Waar heb je je vandaag over verbaasd?

Gestart door rob850/480, 28-06-2018 18:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barracuda_82

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

Walter

ja, dat is een mooi project. Jongens weten goed waar ze mee bezig zijn.

Gisteren ronde met een V60 Polestar gereden, zespitter. Grip ohne ende, banden lijken wel ducktape. Erg verslavend...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

widebody

Er schijnen nieuwe APK keurings-eisen te zijn uit de EU-koker. Minder streng?!?
Stukje uit een ander (Subaru)forum:


Raar is dat er ook sommige dingen (e.e.a. komt door de Europese afspraken, wat er nu ligt is een "gepolderde Europese afspraak tot stand gekomen via alle landen) niet meer hoeven.
Ze noemende er een (er zijn er meer); voorheen keurde Nederland de remsterkte voor en achter. En daarbij specifiek dat achter de remkracht nooit groter mocht zijn dan die aan de voorkant.
Tevens keurde zij voorheen daarbij of het ABS-systeem goed werkte. Was een samengevoegd controlepunt.
Sinds de nieuwe (Europese) regels in mei hoeft naar de remkrachtverdeling voor/achter niet meer gekeken/gekeurd te worden en is het GEEN afkeur als de ABS het niet doet en de remkracht achter groter is dan voor. Brrrrrr. Stel je toch voor dat je een noodstop in een bocht moet maken als de remkracht achter groter zou zijn dan voor en de ABS het niet doet...... Dat gaat een bak ellende geven!
Tja, rare regels komen er nu vanuit Europa....... Vonden ze bij de garage (en de keurmeesters) ook.

Slechte zaak als de eisen verlaagd worden lijkt mij :eusa_think: :eusa_think:

V70geRwin

Citaat van: Walter op 25-07-2018 08:42:20
ja, dat is een mooi project. Jongens weten goed waar ze mee bezig zijn.

Gisteren ronde met een V60 Polestar gereden, zespitter. Grip ohne ende, banden lijken wel ducktape. Erg verslavend...

4wd, en de zware neus, heb je ook nog met de 4 pitter gereden?
Die schijnt qua gewicht in de neus nog lekkerder te sturen...

Walter

Citaat van: V70geRwin op 26-07-2018 09:07:13
Citaat van: Walter op 25-07-2018 08:42:20
ja, dat is een mooi project. Jongens weten goed waar ze mee bezig zijn.

Gisteren ronde met een V60 Polestar gereden, zespitter. Grip ohne ende, banden lijken wel ducktape. Erg verslavend...

4wd, en de zware neus, heb je ook nog met de 4 pitter gereden?
Die schijnt qua gewicht in de neus nog lekkerder te sturen...

nee, alleen de 6. Geluid van die zes is monsterlijk en onderstel is briljant. Heb een paar sportieve bochten genomen en steeds het gevoel gehad dat ik nog niet op een kwart van het kunnen zit. Dus dat neuszwaar vind ik wel meevallen. Vier schijnt inderdaad stuk lichtvoetiger te zijn, ook de 8 bak maakt 'm sneller

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Emiel

De zes klinkt heerlijk maar is een autobahnbrenner. De vier cilinder lust wel een paar bochten, grote lol mee gehad op Spa. Stukken lichtvoetiger en speelser tov 6 cilinder. Remmen zijn dan wel mwah, maar dat is gewoon een Volvo dingetje...

Als ik moest kiezen zou ik wel voor een 6 cilinder gaan, dat geluid.. :eusa_clap:

rpakuypers

Limburg ...... je zal er maar wonen  :eusa_clap:



Groet,
Roger

Emiel

Waar moeten de wielrenners nu... :eusa_think:

SB T-5R

Citaat van: widebody op 26-07-2018 07:37:57
Er schijnen nieuwe APK keurings-eisen te zijn uit de EU-koker. Minder streng?!?
Stukje uit een ander (Subaru)forum:


Raar is dat er ook sommige dingen (e.e.a. komt door de Europese afspraken, wat er nu ligt is een "gepolderde Europese afspraak tot stand gekomen via alle landen) niet meer hoeven.
Ze noemende er een (er zijn er meer); voorheen keurde Nederland de remsterkte voor en achter. En daarbij specifiek dat achter de remkracht nooit groter mocht zijn dan die aan de voorkant.
Tevens keurde zij voorheen daarbij of het ABS-systeem goed werkte. Was een samengevoegd controlepunt.
Sinds de nieuwe (Europese) regels in mei hoeft naar de remkrachtverdeling voor/achter niet meer gekeken/gekeurd te worden en is het GEEN afkeur als de ABS het niet doet en de remkracht achter groter is dan voor. Brrrrrr. Stel je toch voor dat je een noodstop in een bocht moet maken als de remkracht achter groter zou zijn dan voor en de ABS het niet doet...... Dat gaat een bak ellende geven!
Tja, rare regels komen er nu vanuit Europa....... Vonden ze bij de garage (en de keurmeesters) ook.

Slechte zaak als de eisen verlaagd worden lijkt mij :eusa_think: :eusa_think:

Ik herken dit inderdaad en heb me er over verbaasd.
Onlangs sprong het ABS lampje net aan voor de keuring. Heb dit even gemeld maar het bleek geen probleem meer te zijn.
Lijkt me toch wel een redelijke veiligheid issue...

V70geRwin

Citaat van: Emiel op 26-07-2018 21:02:34
De zes klinkt heerlijk maar is een autobahnbrenner. De vier cilinder lust wel een paar bochten, grote lol mee gehad op Spa. Stukken lichtvoetiger en speelser tov 6 cilinder. Remmen zijn dan wel mwah, maar dat is gewoon een Volvo dingetje...

Als ik moest kiezen zou ik wel voor een 6 cilinder gaan, dat geluid.. :eusa_clap:

Zitten toch een dikke schijven op vooraan maar ja dat gewicht he  ;D

rpakuypers

Citaat van: Emiel op 27-07-2018 10:13:15
Waar moeten de wielrenners nu... :eusa_think:

Dat maakt voor hun niet uit want die fietsen toch al overal en nergens.......

Groet,
Roger

V70R^2

Citaat van: rpakuypers op 27-07-2018 13:09:23
Citaat van: Emiel op 27-07-2018 10:13:15
Waar moeten de wielrenners nu... :eusa_think:

Dat maakt voor hun niet uit want die fietsen toch al overal en nergens.......

Groet,
Roger

https://www.dumpert.nl/mediabase/7482749/30508205/oprotten_met_die_fiets_.html

Iedereen in de bus wacht maar lekker op meneer de wielrenner, meneer de wielrenner is belangrijker...

peteRRR

Olie wissel Bugatti,...stel dat je het zelf een keer gaat doen, heb je lig een instructie film :P

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1206&v=sKobwz7wJso

16 olie pluggen,...had dat niet wat simpeler gekund ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

V70R^2

Kolere, heb je een wagen van een paar miljoen euro laat je de olie verversen door die beunhazen... Ze hebben geen idee hoe het in elkaar zit, en doen maar wat, draaien zelfs de verkeerde plug los niet wetende wat eruit is gekomen..

NinaPaul

#59
Citaat van: V70R^2 op 01-08-2018 12:38:06
Kolere, heb je een wagen van een paar miljoen euro laat je de olie verversen door die beunhazen... Ze hebben geen idee hoe het in elkaar zit, en doen maar wat, draaien zelfs de verkeerde plug los niet wetende wat eruit is gekomen..

Maar ze gebruiken vast wel nieuwe ringetjes  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Je moet ergens ervaring opdoen met exclusieve wagens, niet alle informatie is zo te krijgen.
Iedereen heeft wel eens iets verkeerd/teveel/te weinig/slecht/per ongeluk/etc. gedaan.

EDIT: Maar ze zouden de filterhouder wel schoon mogen maken ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz