interesse sloopauto

Gestart door annevr, 07-02-2017 16:51:28

Vorige topic - Volgende topic

annevr

Inmiddels bijna 2 weken geleden heb ik mijn V70 total loss gereden, geen persoonlijk letsel gelukkig. Mijn garage heeft er slopers op laten bieden, er is één bod uitgebracht van 100,-...

Ik vraag me af of hier op het forum mensen zijn die interesse hebben én de mogelijkheid hebben om hem te vrijwaren.

Omdat ik niet actief genoeg ben op dit forum mag ik geen advertentie plaatsen, vandaar eerst een interessepeiling in dit forum.

Informatie over de V70:
- 1997 2.5 10V
- Grijs leren bekleding met kinderzitje in achterbank
- Cruise control
- Climate control
- Handbak
- Tellerstand 243000 (distributieriem dus net vervangen :eusa_doh:)

Informatie over schade:
- Front in elkaar, achter op stilstaande auto geklapt. Auto is rollend.
- Airbag geklapt
- Bumper, motorkap, voorscherm links, koplamp links kapot
- Motorisch weet ik het niet, sowieso radiateur kapot, waarschijnlijk is de motor wel geraakt. Hij loopt niet meer in ieder geval.

Ik ben dus benieuwd of ik via het forum een geïnteresseerde kan vinden...

classicT5

Ipv vrijwaren kun je ook hem exporteren op papier, dan ben je vrij om te doen wat je wil

henry classic v70

Ik zou wat duidelijke foto's van het interieur plaatsen.... :eusa_eh:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elmarconi

Koop deze erbij, maak van 2 groene 1 goede !
Forumsticker zit er al op ;)
--
Autogas Inside . . .

annevr

Eigenlijk wel goed idee, het is wel precies de goede uitvoering volgens mij... en ik heb sinds een paar weken de ruimte om er 2 tegelijk binnen te zetten :eusa_dance:

Ik heb de adverteerder een mail gestuurd, Veenendaal is voor mij praktisch om de hoek.

ulkeman

Ik geef je er 125 voor

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

annevr

S. Brouwer

Heb je al eens wat slopers gebeld?
Meeste geven minimaal 150 tot 200 euro

Ik zou eerst eens wat lokale slopers bellen en daar navraag doen.
Dan komen ze hem nog ophalen en vrijwaren ook.

annevr

Het is geregeld, hij wordt afgevoerd.

Ik heb even gespeeld met het idee om hem op te knappen. Maar dan gaat het puur om de emotionele waarde :eusa_shifty: en moet je het als hobby zien.

De stalen balk achter de bumper is krom, maar die is m.i. nog wel te vervangen(puntlassen uitboren). Maar de kokerbalk LV is behoorlijk verfrommeld. Ook dát is te repareren maar de risico's worden me dan iets te groot.

Vanmiddag gaan we een vervanger ophalen: een 940 op LPG-G3 met 535.000km's. Zelfde bouwjaar en dezelfde opties als de V70, maar wel iets gedateerder natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Ik zal het roffelgeluid wel iets gaan missen, maar de 940 is licht getuned dus wel wat vlotter.

ulkeman

Citaat van: annevr op 10-02-2017 09:40:58
Het is geregeld, hij wordt afgevoerd.

Ik heb even gespeeld met het idee om hem op te knappen. Maar dan gaat het puur om de emotionele waarde :eusa_shifty: en moet je het als hobby zien.

De stalen balk achter de bumper is krom, maar die is m.i. nog wel te vervangen(puntlassen uitboren). Maar de kokerbalk LV is behoorlijk verfrommeld. Ook dát is te repareren maar de risico's worden me dan iets te groot.

Vanmiddag gaan we een vervanger ophalen: een 940 op LPG-G3 met 535.000km's. Zelfde bouwjaar en dezelfde opties als de V70, maar wel iets gedateerder natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Ik zal het roffelgeluid wel iets gaan missen, maar de 940 is licht getuned dus wel wat vlotter.

Licht getuned?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

annevr

Ik moet nog uitzoeken wat er aan gedaan is. Van horen zeggen weet ik dat een makkelijke manier om extra pk's te krijgen het opvoeren van de turbodruk is(MBC).

Hij trekt in ieder geval als een beer...

UserID6342

Dat is idd toen een rage geweest, die turbodruk opschroeven... Nu is een redblock heel vergevingsgezind, maar kijk hier wel een beetje mee uit. Denk dat Jelmar je er ook wel meer over kan vertellen.

annevr

Dank je Dirk. Van mij hoeft het ook allemaal niet supersnel te gaan, ik ben van plan om uit te zoeken wat er aan gedaan is. En dan evt. iets terugschroeven.

Johann

Citaat van: annevr op 13-02-2017 08:41:24(MBC)

Daarmee regel je bij een redblock de slip van de koppeling toch?  :eusa_think:

UserID6342

Gebruik je idd voor de turbodruk iets op te schroeven, mits je deze juist monteert (en juist hier ging het vaak fout doordat mensen er zelf aan gingen prutsen....) Zal even wat plaatjes zoeken er van:

Foute montage:

Goede plek maar MBC verkeerd om, dus is alsnog fout:

Je kunt ze eigenlijk alleen goed afstellen als je een vacuümmeter hebt en is ook leuk werk om te doen.  Maar nogmaals wees voorzichtig hier mee. Jouw 940 zal hoogstwaarschijnlijk een LPT turbo hebben, verwacht ik, en deze schroefden ze zo op naar 0.6-0.7 bar.  Dit rijd heel leuk, maar blijft niet echt lang heel.  De HPT's werden zo naar de 1.2-1.3 bar gedraaid en is in mijn optiek, zonder verdere aanpassingen aan het blok, ook echt te veel van het goede.  Maar het geluk is dat de redblocks oh zo sterk zijn ;D.