06-10-2016 21:33:47
Popnagel zal in de buurt van 5 mm zitten uit het hoofd gezegd, maat van de boor is bepalend..

Ja precies daar waar je de kale of licht roestige plek op je fusee uitsteeksel ziet een lik vet smeren.
Dan is het schuren en kraken bij max stuuruitslag weg.



Yep, en richting de 14mm qua lengte, of iets meer.

stuuraandeverkeerdekant

#349
Een tussendoor post

Dit is eigenlijk een beetje vals spelen want: een post over een auto die niet van mij is; een reparatie waar ik niet aan meehelp én een foto die ik niet gemaakt heb! Oh ja, het is ook nog eens géén Volvo  :o

Dit is mijn zusje aan het werk met het motorblok van haar lelijk eendje. De auto is van haar, de know-how om de motor eruit te krijgen (en er hopelijk ook weer in) is van mijn vader, en mijn broertje stuurde deze foto op  :D



Vind het erg jammer dat ik niet kan helpen, maar zoals het er nu naar uitziet hebben ze eind van de maand (als ik op bezoek kom) ook nog wel wat werk over voor mij  :D

Na een grote olie lekkage was de tijd rijp om het eendje eens goed onder handen te nemen. En daarnaast lijkt mijn vader ook wel een heel klein beetje geinspireerd door mijn enthousiasme en blog waardoor hij het allemaal wat grondiger lijkt aan te pakken dan voorheen (en dat vind ik eigenlijk wel heel leuk om te zien). Stuur ze vaak ook linkjes door van interessante posts op dit forum (om het toepasbaar te maken op een 2CV uit '86 heb ik ze geadviseerd om van elke Volvo how-to gewoon drie cilinders af te trekken - past precies!  ;D)

Nieuwe olievulpijp erin, nieuwe oliekeerring, de koppeling vervangen plus een nieuwe oliekoeler. Zover zijn ze nu, maar ze komen vast nog wel meer tegen. En daarna de buitenkant weer mooi maken. Lekker projectje  :eusa_clap:
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Lunadust

Geweldig, laat ze wel de schermen veilig wegleggen, de kou komt er weer aan.
Anders is de eend dadelijk gebraden...  Met al dat gekloofd eiken in de buurt  :evil:
Techneut, geen dichter.

elianmars

Eh, dat gevalletje in die blauwe krat, is dat het motorblok van de 2CV?  :eusa_shifty:

UserID6342

Erg leuke foto  :eusa_clap: :eusa_clap: En een 2CV is heerlijk om aan te werken, blijf het geweldige dingen vinden en erg leuk  :eusa_clap: :eusa_clap:.

Mijn Citroënliefde is altijd de 2CV geweest (en alle versies hierop gebaseerd, zoals de Mehari en Dyane), de CX (wat een geweldig fijne auto en heerlijke sleutelobjecten), de ID/DS en de SM (blijf dit ook het mooiste model ooit vinden van Citroën), en de GS Bi-rotor. 

Helaas, in mijn optiek, is Citroën in de jaren '90 behoorlijk de weg kwijt geraakt en zijn het eenheidsworsten geworden waardoor mijn interesse weg was :(

UserID6342

Citaat van: elianmars op 06-10-2016 22:41:51
Eh, dat gevalletje in die blauwe krat, is dat het motorblok van de 2CV?  :eusa_shifty:
Ja dus ;D. Het blokje til je er alleen zo uit en stelt niets voor ;D

vincen tdi

da's ideaal reviseren  :o
gewoon 's avonds op de bank voor de buis met een blokje op schoot  ;D ;D
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

stuuraandeverkeerdekant

#355
Citaat van: Lunadust op 06-10-2016 22:20:22
Anders is de eend dadelijk gebraden...  Met al dat gekloofd eiken in de buurt  :evil:
Ach, óf ik kom gezellig helpen klussen, óf we eten heel lekker. Kan eigenlijk niet fout gaan  ;)

Citaat van: Dirk342 op 07-10-2016 06:04:22
En een 2CV is heerlijk om aan te werken, blijf het geweldige dingen vinden en erg leuk  :eusa_clap: :eusa_clap:.
Vind het ook heel leuk om ze hiermee te helpen. Ook omdat het zo'n goede oefening is voor het klussen aan (en begrijpen van) mijn eigen auto   ;D

Citaat van: vincen tdi op 08-10-2016 11:06:32
da's ideaal reviseren  :o
gewoon 's avonds op de bank voor de buis met een blokje op schoot  ;D ;D
En als je er nou eerst even mee in bad gaat blijft de bank ook nog mooi schoon   :)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

Ik merk de laatste tijd dat de motor niet direct start. Na het omdraaien van de sleutel is het net alsof hij één of twee keer moet kuchen voor hij aanslaat.

Ik las hier iets over de MAP sensor en soortgelijke symptomen. Zou dit iets kunnen zijn (ik heb geen turbo)?

Of anders andere woorden waar ik op kan zoeken? Ik heb namelijk de komende tijd geen tijd om te klussen, maar kan me natuurlijk al wél gaan inlezen op toekomstige projectjes!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

peteRRR

#357
Zou eerst gaan uitlezen voordat je onderdelen gaat vervangen,..kan wel dat niet maar het geeft je een richting als er
een code uit komt,.....kan ook je nokkenassensor zijn dat slecht starten ;)

Of/en je basis dingen bekijken, ontsteking,kabels,bougies,bobine,massa kabels.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Lunadust

Citaat van: peteRRR op 08-10-2016 22:43:37
Zou eerst gaan uitlezen voordat je onderdelen gaat vervangen,..kan wel dat niet maar het geeft je een richting als er
een code uit komt,.....kan ook je nokkenassensor zijn dat slecht starten ;)

Of/en je basis dingen bekijken, ontsteking,kabels,bougies,bobine,massa kabels.

Groet

onzin
zit geen bougiekabels enzo op


temperatuursensor
massakabels

dan is ie weer prima in orde
Techneut, geen dichter.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: peteRRR op 08-10-2016 22:43:37
Zou eerst gaan uitlezen voordat je onderdelen gaat vervangen,..
Het uitlezen lijkt me idd een verstandige volgorde van zetten (om niet blind van alles te gaan vervangen) maar zal ik nog even mee moeten wachten tot ik wat langer in NL ben. Heb zelf namelijk geen OBD lezer.

Citaat van: Lunadust op 08-10-2016 22:52:08
zit geen bougiekabels enzo op
En inderdaad, heb net een wat nieuwer type motor zonder bougiekabels.

In the meantime... Ik heb recentelijk de koelvloeistof temperatuur sensor vervangen, als dat dezelfde is die jij bedoelt. Massakabels heb ik me nog nooit in verdiept. Ga ik eens op zoeken!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!