The Beginners Guide to owning a V70

Gestart door stuuraandeverkeerdekant, 14-07-2016 01:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: SB T5-R op 17-01-2017 21:13:16
Was leuk jullie te ontmoeten!
Al resultaat van je tijdelijke fix gehad? Auto niet meer afgeslagen?
Eensgelijks! Auto is trouwens niet meer afgeslagen, maar heb er ook nog niet veel mee kunnen rijden. Ben de hele week in Den Haag aan het werk en dan neem ik de trein. Volgende week komt de echte test want dan kan ik weer een beetje rijden ;)

Heb al wel eventjes echte kabelschoentjes aan het draadje gezet (de blauwe 6.3mm die Dirk noemde) en hij zit meteen een stuk steviger. Maak ik me ook geen zorgen meer over lostrillen  ;D
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Jurijn R

Citaat van: FrankvdAa op 14-01-2017 21:07:32
Klopt inderdaad, negatieve trim is te rijk lopen waardoor er verarmt moet worden. Zit zelf met een trim van -23%, zie mijn blog.

Zou wel kunnen zijn dat je injectoren lekken, waardoor hij rijker loopt dan gepland. Maar er zijn legio van mogelijkheden. De grens ligt bij +/-25% voor zover ik weet, dus volgens mij valt 8% dan nog wel mee.

Andersom. - % Trim is arm lopen  ;)

KIM

Nope een - % trim betekent een negatieve compensatie. Die is nodig omdat de motor te rijk loopt.

razorx


stuuraandeverkeerdekant

Dank voor alle info en correcties weer. Ik blijf leren! En mijn handen jeuken om weer eens goed aan de slag te gaan. Helaas heb ik geen overdekte ruimte dus moet noodgedwongen even wachten tot het weer wat warmer wordt. Met deze temperaturen verlies ik het gevoel in mijn vingers toch nét wat te snel...

Ongetwijfeld een probleem waar meer mensen tegenaan lopen deze dagen  ;)
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Paulsson

Bij koud weer piept het stuur een beetje / ff uitzoeken of en zo ja waar te smeren

Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb het ook. Zie hier:

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/steering_alignment/steering_bearing_lube.html


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

stuuraandeverkeerdekant

#621
Citaat van: Paulsson op 21-01-2017 18:45:04
Bij koud weer piept het stuur een beetje / ff uitzoeken of en zo ja waar te smeren

Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb het ook. Zie hier:

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/steering_alignment/steering_bearing_lube.html
Oh thanks! Ik had me er nog niet verder in verdiept en wist ook nog niet precies waar te zoeken. Een prima klusje voor de winter omdat het semi-binnen is  ;D  Zal er snel eens mee aan de slag gaan!

Heb jij het zelf al gedaan?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#622
Net even wezen kijken en kan me goed voorstellen dat hier de oorzaak van de piep ligt. Ik zag de witte plastic lager zitten en het was goed smerig daar... Ben denk ik ooit eens over een kuikentje gereden   :eusa_shifty:

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Paulsson

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 21-01-2017 23:58:42
Citaat van: Paulsson op 21-01-2017 18:45:04
Bij koud weer piept het stuur een beetje / ff uitzoeken of en zo ja waar te smeren

Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb het ook. Zie hier:

http://volvospeed.com/volvo_repairs_how_tos/steering_alignment/steering_bearing_lube.html
Oh thanks! Ik had me er nog niet verder in verdiept en wist ook nog niet precies waar te zoeken. Een prima klusje voor de winter omdat het semi-binnen is  ;D  Zal er snel eens mee aan de slag gaan!

Heb jij het zelf al gedaan?

Nog niet, onder andere door het koude weer inderdaad en dat je er maar lastig bij kunt, maar ik weet zeker dat het daar vandaan komt. Kijk eens hoe vies die witte lager is inderdaad op je foto haha. Dat kuikentje verklaart de piep piep wel!

Laat maar weten als je het hebt schoongemaakt, ben zeer benieuwd!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Historik

Ik heb ook dat geluid bij het draaien van het stuurwiel als de auto nog koud is. Maar ik kan aan de foto niet helemaal zien waar dit zit? Beneden bij de pedalen ergens?
Daihatsu Cuore 1997 116.947 km
Daihatsu Sirion2 1.0 2008 38.000 km
Volvo V70 10V Classic 1999 373.000 km

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Historik op 24-01-2017 17:18:16
Ik heb ook dat geluid bij het draaien van het stuurwiel als de auto nog koud is. Maar ik kan aan de foto niet helemaal zien waar dit zit? Beneden bij de pedalen ergens?
Inderdaad, als je achter de pedalen kijkt ga je bovenstaande foto herkennen.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

626Ronin

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 08-10-2016 22:24:19
En als je er nou eerst even mee in bad gaat blijft de bank ook nog mooi schoon   :)

#badeend ;D
00' Moondust metallic V70 classic, 140 pk, nieuwe Vogels VSI installatie bij 242K, verkocht bij 359K.

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: 626Ronin op 24-01-2017 19:45:10
Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 08-10-2016 22:24:19
En als je er nou eerst even mee in bad gaat blijft de bank ook nog mooi schoon   :)

#badeend ;D

Hahahaha!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

stuuraandeverkeerdekant

#628
VPB & SPLR

Vandaag de veerpootbrug en de spoiler bij Hugo (T5-4life) opgehaald. Had beide al langer op het oog maar het kwam er telkens niet van. Nu dus beiden in een klap  :eusa_clap:

Bij de garage van een vriend van Hugo afgesproken en daar meteen de veerpootbrug gemonteerd. Handig, omdat door de garagevloer je zeker weet dat de auto waterpas staat wanneer je de bouten aandraait (had er zelf niet bij stilgestaan maar Hugo merkte het op). En leuk omdat ik er dan meteen mee kon rijden   ;D



Het is geen magie, maar het voelt zeker wel wat strakker aan. Rest van de dag had ik mijn auto (helaas) aan mijn zusje beloofd dus heb hem nog niet uitvoerig kunnen testen, maar ik weet al wel een aantal mooie bochten waar ik binnenkort eens door wil  ;D


Ook erg blij met de spoiler. Hij is blauw (431) en ziet er strak uit. Ik wist al dat ik hem zou moeten spuiten, maar kijkende naar de kleur zag ik plotseling twee opties voor me: óf de hele auto blauw spuiten, of de spoiler moondust.

Hmmm.... :eusa_think:  ;)  

Maar nog even wachten tot het kwik boven de 15 graden hangt en dan ga ik die spoiler eens aanpakken. Een mooi lente projectje dus!

Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Woger