wie kan mij vertellen hoe ik het dakraam uit mijn v70 haal

Gestart door Monstertje, 05-11-2016 23:55:58

Vorige topic - Volgende topic

Monstertje

hallo volvo fanaten
ik heb net een ''nieuwe'' volvo v70 gekocht , en deze blijkt uitgevoerd te zijn met een lek dakraam

mijn raam lekt waar het aan het ijzer vastgekit zit , maar nu is mijn vraag :

kan ik mijn dakraam demonteren zonder alles los te halen , dus alleen de raam?

bvd milan

myradon

Ik denk net zoals bij 850 alle handgrepen eraf, zonnekleppen eraf, dakhemel eruit en schroeven maar.

T5-4life

En de hemelunit los. En als je hemel een lichte kleur heeft, was je handen een keer extra  ;)
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

Hengeveld

Als je alleen het dakraam zelf eruit wilt, wat voldoende is om de lekkage op te lossen, hoeft de hemel er niet uit. Alleen dakraam omhoog zetten, zwart plastic scharende randjes losklikken links en rechts en de torxboutjes die daarachter zitten, twee links en twee rechts, losdraaien. Dan pak je het dakraam er zo van boven uit.

arjen850

Citaat van: Hengeveld op 06-11-2016 10:48:14
Als je alleen het dakraam zelf eruit wilt, wat voldoende is om de lekkage op te lossen, hoeft de hemel er niet uit. Alleen dakraam omhoog zetten, zwart plastic scharende randjes losklikken links en rechts en de torxboutjes die daarachter zitten, twee links en twee rechts, losdraaien. Dan pak je het dakraam er zo van boven uit.

Ja idd, dat gaat wat vlotter als de hele cassette eruit halen. En dan nog moet raam los ;)