Wat heb je gedaan vandaag?

Gestart door JohanR, 16-06-2018 23:49:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NinaPaul

Citaat van: KIM op 23-08-2020 09:41:41
Tsja, als Nina gelijk zo had gereageerd als in zijn laatste bericht, dan zou er ook niets aan de hand zijn: c'est la ton qui fait la musique...

Klinkt leuk (pun intended), maar gezien het hier gaat om geschreven woorden wordt de toon bepaald door de lezer, niet door de schrijver.
Het is dus zo zuur als de pruim zelf is  :eusa_whistle:?

Voorbeeld:
"Nou Bert Jan, ga jij eens op het beklaagde bankje zitten van onze forum rechter, en wee je gebeente als je meineed pleegt op zijn vragen🤣"
Vat ik op als: Is het een ondervraging of interesse?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 23-08-2020 09:15:49
Ik vroeg niet naar prijzen, maar naar een motivatie om hem weg te doen. Zeker als er zoveel tijd en geld (spaarbankboekje leeg) in is gestoken vind ik het zonde om een project te zien stranden.

En misschien heb ik wel teveel slechte ervaringen met liefhebbers en auto's?
Zo ging mijn oude AE86 ook naar een liefhebber, met bijna 50% korting. Jaar later stond het "drift gedrocht" uitgebrand te roesten in de hoek van een tuin.







Oke, zo heb ik het niet gelezen, op mij kwam het over dat iemand op het matje geroepen, en dat vond ik wat ver gaan.

Ook bij een liefhebber kan het na 10 jaar beginnen te kriebelen, daar betrap ik mezelf soms ook op, mede daardoor heb ik de S90 erbij gehaald.

arjenT5R

#497
Og het geschreven woord ziet er ook altijd heftiger uit, volgens mij is het nog steeds een keurige discussie hier... zonder modder gooien etc...

Misschien ook allemaal niet te heftig en te persoonlijk opvatten, het is ook zonde dat de auto weg gaat zeker omdat we de verhalen allemaal kennen ;) ;D

edit: en teeranus zwangert lekker mee zie ik  ;D ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

Citaat van: NinaPaul op 23-08-2020 10:22:05
Klinkt leuk (pun intended), maar gezien het hier gaat om geschreven woorden wordt de toon bepaald door de lezer, niet door de schrijver.
Het is dus zo zuur als de pruim zelf is  :eusa_whistle:?

Voorbeeld:
"Nou Bert Jan, ga jij eens op het beklaagde bankje zitten van onze forum rechter, en wee je gebeente als je meineed pleegt op zijn vragen🤣"
Vat ik op als: Is het een ondervraging of interesse?



Alleen kwam dat bericht dus na jouw eerste bericht. Ik heb in jouw bericht waarschijnlijk hetzelfde gelezen als Arjen.
En dat is dus precies wat ik bedoel met de toon van je bericht wat ondanks dat jij anders beweert kun je ook in een geschreven bericht een bepaalde toon zetten (zie het door jou aangehaalde bericht). Maar gezien de inhoud van bovenstaande geciteerde bericht denk ik dat je het probleem liever bij een ander zoekt.

NinaPaul

Hoe lief je het ook wil opschrijven: wie een hond wil slaan, vindt licht een stok.

Zoals ik jouw post nu lees:
"Ik lees het zo, dus is het zo"
"Je kan een toon zetten, dus is het goed of fout" (vals dilemma) (En ik heb nergens beweerd dat je geen toon kan zetten, je bewijst hiermee dat jij de toon weer zet)
"Jij zit fout, want je zoekt fouten bij een ander"
Je zou dus kunnen concluderen dat het een persoonlijke aanval is. (En dat is niet de eerste vanuit jouw richting)

Gelukkig bezit ik de capaciteiten om dingen te relativeren.
Ik snap dat het verkeerd kan overkomen, ik heb daar op het moment van posten niet bij stilgestaan. Het was zo plots dat de wagen weg ging, het laatste wat ik me herinnerde van die auto was de zin die ik in quotes had gezet.

Noem het mijn fout, wat ik prima voor lief kan nemen. Maar zoek dan zeker ook de fout bij jezelf! Sta erbij stil dat je zelf deze negatieve gedachten hebt bij het lezen van iemands commentaar.
Probeer dan zelf wat positiever te zijn. (Gaat dat niet, dan ben je zelf bezig met de fouten enkel bij een ander te zoeken!)

Verder was er helemaal niets aan de hand, ik heb netjes gereageerd en het uitgelegd en ervan geleerd.
Het probleem was dus reeds verholpen, voordat jij reageerde. Mag ik vragen wat jij nu wil bereiken?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Mee eens hoor... is echt een lange tenen snel op de kast issue...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

T5-4life

Best bijzonder dat het hier niet meteen ontploft.  :eusa_clap: :eusa_clap:

Dit gezegde kwam gelijk bij mij naar boven "Hoe ouder hoe wijzer"  ;)
C70 T5 coupe LPI 1998 392 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

jellejas

Citaat van: T5-4life op 23-08-2020 17:43:45
Dit gezegde kwam gelijk bij mij naar boven "Hoe ouder hoe wijzer"  ;)
Weet je dat zeker? Het is meestal de oude garde die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en enkel terug komen naar dit forum om ruzie te zoeken.

Oh god volgens mij zit ik in het verkeerde topic.
BRAAAAAAAP STUTUTU

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thys

Zou NinaPaul niet stiekem gewoon Paul heten, en niet Nina? :eusa_think:

NinaPaul

Citaat van: Thys op 25-08-2020 20:13:14
Zou NinaPaul niet stiekem gewoon Paul heten, en niet Nina? :eusa_think:

Nou daar is niets stiekem aan.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70R^2

Ik vind hem er niet als een Nina uit zien eerlijk gezegd ;D

arjenT5R

Tegenwoordig weet je dat soort sjips toch al niet zeker meer. ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

De eerste magneetkoppeling van seizoen 2021 afgesteld.  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

V70geRwin

Citaat van: volvobug op 29-03-2021 00:24:24
De eerste magneetkoppeling van seizoen 2021 afgesteld.  :D

Haha, goed bezig, keep it cool  :eusa_clap:

(morgen 20 graden dus mooi op tijd)