Acht keer is scheepsrecht. Het 9e leven begint...

Gestart door V702.5T, 13-01-2017 20:01:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vincen tdi

er is nog een alternatief  ;D
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=259641

ziet er zo op het eerste oog niet heel verkeerd uit
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

V702.5T

Vandaag een mooie voorraad kleine onderdelen gescoord. Van sensoren tot reserve spiegelglas.
Komende weken ergens de banden van de Colomba's af halen en het spul inleveren bij Wheelcare. 't Spul eens mooi laten maken en voorzien van antracietkleurige lak.
En zo eens kijken of de de T-5 wat meer R-style kunnen maken. Volvo doet niet anders tegenwoordig  :eusa_shhh:
Ook dus eens verdiepen in het ietwat omlaag halen van de auto, moet toch wat klapperend ijzer gaan vervangen in het onderstel. Zijn we al halverwege  8)

V702.5T

Komende dagen groot onderhoud gepland aan de Volvo 855, distributie, ander uitlaatspruitstuk, carter ventilatie, pakking inlaatspruitstuk (spul moet toch los), airco draaiend krijgen, fusee incl. draagarm en een paar nieuwe banden. Natuurlijk brak afgelopen week de oliepeilstok (het kunststof oog) na ruim 21 jaar maar dat wordt inmiddels geregeld. Dan rammelt er nog steeds wat bij de achteras, dus verwacht daar ook nog wat rubberwerk ter vervanging. Wordt een fikse rekening maar moet ook weer het nodige opleveren.
En dan dit najaar door voor een verse rode jas, de al aangeschafte R-voorbumper is er klaar voor, tzt nog een goede achterbumper scoren en de wintervelgen opknappen.

Mathijs.

je gaat em flink aanpakken, ga je het allemaal zelf doen? en welk uitlaat spruitstuk komt er op?
een aantal foto's van de werkzaamheden zou leuk zijn! ;D

V702.5T

Zo inmiddels is de auto alweer een aantal dagen en dik 1000 km terug. Helaas was nog niet alles uitgevoerd, want deze keer doe ík niets.. Zaken gelijk grondig aan laten pakken want liever compleet dan half...
Dus distributie inclusief waterpomp, de oliekeerring, spanrollen en alle riemen. Het Japanifold spruitstuk geplaatst en gelijk nieuwe tapeinden geplaatst (met 'een eind' ipv het risico op oneindig doordraaien) koperen moeren er op, nieuw fusee / draagarm en nieuwe Michelin Premacy's.
Komende woensdag de carterventilatie, de stappenmotor en een verse inlaatspruitstukpakking. Er zat een opvallende scherpe tik in de auto, ook boven water: de wastegate wordt vervangen en tenslotte de airco werkend gemaakt.
Zaterdag ineens aangeslagen ramen, denk dat de kachelradiateur er geen zin meer in heeft dus dat fix ik zelf zaterdag even. Dus we gaan met een behoorlijk aangepakte auto op pad ;-)

Tenslotte nog nieuws op een ander front: mijn vrouw rijdt MX-5 en wil er iets leuks bij... Was gecharmeerd van een Jaguar XJS of XK8. Uitgelegd dat die niet heel leuk in onderhoud kunnen zijn. Een 911 cabrio uit eind jaren '80 - begin '90 liep haar eigen budget toch wel uit :-) Na dagen bladeren in bladen en boeken lijkt het toch een C70 cabrio te worden (classic). Inmiddels proef gereden met het exemplaar dat hierop het forum van c70-mooi te koop staat. Er wordt nog een ei gelegd qua kleur en toch ook wel motor, laat 'r maar rustig broeden.

V702.5T

En nu een compleet andere auto terug.... Letterlijk verrekte veel vervangen.
Het complete lijstje:

- Uitlaatspruitstuk voor Japinifold en nieuwe pakkingen. Heul veel vacuum slangen en ander slangen werk en klemmen. Nieuwe tapeinden en koperen moeren.
- Distributie, inclusief waterpomp, spanner en oliekeerring.
- Nieuwe draagarmen en fusees voor, inclusief uiteraard uitlijnen.
- Michelin premacy HP's
- Inlaatspruitstukpakking.
- Temperatuur sensor vervangen
- Nieuwe carterventilatie
- remblokken rondom.
-Stappenmotor gereinigd
- verse bougies
- wastegate
- andere aircopomp geplaatst en nu een koude auto!

Binnenkort:
Nog veel meer, lees alle overige slangen verversen
Nieuwe wisserbladen op de koplampen, nieuw terugslagklepje achterwiswas installatie
VW ruitenwisserinterval
niet aantoonbaar lek maar toch de kachelradiateur vervangen.

V702.5T

#21
  8)  En de vrouw heeft haar ei gelegd en muntjes uitgegeven.... Een mooie C70 cabrio, T-5 automaat uit 2002 komt als negende Volvo de familie versterken... Binnenkort volgen de foto's, auto komt pas als hij 15 jaar oud is dus na 16 augustus...

Woger

Ah mooi, weer een cabrio erbij  :eusa_dance:
Apart dat jouw vrouw hem heeft uitgezocht en dat mijn vrouw er niet in wil rijden  :eusa_think:

V702.5T

Citaat van: Woger op 09-07-2017 19:51:36
Ah mooi, weer een cabrio erbij  :eusa_dance:
Apart dat jouw vrouw hem heeft uitgezocht en dat mijn vrouw er niet in wil rijden  :eusa_think:

Toen ik mijn vrouw leerde kennen racete ik nog en sprak ze de legendarische woorden dat ze auto's maar niets vond.... De Seat Cordoba werd al snel ingeruild voor een MX-5, na 3 jaar verwisseld voor een andere MX-5 en nu dus een C70 2.5T er bij. En niet in plaats van... Wellicht is er hoop?

V702.5T

Inmiddels thuis van bijna 3000 km vakantiegebruik. Eigenlijk heeft de auto het perfect gedaan, alleen op de terugweg, na nog 1x 'feestwater' tanken in Luxemburg (98) begon de auto soms wat te stotteren. Inmiddels is het verbruik beduidend hoger dan normaal.
In plaats van ongeveer 9-10 ltr/100km is dat nu 13-14 ltr. Omdat ook vermogen soms ontbreekt bij wegrijden, en er rond de 3000r/pm een inhouden is te voelen verdenk ik een nokkenas of krukassensor....
Bougies zijn vers, de ontsteking is verder op orde, dus binnenkort maar naar kijken. Niet te lang wachten want starten gaat niet echt overtuigend...

Inmiddels ook van alles in werking gezet rondom verzekeren en taxeren 3 youngtimers, de eerste reserve delen voor de C70 op de kop aan 't tikken en mooie wintervelgen voor de 855 gescoord.....

En omdat het verfbad nog wat maanden laat wachten morgen de rubbing compound en cleaner maar eens ter hand nemen...  ::)

Ries van de Zilverschuit

Geen verlopen fueltrims door de vacuümlekkage ergens?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

V702.5T

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 28-07-2017 20:59:45
Geen verlopen fueltrims door de vacuümlekkage ergens?

Leeg eens kort uit als je wilt...

Ries van de Zilverschuit

Ik bedoel: als je je fueltrim uitleest, met bijvoorbeeld de app Torque Pro (als je tenminste Motronic 4.4. hebt), dan kun je zien of het motormanagement om de een of andere reden meer brandstof is in gaat spuiten. Met een hoger brandstofverbruik. Zoek even hier op fueltrim. Is al veel over geschreven.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

KIM

Het is een misverstand om te denken dat hogere fueltrims leiden tot een hoger brandstofverbruik. De fueltrims hebben als doel de uitlaatgassamenstelling in orde te krijgen. Dat lukt alleen als de mengverhouding klopt.
Bij een luchtlekkage meet de LMM feitelijk te weinig lucht waardoor er ook te weinig brandstof wordt ingespoten. De mengverhouding resulteert op die manier in een daadwerkelijk arm mengsel. Dat moet gecorrigeerd worden zodat de mengverhouding weer klopt. Daar ligt de taak van fueltrims.

Ries van de Zilverschuit

Dat zou me wat onlogisch lijken:

Als je 1000 meter rijdt met een long term fuel trim van +20% en hetzelfde stuk onder dezelfde condities met een trim van 0%, zou je zeggen dat in het eerste geval je dus 20% meer brandstof verbruikt.

Het enige wat ik kan bedenken is, dat in het eerst geval de gasklep 20% minder ver open hoeft om dezelfde snelheid onder dezelfde condities te bereiken. Dan zou het verbruik gelijk blijven inderdaad.

Maar wellicht is dit natuurkundig wat te simpel voorgesteld ...
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue