De Gasserati: het vervolg

Gestart door JvW, 29-06-2017 21:46:35

Vorige topic - Volgende topic

JvW

Ah, dan ga ik daar de originele indraaien. Heb geen zin om die andere te verstellen. Die leg ik dan wel op reserve.

razorx

Haha leuk weer over de Gasserati te lezen.

V70geRwin

Gaaf dat de auto zo doorleeft en die Titans moeten er direct weer onder zeg  ;D

henry classic v70

Citaat van: V70geRwin op 30-06-2017 14:05:13
Gaaf dat de auto zo doorleeft en die Titans moeten er direct weer onder zeg  ;D

inderdaad, stond goed !!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

macfocus

Altijd leuk als je je eigen auto in een topic van een ander tegenkomt ;)

Veel plezier met de Gasseratie.

Over het lpg verbruik van de blauwe, inmiddels doe ik regelmatig 1:8,2 met hem en ik heb een keer 1:9 gehaald ; )
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

JvW

Nou, deze kan wel een schoonmaakbeurtje gebruiken. Vannacht maar eens in de remmenreiniger leggen....

Weet iemand toevallig waar dat vacuumslangetje rechtsonder voor is? Zit nu een schroef in.

JvW

Wel heel leuk dat zoveel forummers de auto kennen! Ik wist niet dat ik zo'n bekendheid gekocht had.  :eusa_clap:

En die Titans, tja... in de toekomst maar eens kijken. Ik zal het forum in de gaten houden, maar dan moeten eerst de puntjes in de startpost opgelost zijn. Daarna heeftie inderdaad wel een ander setje velgen verdiend.   :P

arjenT5R

Citaat van: JvW op 30-06-2017 23:22:40
Wel heel leuk dat zoveel forummers de auto kennen! Ik wist niet dat ik zo'n bekendheid gekocht had.  :eusa_clap:

En die Titans, tja... in de toekomst maar eens kijken. Ik zal het forum in de gaten houden, maar dan moeten eerst de puntjes in de startpost opgelost zijn. Daarna heeftie inderdaad wel een ander setje velgen verdiend.   :P

zijn twee slangetjes afgedopt daaro... is van dat koolstof filter  ;D

Hij is heus niet vies die gasklep  :angel:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Citaat van: arjenT5R op 30-06-2017 23:29:55
Citaat van: JvW op 30-06-2017 23:22:40
Wel heel leuk dat zoveel forummers de auto kennen! Ik wist niet dat ik zo'n bekendheid gekocht had.  :eusa_clap:

En die Titans, tja... in de toekomst maar eens kijken. Ik zal het forum in de gaten houden, maar dan moeten eerst de puntjes in de startpost opgelost zijn. Daarna heeftie inderdaad wel een ander setje velgen verdiend.   :P

zijn twee slangetjes afgedopt daaro... is van dat koolstof filter  ;D

Hij is heus niet vies die gasklep  :angel:

Inmiddels uitgeknobbeld waar die aansluitingen voor zijn, inderdaad voor dat potje wat nog in de kofferbak ligt...

Och, wat is vies. Ik heb ook die gasring maar even in de remmenreiniger gelegd. Zat ook wat aangekoekte zooi in, maar niet ernstig hoor. Zeker niet met deze kilometerstand.

JvW

Nou, gisteren en vandaag bezig geweest:
- gasklep gereinigd en voorzien van verse pakking
- stationairregelaar gereinigd
- nieuwe gasklepsensor
- andere luchtfilterbak inclusief backfireklep
- vers luchtfilter
- originele volvo bougies (bosch bougies zagen er goed uit, maar weet niet of ze op 0,6mm staan)

Daarna de vacuumslangetjes nog gecontroleerd. Vervangen ging niet omdat de lokale onderdelenshop die niet op voorraad heeft. :eusa_wall:

Daarna starten en lopen.... maar wel als een krant. Stationair veel te hoog. Op lpg ongeveer 2000 toeren, op benzine pendelend tussen 1000 en 1400 toeren.  ???
Snel Mike een mail gestuurd voor een andere stationairregelaar die hij gelijk zou versturen. Dank daarvoor!  :eusa_dance:
Omdat het me toch niet lekker zat nog eens goed gekeken... zat de gaskabel niet helemaal jofel.  :eusa_doh: Na die goed gedaan te hebben liep de auto ook weer prima stationair. Wel nog steeds schokkerig op gas, dus dat is niet opgelost. Wel reageert de auto sneller op het gas voor mijn gevoel.

So far so good zou je denken.....

Toen gingen we even weg met de Gasserati, maar nadat ik deze wilde starten had ik gelijk een backfire.  >:( Het klepje lijkt te hebben gewerkt, ik kan geen losse slangen of scheuren in het luchtfilterhuis ontdekken. Wel loopt de auto voor geen meter meer stationair. Op benzine veel te hoog, op gas veel te laag/valt bijna uit.
De stationairregelaar doet nog wel iets. Als ik de stekker loshaal gaat het toerental direct weer pendelen.

Wie weet er nog raad, want ik ben een beetje uitgedacht nu. Wil eigenlijk gewoon meer rijden ipv sleutelen....  ::)

hilko73

Schokkerig op gas kan een heleboel oorzaken hebben. Als je het topic over mijn 855 erop naleest kun je er veel over vinden. Het lijkt erop dat je een Vialle AMS installatie hebt? Is de verdamper als eens gereviseerd? Een andere probleemveroorzaker is de actuator, een soort van stuurklep die vrij grofstoffelijk het mengsel bepaald.
Nogmaals, ALS het een AMS is, natuurlijk.

Verder ziet de auto er goed uit, en dat voor een rode! Veel plezier ervan. Problemen zijn er om op te lossen, komt vast goed.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

JvW

De verdamper is al gereviseerd, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Dat 'zagen' op lpg kan ik wel mee leven. Ik zal ook eens in jouw blog kijken voor wat tips. Het is meer dat de auto nu stationair absoluut niet goed meer loopt.

Ik weet dat problemen op te lossen zijn, maar ik moet wel fatsoenlijk met de auto kunnen rijden. Hij moet op z'n minst voldoen voor woon-werk verkeer. De eerste opzet dat mijn vrouw er ook in zou rijden heb ik al van me afgezet. Als zij een auto nodig heeft, pakt ze nu standaard mijn lease-auto.

Volgende week eerst eens een andere stationairregelaar proberen. Als dat niet helpt, dan ben ik uitgedacht....

arjenT5R

Citaat van: hilko73 op 01-07-2017 19:11:52
Schokkerig op gas kan een heleboel oorzaken hebben. Als je het topic over mijn 855 erop naleest kun je er veel over vinden. Het lijkt erop dat je een Vialle AMS installatie hebt? Is de verdamper als eens gereviseerd? Een andere probleemveroorzaker is de actuator, een soort van stuurklep die vrij grofstoffelijk het mengsel bepaald.

Verder ziet de auto er goed uit, en dat voor een rode! Veel plezier ervan. Problemen zijn er om op te lossen, komt vast goed.

Jaja is vialle AMS weet niet of je de stationair regelaar op de verdamper bedoelt maar die heb ik handbediend gemaakt ....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Daar hoef ik toch niets aan te stellen? Nee dus.

Inmiddels nogmaals gestart (weer met backfire zonder zichtbare schade) en nu loopt de auto goed stationair op lpg. Heeft wel wat moeite om van 500 toeren naar 850 te komen, maar doet dat uiteindelijk wel. Op benzine blijft de auto ergens tussen de 1000 en 1500 toeren hangen (wel redelijk constant). Bij het afkoppelen van de stationairregelaar gaat de motor pendelen tussen 1000 en 1500 toeren. Mijn conclusie is eigenlijk dat de stationairregelaar dus wel werkt.

Ik ga dinsdagavond (heb eerder geen tijd) de tps nog uitwisselen met mijn oude tps. Daarna wil ik de brandstofdrukregelaar nog controleren op lekkage. Wordt dus vervolgt.

hilko73

Citaat van: arjenT5R op 01-07-2017 21:24:07
Citaat van: hilko73 op 01-07-2017 19:11:52

Jaja is vialle AMS weet niet of je de stationair regelaar op de verdamper bedoelt maar die heb ik handbediend gemaakt ....
Dan zie daar de reden voor de back-fires, ben ik bang. Dat ding op de verdamper is geen stationair regelaar... Maar van belang voor het mengsel. De Vialle F-type verdamper heeft een ingebouwd stationair gedeelte. En de rest van het stationair toerental wordt "gewoon" door de regelaar die op de motor zit geregeld.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)