Bokken en inhouden...en weer niet

Gestart door Ibanez, 06-09-2018 21:05:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henry classic v70

Citaat van: Ibanez op 15-09-2018 21:04:32
Dat rijden kan ik nog eens proberen. Bedrading wel gecontroleerd en zo niets kunnen ontdekken. Ook met draaiende motor levert dat frutten aan de bekabeling geen hikken, of onregelmatige loop op. Maar ik begin toch in mindere mate een storing in de lpg-installatie te vermoeden. Ook al geeft het nu momenteel geen storing meer, dan zouden de storingen van de afgelopen weken logischerwijs toch een foutmelding moeten hebben opgeleverd. Want ook bij Prins zouden die dan in het geheugen moeten blijven en die zijn er dus niet.

Ik heb toch besloten om de ontsteking maar te gaan vervangen. Dat is alweer enkele jaren geleden en misschien toch stiekem alweer iets langer geleden dan ik in mijn hoofd heb zitten. Ik ga dat nog eens opzoeken. En los van het hele lpg-verhaal doet dat de motorloop alleen maar goed. Dan gelijk onderhoud erachteraan. Dat staat officieel toch weer over iets meer dan 2.000 km op de planning. Dat haal ik dan naar voren. En uiteraard nieuwe originele Volvo-bougies erin om elk toeval uit te sluiten. Fingers crossed...  :eusa_angel:

Is de bobine toen ook vervangen?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ibanez

#16
Ja die heb ik toen ook vervangen. Ik vervang die maar opnieuw gelijk mee en ga voor de hele ontsteking voor kwaliteitsspul zoals Bosch en Bougicord. Zeker op lpg wil ik verder geen gedonder en ga ik voor zekerheid. Vandaag overigens ook weer een stuk gereden in twee etappes: rijdt als een zonnetje. Gek toch...

Ondanks dat het soms best kriebelt om eens voor een nieuwere Volvo te gaan kijken, kom ik na wat neuzen en de ervaringen met de nieuwere generatie Volvo's telkens weer tot de conclusie dat ik gewoon lekker moet doorrijden met mijn S70. Als ik zie wat ik er al die jaren nu helemaal mee heb gehad, dan kom ik niet veel verder dan gewone slijtageonderdelen (plus het reguliere onderhoud dat altijd gewoon netjes volgens de intervallen wordt gedaan) en dat zijn alles bij elkaar heel acceptabele bedragen geweest. En aan de huidige kilometerstand van 330k zal het ook niet liggen. Met dat in het achterhoofd ga ik dus ook investeren in een nette ontsteking. :)


BBS

En je rijd op LPG G3, dus voorlopig ook nog geen gedonder met milieuzones etc.
Dat is op zich ook best lekker :D
Volvoloos....

Ibanez

Nou, ontsteking volledig vernieuwd...problem solved, so it seems...  :D

Wouter1973

Citaat van: Ibanez op 07-10-2018 14:27:00
Nou, ontsteking volledig vernieuwd...problem solved, so it seems...  :D
Mooi, lekker rijden maar weer! :-)