Voorstellen RoyvW - V70 2.5D Auto. 2000

Gestart door RoyvW, 25-09-2014 09:08:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoyvW

Tijdje geleden een lekkage geconstateerd aan het expansievat van de koelvloeistof, deze is precies aan de naad gescheurd. Vandaag maar even een nieuw vat gehaald bij de Vol dealer en ik moet zeggen dat de prijs van €38,- incl. BTW me erg meevalt, straks maar even vervangen.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

RoyvW

Volgenge week zaterdag gaat de V70 naar de mannen van VolvoService en VolvoTune. De V70 heeft last van een (bekende) olielekkage aan de carterpakking, deze wordt vervangen waarbij ook meteen de krukaskeerring en oliepomppakking mee worden genomen omdat toch alles los moet.

Als we dan toch daar zijn laat ik meteen de motor tunen door VolvoTune en de EGR softwarematig dicht zetten.
Dennis zal dan de EGR ook hardwarematig afsluiten, hopelijk wordt dan ook het roken van de motor minder.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

Ries van de Zilverschuit

Auto is daar in goede handen, weet ik uit ervaring. Met prima wachtgelegenheid.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

RoyvW

Net terug van een heerlijke vakantie in Oostenrijk met de V70. De V70 heeft nu een Chippie en dat rijdt toch wel erg lekker, wanneer de bij 120km/h op het gas gaat staan dan gaat hij toch nog serieus vooruit. Ook trekt de auto een stuk harder vanuit stilstand en laat je veel auto's achter je. Moet zeggen dat het echt een aanrader is voor mensen met een 2.5D/TDi. Naast het chippen is ook de EGR hardwarematig afgedopt, in mijn geval betekent dit een mooie motorloop en vooral GEEN rookpluimen meer, zelfs bij volgas niet. Helaas is het softwarematig afsluiten van de EGR niet helemaal gelukt want het motormanagement lampje brand, dus nog even terug om dat aan te passen.

De carterpakking vervangen bleek een hele klus te zijn en toen alles weer in elkaar zat kwamen we erachter dat dit niet het probleem van de olielekkage was. Het was de behuizing van oliepomp die kapot was en na de demontage was eigenlijk pas goed te zien dat deze lek was. Dus de gehele reparatie moest opnieuw worden gedaan inclusief een nieuwe pomp. Gelukkig heeft Dennis me goed uitgeholpen en was de auto op tijd klaar voor de vakantie. De vakantie was dan ook meteen een mooie test of alles nu in orde was en daar is de auto met vlag en wimpel voor geslaagd. Met vier man in de auto en de complete kofferbak tot aan het dak vol met bagage gewoon hellingen op van 10% met 140km/h op de cruisecontrol, geen enkele moeite voor de Volvo terwijl andere auto's vaak de snelheid niet konden vasthouden. Ook kan ik de nivomats nu erg waarderen want de auto blijft ondanks de zware belading netjes horizontaal staan.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

RoyvW

Er hangt al een tijdje een zoete geur in mijn auto, de geur van koelvloeistof. Mijn koelvloeistoefreservoir was een beetje lek dus deze maar vervangen, helaas ruik ik nog steeds af en toe de geur. Dan toch maar eens controleren of de kachelradiateur niet lek en ja hoor, ik zie sporen van af en toe een druppeltje koelvloeistof. Maar meteen een nieuwe besteld en met twee ringetjes. Nu maar eens kijken of ik dat ding vervangen krijg zonder het dashboard eruit te hoeven slopen, volgens een how-to moet het te doen zijn.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

volvobug

Dat is idd goed te doen zonder je dashboard te verwijderen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

RoyvW

Kachelradiateur zelf vervangen, was een klus die goed te doen is zonder het dashboard te moeten verwijderen. Het is een priegelwerk want je komt er wat lastig bij maar goed te doen. Ze hebben bij Volvo in ieder geval wel nagedacht hoe je de radiateur moet vervangen.

De oude radiateur moest ook echt vervangen worden, hieronder zie je wat groen op het plaatje wat er dus niet hoort te zijn.



Met verzendkosten heb ik €60,- voor de nieuwe radiateur (imitatie) betaald, maar alles werkt weer lekker naar behoren zonder zoete koelvloeistof geur.
Daarna ook meteen de stuurbekrachtigingsolie vervangen en zelf "geflushed", sturen gaat ook weer een stuk soepeler nu.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

Jurijn R

Waarom de EGR eigenlijk software matig afgesloten als het gewoon manueel kan. :D

RoyvW

Citaat van: Jurijn R op 02-03-2015 18:29:22
Waarom de EGR eigenlijk software matig afgesloten als het gewoon manueel kan. :D

De EGR is manueel afgesloten, maar moet ook softwarematig omdat er anders een motormanagement lampje blijft branden, maar dit is alleen zo bij de laatste V70 classics.
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

RoyvW

Gisteren is de auto de eerste keer voor z'n jaarlijkse APK-keuring geweest in mijn beheer, voor de verandering ben ik eens naar een  Volvo-specialist in Sittard geweest. Helaas werd het een dure APK-keuring. Bij de remmeting werd geconstateerd dat de auto achter niet goed remde, dit kwam door niet goed werkende remklauwen. Na het vervangen van één van de twee remklauwen was het nog niet goed, de ander had hetzelfde probleem en dat was dat één van de twee zuigers gewoon zat vastgeroest en zijn werk niet meer deed. Daarnaast was er ook speling op de stuurkogel en heb daarom de andere uit stuurkogel voorzorg ook meteen laten vervangen inclusief de stuurstangen. Ook de dieselpomp is opnieuw op tijd gezet, deze stond 2c ernaast.

Het verschil met remmen is goed te merken, ik hoef nu met mijn teen de rem maar aan te raken en je staat bijna stil. De afstelling van de dieslpomp merk je ook goed, vooral starten gaat beter en inhouden met koude motor komt niet meer voor, het stationair toerental is nu wel 900 i.p.v. 800, maar dat is niet zo'n probleem. voor €820,- mogen we weer een jaartje rijden. :D
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)

RoyvW

Zo alweer 3 jaar verder, even vreemd gegaan met een Audi A6 Avant 2.4 V6 ben ik toch weer uitgekomen bij Volvo. Je komt toch altijd weer bij deze auto's terug. Aangezien ik de V70 Classis toch nog altijd een van de mooiste Volvo's ben ik ook weer gaan zoeken naar een Classic, ditmaal wel een benzine variant. Aangezien ik toch wat speciaals wilde was ik opzoek gegaan naar een nette V70 XC 2.5T AWD met automaat. En ja hoor, ik heb een hele mooie gevonden met zo ongeveer alle opties erin die mogelijk zijn; het is een V70 XC 2.5T AWD van 1998 met 287.000km op de klok. Auto rijdt als een zonnetje en heeft o.a. de volgende opties;

- Elek Stoelen. met geheugen
- Automaat
- Elektrisch schuif/kantel
- Werkende AWD
- Niveauregeling
- Stoelverwarming voor en achter
- Volvo soundsystem,
- Cruise Control
- Climate Control
- Ingebouwde kluis onder passagiersstoel
- Half lederen interieur
- Hout inleg


Motor en bak rijden en schakelen goed, alleen merk ik dat het dashboard iets kraakt en dat er iets speling zit in de bestuurdersstoel m.b.t. een tik. Dat zal de komende periode gerepareerd, daarnaast ga ik binnenkort ook nog ISO-Fix inbouwen. ISO-fix is voor de auto niet geleverd maar ik probeer de beugel voor een V70n aan te passen en in te bouwen.
Heb nog maar 1 foto gemaakt maar die wil ik uiteraard wel even delen.



Zal dus weer wat actiever gaan worden op het forum aangezien ik er weer een mooie hobby bij heb.  ;D
Roy

Volvo S60 2.4i LPi BJ2001 - 350.000KM
Volvo V70 2.5D Automaat BJ2000 - VolvoTune @170PK - 360.000KM
Volvo V70 XC 2.5T Automaat BJ1998 - 295.000KM (he)
Volvo V40 2.0T Automaat Prestige BJ2002 - 230.000KM (she)