Bad Decision Works - Hoge 240 + Lage 240

Gestart door Barracuda_82, 07-05-2018 11:00:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Menno3274

Ik volgde je al voor je vertrek uit Nederland op instagram, leuk dat je toch filmpjes bent gaan maken. :)

Barracuda_82

Nog een kleine update vanuit Zweden. De whiteblocks beginnen steeds meer de oprit te bevolken. Eerst was er de B6254s in de lage 240 en nu staat er een nieuwe auto bij met een B5234t:



Helaas zal deze auto geen lang leven beschoren zijn. Hij heeft, door een lekkende voorruit, wat waterschade in het interieur. En daardoor eigenlijk alleen interessant voor de motor. En deze ga ik gebruiken in een nieuwe project. Naast deze S60 kocht ik ook een zogenaamde "Tjorven". Beter bekend in Nederland als een Daf Kalmar:



Ook deze auto was rijp voor de sloop. Het frame, blok en de variomatic waren "beyond saving" en eigenlijk alleen de (beschadigde) polyester body was geschikt om nog iets mee te doen. Meer info in de "reveal video" op youtube: https://youtu.be/kja1BVe-2-E.

Het idee is om deze T5 (met de nodige aanpassingen) compleet met subframe, blok, ophanging, koeling en meer, in de achterkant van de Tjorven te lepelen en zo een middenmotor variant te bouwen. Op de vooras wil ik nog een S60/V70 subframe met ophanging gebruiken. Dan komt er buizenframe tussen deze twee subframes om zo een nieuw frame (inclusief kooi) voor de Tjorven te vormen.

Zie het een beetje als een buizenframe auto die gewoon volledig functioneert en waar de Tjorven body gewoon "voor de sier" is.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

razorx

Spannend. Ik zal dit weer met plezier volgen!

Jeroentjuh


Duell

Leuk project, en je video's zijn ook leuk om te kijken  :eusa_clap: