Pablo de Volvo: onderhoud en avonturen

Gestart door Paulsson, 05-11-2016 00:46:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Keurig verbruik! Geen bergen, rustig rijden en veel snelweg km's icm fris blok = niet bijvullen tussen een beurt.

Paulsson

Citaat van: V70R^2 op 02-08-2018 21:26:32
Keurig verbruik! Geen bergen, rustig rijden en veel snelweg km's icm fris blok = niet bijvullen tussen een beurt.

:D!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Paulsson

#287
Megaklus met Adriaan

Nog even een fotoverslag van de werkzaamheden waar ik de dappere Adriaan voor heb ingeschakeld:

- Nieuwe carterventilatie
- Nieuwe koppeling, drukgroep, etc.
- Nieuw vliegwiel
- Nieuwe distributieriem
- Nieuwe veerschotels (recent vervangen, heel snel gescheurd! Vervangen door XC90 exemplaren)
- Nieuwe remklauwen vóór, inclusief upgrade naar 302 schijven

Soms moet je een beetje geluk hebben... De blijkbaar verstopte carterventilatie was VLAK voordat deze beurt ging plaatsvinden in staat geweest om de keeringen eruit te blazen. Gevolg: overal olie die Adriaan met een dozijn remmenreiniger moest opruimen. En ik met leden ogen terwijl ik op project zat in Canada toekijken hoe het klusje toch wat meer werk voor arme Adriaan werd  :-X

De foto's staan niet allemaal in de juiste volgorde...

Ach, eind goed, al goed. Pablo heeft nog nooit zo goed gereden als nu. Cumulatief is er in de afgelopen 3 jaar ongeveer €16.000 aan de auto verspijkerd en onderhouden  ;D
























































Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

RoelNL

Fijn dat die weer rijdt. Apart dat de veerschotel rubbers zo snel kapot gegaan zijn. Hoeveel km is dat geleden? Is daar iets mis gegaan met montage?

Denk dat je er voorlopig weinig omkijken naar hebt :eusa_dance:
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

V70R^2

Flinke klus inderdaad, mooi net wel/niet optijd ;D

Citaat van: RoelNL op 11-06-2019 13:11:59
Fijn dat die weer rijdt. Apart dat de veerschotel rubbers zo snel kapot gegaan zijn. Hoeveel km is dat geleden? Is daar iets mis gegaan met montage?

Denk dat je er voorlopig weinig omkijken naar hebt :eusa_dance:

Nou zeg dat wel, flinke klussen en alles grondig doorgepakt. Er is nu ook een single massa vliegwiel gemonteerd, deels kosten besparend, deels duurzamer, deels omdat het gewoon net wat fijner revt.

Citaat van: Paulsson op 25-04-2018 12:18:52
Derde klusdag met Adriaan




Die schotels waren van STARK geleverd door autodoc, niet wat we besteld hadden maar aangezien de rest van bilstein wel binnen was en we al tijd vrij hadden gemaakt om te klussen, die schotels toch maar gemonteerd... Wetende dat het geen A-kwaliteit is, maar niet verwacht dat het in minder dan een jaar, +/- 10.000km? weer stuk zou zijn...

Paulsson

Ja na 10.000 km stuk was wel even schrikken - gelukkig was het Adriaan opgevallen en kon het meengenomen worden in de beurt.

Wat ook in deze beurt is meegenomen: subframe bushings van PU! Maakt zo'n verschil voor het rijgedrag! Stuk directer in de bochten, andere auto geworden


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

razorx

Mooi werk weer. En Adriaan kan je dat rustig toevertrouwen  :eusa_clap:.

volvobug

Die STARK veerzittingen meuk heb ik ook een keer ongewild geleverd gekregen en waren inderdaad binnen 10.000km door. Wat een bagger.

Hoop werk overigens verzet aan de auto, mooi!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

H_Rovers

16k in 3j vind ik wel echt een gigantisch bedrag :o

Died850

Flinke klus zeg! Maar met een mooi resultaat.
Hier ook twee maal een Volvo gehad waar ik STARK veerpoortrubbers onder had gemonteerd aangezien dat was wat AutoDoc had gestuurd. Beide binnen een paar maanden kapot... ;D.

Ozzzz

#295
Citaat van: Paulsson op 11-06-2019 11:57:01
Megaklus met Adriaan

Cumulatief is er in de afgelopen 3 jaar ongeveer €16.000 aan de auto verspijkerd en onderhouden  ;D


:eusa_think: € 16.000,00 in 3 jaar  ???

Daar koop je ook 5 R-etjes van als je een beetje goed zoekt... :eusa_shifty:

Tenzij.... A3aantje het nieuwe uurloon van die ene Volvo dealer betekent...

NinaPaul

Tja, is ook afhankelijk van hoe je een auto koopt en wat de wensen zijn.

Sommige mensen storen zich aan een piepje van de asbak of een schakelaar die net een ander geluid geeft dan "dezelfde" ernaast.
Anderen vinden olie tanken en benzine/diesel/lpg bijvullen ook prima.......
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Paulsson

#297
Citaat van: razorx op 11-06-2019 14:43:55
Mooi werk weer. En Adriaan kan je dat rustig toevertrouwen  :eusa_clap:.

Absoluut :D

Opvallend om te horen dat anderen ook die ervaringen hebben bij de STARK units. AutoDoc zou ze echt uit de catalogus moeten halen (en gewoon de units leveren die je eigenlijk echt had besteld, wat wel goed spul is...)

Wat betreft het bedrag van €16.000 euro in 3 jaar, is nog de volgende context belangrijk:

- De aanschafprijs en 'afleverbeurt' van de auto is hierbij inbegrepen (€2450)
- De auto had veel (verborgen) achterstallig onderhoud
- Alles, maar dan ook alles wat is uitgegeven in context van auto gebruik en bezit (schoonmaakspullen, veiligheidshamer, you name it)
  is hierbij inbegrepen, exclusief belastingen, verzekeringen en brandstof
- Ik had 5 R'etjes kunnen kopen maar niet in deze staat gekregen zonder vergelijkbare kosten te maken...
- Adriaan heeft altijd hele nette prijzen gerekend, het is eerder een paar andere garages waar ik niet meer kom die mij op de kosten
  hebben gejaagd (zoals uitlijningen terwijl er gewoon spelingen op ophangingscomponenten zitten, waar bij navraag wordt gezegd 'Ja,
  wij doen een uitlijning, we gaan niet eerst de hele auto controleren' Absolute waanzin.
- Beetje pech gehad soms met dingen die kaduuk zijn gegaan...

Kost wat, maar dan heb je ook wat :D


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Paulsson

Een mooie tussentijdse mijlpaal!



Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

volvobug

Display stuk dat die linker acht niet helemaal getoond wordt?  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.