Blauwe rook na gebruik turbo en gas los

Gestart door Wouter1973, 17-09-2018 14:43:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peteRRR

Citaat van: Vulk op 19-09-2018 07:38:57
Is het niet beter om na een flush via de carterplug te werken?
Of haal je er met zo een pomp minstens evenveel uit?

Om alles er uit te halen gaat dat prima, zo,n slangetje is niet zo precies te sturen en je kan ook nog via de plug de restandjes met een handspuit er uit zuigen.
En de auto moet toch iets omhoog voor het filter.

Hier voor je klepsteelrubbers,als het werkt ben je het mannetje voor die 20 euri,s http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/Seal-Conditioner.html

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

rjverbrugh

Citaat van: peteRRR op 19-09-2018 13:54:40

Hier voor je klepsteelrubbers,als het werkt ben je het mannetje voor die 20 euri,s http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/Seal-Conditioner.html

Groet
Nou, ik heb die klepsteelrubbers/seals goed bekleken die eruit kwamen, daar was geen lapmiddel meer tegen bestand. Totaal verhard. Misschien had ik de proef op de som moeten nemen en zo'n oude seal in zo'n lapmiddetje leggen, kijken wat er dan gebeurt. Maar helaas niet aan gedacht. Denk ook dat dit lapmiddel primair voor keerringen is bedoeld, als het uberhaupt al werkt....

peteRRR

Het zou ook zo maar kunnen zijn dat je te hoge verwachtingen heb van dit/zo,n product,..zou daar eerst mee beginnen dan.

Als er weekmakers ergens uitlopen en die kunnen deels in percentage weer opgenomen worden is dat winst en dat doet dit product maar er moet wel
een basis zijn die dat toestaat en geen vergane glorie waar de brokken al van af vliegen van ouderdom.

Groet

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

NinaPaul

Wanneer je op tijd olie ververst,  gaan de seals vele malen langer mee . Ik doe het zelfs om de 7,5dkm.
Maar dan moet je dus wel met een goede seal starten :D

Mijn 26 jaar oude GLT automaat (300dkm) verbruikt zo weinig dat ik tussen de beurten niet hoef bij te vullen, zelfs het uitlaatsierstuk blijft brandschoon.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Wouter1973

Ergens wordt gezegd dat het niet uitmaakt hoe lang het duurt. Dat gaat in mijn geval, als ik de klus uitbesteed, niet helemaal op. Het maakt nogal uit of we het over 4 uur of over 16 uur (x uurtarief) hebben. Vandaar mijn vraag, ik wil graag een redelijke indicatie hebben. Die heb ik nu, geloof ik. ;D

En dan de flush. Heb het pompje besteld, 6 liter olie klaar staan, Forte spul. Nu alleen nog een oliefilter (Mann dacht ik) scoren. En voor het vervangen van het oliefilter heb ik dan alsnog een opvangbak nodig lijkt me.

Kan ik bij het oliefilter komen als ik de auto met de voorwielen op een stoeptegel krijg, en de carter beschermplaat los heb? Het ding zit er nog geen half jaar op, dus heb goede hoop dat ie niet al te vast zit.

razorx

Dat red je makkelijk. Zelfs bij een verlaagde auto kom je er zonder die tegel goed bij. ;)

Wouter1973

Citaat van: razorx op 19-09-2018 18:40:05
Dat red je makkelijk. Zelfs bij een verlaagde auto kom je er zonder die tegel goed bij. ;)
Je hebt mijn indrukwekkende borstkas nog niet gezien, merk ik. ;-) Nee hoor, ik kruip er wel onder. Komt goed.

classicT5

Heb je ook een oliefiltertang? Niet dat je erachter komt dat het niet met de hand te verwijderen is ;) Vastdraaien wel met de hand, dat is vast genoeg.

KIM

Citaat van: Wouter1973 op 19-09-2018 19:00:21
Je hebt mijn indrukwekkende borstkas nog niet gezien, merk ik. ;-) Nee hoor, ik kruip er wel onder. Komt goed.

Je nek is voldoende (of heb je een dikke nek?  ;D)
Het oliefilter zit vooraan net achter de bumper.

Wouter1973

Citaat van: KIM op 19-09-2018 19:56:35
Je nek is voldoende (of heb je een dikke nek?  ;D)
Het oliefilter zit vooraan net achter de bumper.
De nek is van gemiddelde dikte, denk ik. Een hele grote neus zou nog roet in het eten kunnen gooien, maar ik denk dat dat goed moet komen. Zo'n filter sleutel moet ik nog even halen.

peteRRR

Als het Olie filter er weer op zit is het niet verkeerd om het na een rit weer even te controleren, rubber van het filter even met een klein beetje olie in smeren.
Niet te strak aandraaien

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Piet

Citaat van: Wouter1973 op 19-09-2018 18:31:59
Ergens wordt gezegd dat het niet uitmaakt hoe lang het duurt. Dat gaat in mijn geval, als ik de klus uitbesteed, niet helemaal op. Het maakt nogal uit of we het over 4 uur of over 16 uur (x uurtarief) hebben. Vandaar mijn vraag, ik wil graag een redelijke indicatie hebben. Die heb ik nu, geloof ik. ;D

Jah..  dat is in geval je het zelf zou gaan doen hè. ;D

Ik denk dat, als je het uitbesteedt tegen een uurtarief, je dat dan toch echt aan degene die het uit gaat voeren moet vragen hoe lang hij er denkt over te gaan doen.

NinaPaul

Citaat van: peteRRR op 19-09-2018 20:17:11
Als het Olie filter er weer op zit is het niet verkeerd om het na een rit weer even te controleren, rubber van het filter even met een klein beetje olie in smeren.
Niet te strak aandraaien

Groet

Op veel oliefilters staat precies hoe je ze vast moet zetten en dat de ring met olie gesmeerd dient te worden. Controleren doe je direct na het starten, olie lampje gaat niet uit dan geen grote lekkage, olie lampje wel uit, controleren op kleine lekken.

Hierna moet je er gewoon vanaf blijven.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

Citaat van: NinaPaul op 19-09-2018 20:56:17
Hierna moet je er gewoon vanaf blijven.

1 Keer in de zoveel tijd ga ik alles na of de dingen nog wel vast zitten,..stel je eens voor!
Vriendin zegt dan,...heb je het weer :eusa_doh:

Zie je het Goan ;D

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Wouter1973

#74
Vraagje. Ik wil eigenlijk dit weekend de motor nog flushen. Maar, veel regen voorspeld. Ik voel er weinig voor om op de oprit (niet overdekt) te klooien met oliefilter. Kan het kwaad om de flush met Forte spul te doen en nu nog even het oliefilter (dat er pas net een paar maanden op zit) te laten zitten?
En dan bijvoorbeeld een weekje rondrijden, nog een flush met ATF en dan pas het oliefilter te verwisselen?
De reden van de flush is met name een beoogd effect op schraapveren in relatie tot blauwe rook.