Nieuw hier...

Gestart door IRH, 24-04-2005 13:15:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

IRH

Hallo allemaal, heb mij zojuist geregistreerd als nieuw forumlid.
Zal mij even voorstellen, mijn naam is Ivo, woonachtig in de provincie Utrecht.  Verstand komt met de jaren(zegt men) ;) en heb dus besloten tot aankoop van een Volvo 850/V70. Heb jaren in lease auto's rondgereden en ben nu i.v.m. baanwissel toe aan een Volvo die ik zowel privé als zakelijk ga gebruiken. Ik zal niet direct iedereen lastig gaan vallen met aankooptips, do's en don'ts, want ik zal uiteraard eerst de zoekfunctie eens gaan misbruiken. :P Maar een ieder die toch van zijn/haar goedbedoelde tips afwilt....graag zelfs!!
Heb begrepen dat Volvo motoren moeiteloos kilometers wegrijden en héél betrouwbaar zijn. Dus een exemplaar met 250.000 km's op de klok hoeft dus géén bezwaar te zijn... ::) Ik verwacht binnen 2 maanden tot aanschaf over te gaan en ben dus druk met mijn zoektocht. :D Met name de estate spreekt mij enorm aan qua model en motorisch de 170 pk sterke 2,5 20 klepper. Hoop hier veel info op te doen en met veel van jullie kennis gebruik te gaan maken! :)

Voor nu, groeten!!
Ivo

Turbobiker

Welkom Ivo en succes met je zoektocht. Lees inderdaad veel het forum, want echt alles wat je wel en niet wilt weten over je toekomstige Roffel kun je hier vinden :)

En om iedereen maar voor te zijn: zo gauw je hem hebt willen we natuurlijk een foto zien ;)
De Tussenpaus

toycar

 ;D
Welom Ivo. Wij worden graag op de hoogte gehouden van jouw aankoopvorderingen  ;)

IRH

Bedankt voor jullie reakties. ;)
Bij het gebruiken van de zoekfunctie is wel gebleken dat er onder de gebruikte 850's een hoop narigheid kan zitten.
Mijn eerste gedacht was om te gaan zoeken via de Volvodealers, echter betaal je dan over het algemeen iets meer. Daarentegen zijn er ook de Volvo specialisten. Zijn er onder deze laatste categorie ook nog do's en don't 's? ???

IRH

Ben nu enige tijd aan het rondneuzen geweest op internet. Maar door de vele varianten van de 850 estate en tevens het bijbehorende motorvermogen raak ik nogal in verwarring. Wat is volgens de kenners de beste verhouding tussen gewicht en pk's? En dan metname van de niet turbovarianten?
Ik hoop dat jullie antwood(en) mijn keuze vergemakkelijkt.

thuur

Geen enkele 850 is 'underpowered', laten we dat voorop stellen.

Je hebt uitvoeringen met (afgerond) 120, 140 en 170 pk ongeblazen. 120 is de 2.0 10V. 140 zijn de 2.5 10V en 2.0 20V en 170 is de 2.5 20V. Voor het geld hoef je het vaak niet te laten, dus ga voor de 170pk. Qua verbruik is het verschil nihil. Ja, een 10V of 2.0 moet harder werken om vooruit te komen (meer toeren) maar zijn gewoonweg niet in staat zo hard te "zuipen" als een 2.5 20V. Aan de andere kant heb je pas voordeel van een 20V in de hogere toeren (vanaf 3500 met overeenkomstig verbruik uiteraard).

Ach, eigenlijk rijden ze allemaal lekker 8)

Over het gewicht zou ik me geen zorgen maken: het verschil tussen een sedan en een Estate is rond de 30 kilo ;)

Overigens zou ik wel voor een aangekleed model gaan (op de 2e hands markt weinig prijsverschil), die heeft net iets meer opties waardoor je iets meer bij de tijd rijdt.


Gr 8)

Reitse

Thuur, 3500 toeren is niet nodig hoor, bij 3000 gaat het lange luchtkanaal al open ;)

Maarten

#7
Ik ben voor de 170 pk gegaan, nadat ik de T5 225 pk een weekend had geleend.
En dat had puur met het verbruik te maken, ik merkte het vermogens verschil natuurlijk wel, maar denk ook aan de portomonee.
Groet Maarten

ps: ik kom net terug uit de Ardennen met een gemiddeld verbruik van 8,6 L op de 100 km.

Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!