The Blue Mean Lean Green Burning Machine

Gestart door arjenT5R, 19-11-2017 19:26:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

freefall

Citaat van: arjenT5R op 03-07-2019 08:35:07
Ja ff kort door de bocht gezegd ga je van 47 graden voorontsteking en lambda 1.45 ineens naar 12 graden en lambda 0,80 en dat is nogal een dingetje.

Denk dat we met een instelbare VE map wel een boel kunnen winnen, zullen we er weer eens mee aan de gang? :)



Hell yeah..

Eens kijken of we de criticasters stil kunnen krijgen...rijbaar met een vetbruik van 1 op 10 a 11 moet lukken. Close maar.nig niet goed genoeg
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Piet

Citaat van: arjenT5R op 03-07-2019 02:26:24
Hier nog even voorzichtig op inhakend, zoals ik net in m'n relaas aangeef. Als je 20 procent besparing verwacht dan heb je het gewoon niet begrepen.
Je hebt altijd een bepaalde kracht nodig voor een bepaalde beweging of een bepaald iets in een bepaalde richting te verplaatsen.

Die kracht komt uit brandstof niet uit lucht, door het vegroten van aanwezigheid van beschikbare zuurstof moleculen wordt de verbranding efficienter omdat meer efficient gebruik wordt gemaakt van de aanwezige brandstof.
Zegge je jaagt minder brandstof onverbrand de pijp uit want er is meer zuurstof beschikbaar voor de brandstof deeltjes om zich in de korte tijd van de verbranding mee te binden en het explosie trucje te doen.

Het is niet zo dat als je 20 procent lucht bij dezelfde hoeveelheid brandstof doet dat de explosie dan 20 procent meer kracht krijgt.

Het enige wat je met verarmen doet is het proces verbeteren je kunt niet brandstof vervangen door lucht zo simpel is het niet.
En ik weet zeker dat ik dat ook al meermaals (misschien vergeefs) heb aangegeven.

Verwacht geen wonderen daar kan ik je niet mee helpen ;D

De gemmidelde motor fabrikant zou lyrisch worden als jij daar ff binnen stapt en de boel 20 procenten efficiënter maakt. ;D
Zou je een boel geld mee kunnen verdienen. Maar helaas.

Bijna goed.
De energieleverancier is wel echter degelijk de zuurstof.
Een overmaat brandstof zorgt er voor dat alle zuurstof benut wordt voor energieleverantie: snel accelereren.
Een overmaat zuurstof zorgt ervoor dat alle brandstof benut wordt om O2'tjes energie te laten leveren: zuiniger rijden

arjenT5R

Citaat van: Piet op 03-07-2019 09:41:08
Bijna goed.
De energieleverancier is wel echter degelijk de zuurstof.
Een overmaat brandstof zorgt er voor dat alle zuurstof benut wordt voor energieleverantie: snel accelereren.
Een overmaat zuurstof zorgt ervoor dat alle brandstof benut wordt om O2'tjes energie te laten leveren: zuiniger rijden

Ja linksom vermogens efficiëntie en rechtsom zuinigheid efficiëntie :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Mooi verwoord. En 10% besparing is inderdaad al enorm.

arjenT5R

En toch ben ik van mening dat er het ook beide moet kunnen, dus en efficiënt en veel vermogen.

Gewoon lambda 2 onder vollast.. dan maar 2 + bar turbodruk, bij een diesel kan het ook ;D

De vraag is of de gebruikte brandstof LPG daar stabiel genoeg voor is... only one way to find out... ;D

Wie weet ooit ;D nog zoveel te ontdekken wat dat betreft :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

Citaat van: arjenT5R op 03-07-2019 10:52:25
En toch ben ik van mening dat er het ook beide moet kunnen, dus en efficiënt en veel vermogen.

Gewoon lambda 2 onder vollast.. dan maar 2 + bar turbodruk, bij een diesel kan het ook ;D

De vraag is of de gebruikte brandstof LPG daar stabiel genoeg voor is... only one way to find out... ;D

Wie weet ooit ;D nog zoveel te ontdekken wat dat betreft :D

Kan je Rrrrr +testbankje niet eens gewoon keertje mee op de boot, kan je eindelijk eens wat groene scenario's uittesten (ter compensatie van die echte' walmboot  ;D :eusa_shhh:


Wat je ook nog kan overwegen (albeit 'iets' meer werk ;D ): een B5244T5 erin lepelen. Sinds deze motor (en verse automaat) rij ik een dikke 10% zuiniger als voorheen (km versus getankt...)  :)

arjenT5R

Ja dus als je die B5244T5 van jou lean burn gaat draaien wordt ie nog zuiniger...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Vulk

Vandaag heb ik ook nog eens een stukje gemeten, ik draai op het voorzichtige lambda 1,09. Op 267km heb ik 31l verbruikt. Snelweg variërend tussen de 120 en de 140.

Dat is op 8,6. Mij hoor je niet klagen. ;D