Vreemd lopen 2.5 10V

Gestart door arjen850, 19-09-2016 20:57:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen850

Citaat van: vincen tdi op 20-09-2016 23:11:45
beetje vergezocht misschien, maar ook al eens een andere ecu geprobeerd ?
je zult vast niet de eerste zijn die een breuk heeft in een van de solderingen

Weet niet of dit ver gezocht is, maar zit met de start blokkade.

arjen850

Voor nu eerst eens meten wat de brandstofdruk doet bij de "dipjes "

henry classic v70

Tjonge wat een zoektocht, hoop voor je dat je het snel vindt  ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citro├źn C4

arjen850

Denk dat ik de oorzaak gevonden heb. Nu rijden, straks weet ik meer. Heeft al uur zonder probleem gelopen.

Lammert

Benieuwd naar de oorzaak, ik hoop dat dit (wat?!? :P) hem was!

petrolhead

Witte rook Arjen?
Zou wel mooi zijn met lastige te zoeken storingen.

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: arjen850 op 22-09-2016 20:55:22
Denk dat ik de oorzaak gevonden heb. Nu rijden, straks weet ik meer. Heeft al uur zonder probleem gelopen.

Staat vast ergens langs de kant v/d weg....  ;D
--
Autogas Inside . . .

arjen850

Citaat van: volvobug op 22-09-2016 22:11:26
En, en, en?

Hij is goed :D 80 kilometer gereden geen misslag gehad.

volvobug

Citaat van: arjen850 op 22-09-2016 22:31:21
Citaat van: volvobug op 22-09-2016 22:11:26
En, en, en?

Hij is goed :D 80 kilometer gereden geen misslag gehad.

Goed zo en fijn voor je, maar niet vertellen waar het aan lag  :eusa_snooty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

Je bent wel van de cliffhangers ;)

arjen850

Citaat van: volvobug op 22-09-2016 22:32:33
Citaat van: arjen850 op 22-09-2016 22:31:21
Citaat van: volvobug op 22-09-2016 22:11:26
En, en, en?

Hij is goed :D 80 kilometer gereden geen misslag gehad.

Goed zo en fijn voor je, maar niet vertellen waar het aan lag  :eusa_snooty:

Ga ik nu doen,even geduld

arjen850

#57
Nou, de oplossing dan maar. Een brakke ecu is de boosdoener. Vandaag bedacht ik me dat ik wel eens kon proberen de ecu's uit te wisselen met mijn eigen sandstone. Wou de immo dan omzeilen om tijdens de test de bijbehorende sleutel even bij de antennering te plakken. Wat schertst mijn verbazing, beide auto's lopen op elkaars ecu's.
Na een half uur kreeg mijn sandstone exact hetzelfde probleem, dus toen was het duidelijk. Dan de zolder op zoeken naar een ecu (normaal mik ik de Siemens ecu's weg, nu dus niet meer) en vond er nog 1 van een 850 gelukkig (geen idee of het er 1 is van een handbak of automaat) en hij loopt hier prima op.

Wel wil ik eigenlijk graag weten wat er nou fout is in die ecu.
Grappig detail, de dipjes die er waren lijken heel erg op het dipje wat er altijd is wanneer bij stationair de koelfan aanslaat. Dan hoor je de stappenmotor ook meteen bijregelen..
En wat mij ook terdege verbaast is dat ik niet in de weg wordt gezeten door een startblokkering.  Want je zou eigenlijk zeggen dat wat ik nu gedaan heb niet zou moeten kunnen..

classicT5

Mooi dat je het gevonden hebt!! Ecu eens openmaken, secu door electronicus eens laten nakijken? Zijn er wel een aantal die dat kunnen en leuk vinden

arjen850

Bedankt iedereen voor het meedenken, in het bijzonder Yits, Dirk en Kornelis waar via app veel overleg mee is geweest.