verbruik LPG 850

Gestart door Petjepat, 08-04-2023 13:04:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petjepat

Ik heb het idee dat onze 850 vrij veel verbruikt 1:7 op LPG als we heel rustig rijden. 2,5 ltr automaat uit 1996. Ik ben benieuwd wat andere ervaringen mbt het brandstof verbruik zijn. En/of waar dit vrij hoge verbruik aan zou kunnen liggen

Ries van de Zilverschuit

Dat is vrij hoog. Met mijn turbo haal ik altijd 7,5 minimaal. Lamdasonde al eens vervangen? Vacuumlek misschien?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Vulk

#2
Ik ben jaren geleden al gestopt met het verbruik van mijn 850 te monitoren, zuinig wordt hij toch nooit.

Maar het verschil in het aantal afgelegde kilometers tussen stadsverkeer en meer grote wegen is wel enorm. Dus ook met de gebruikte wegen kan je rekening houden.

Maar Ries zijn opmerking is zeker relevant. Lambedasonde kan een groot verschil maken, alsook de temperatuurssensor.
Je hebt ook geen motorstoringslampjes branden?

edit: zie ook hier:
https://volvo850forum.nl/index.php/topic,7081.msg106020.html#msg106020

NinaPaul

Met de beide 850's (alter 1) waarvan één een automaat 20V altijd 1 op 8 (Gebruik liever l/100km;  12,2 tot 12,5 liter per 100km)
Maar met een aanhanger erachter of sportief rijden en/of binnendoor is het al snel 17l per 100km ofwel 1 op 6,9.

Ik zou dus zoals door anderen al eerder aangegeven kijken of er geen defecten te vinden zijn.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz