Lmm tip, betaalbare Pierburg

Gestart door Wouter1973, 12-11-2018 15:47:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob850/480

Ik heb de pierenburg er in gezet en nu ongeveer 50 km mee gereden.
Je zoekt voelt en denkt maar rijd prima.
Me gevoel zegt dat alles net weer wat beter reageert.
Rij niet heel veel met de R geef over een aantal weken weer een update.
Groetjes Rob.

Dazzle

Hier intussen al enkele duizenden km verder en nog steeds prima. Geen idee of totale levensduur korter gaat zijn dan de Bosch. We gaan t meemaken. Benieuwd naar jouw bevindingen over paar weekjes.....

segermans

Ik heb er ook een Pierburg MAF ingezet -- hoogstens 400km mee gereden, maar gaat goed!

pcpg.janssen

Citaat van: aloisdecroon op 26-04-2023 18:03:47Is het niet mogelijk om de sensor los te kopen en dan weer in de lmm behuizing voor een 850 te schroeven ?

Zo doe ik dat ook met andere dingen, laatst binnen ventilator enkel de motor vervangen, via autodoc voor 5 tientje originele bosch motor.
Of de lambda sonde, gewoon de universele bosch sensor er daar dan de stekker voor een volvo opzetten, resultaat is exact hetzelfde.. bosch verkoop dit als standaard product

Onze oude Volvo's gebruiken een HFM-2 LMM en die is in geen enkele variant meer te vinden voor normale prijzen (als in: onder de 500 euro). Geld zowel voor de losse elementen als voor complete LMM's met bijvoorbeeld een ander pijpje (diameter).
Het zou mooi zijn als de Bosch HFM-5 zou kunnen gaan werken met onze motoren: die is nog wel goed leverbaar. Maar zo te zien begint de HFM-2 bij ongeveer 0,1 volt voor 8-12kg/h en de HFM-5 zit daar al op 1,2-1,5 volt (afhankelijk van het exacte type), dus dat betekent op z'n minst een aanpassing in je ECU.
Maar als de tevredenheid over Pierburg er is, dan ga ik die binnenkort toch ook maar eens halen en plaatsen. Heb nog wel eens een hikje bij constante toerentallen.

Menno3274

Citaat van: pcpg.janssen op 27-06-2023 22:41:55Heb nog wel eens een hikje bij constante toerentallen.

Is dat ook met de airco uit? Bij mij verdwijnt het af en toe hikje dan. :)

pcpg.janssen

Citaat van: Menno3274 op 28-06-2023 08:22:30Is dat ook met de airco uit? Bij mij verdwijnt het af en toe hikje dan. :)
Airco is helaas stuk, op het moment. Dus die kan ik met zekerheid uitsluiten  ;)

Menno3274

Citaat van: pcpg.janssen op 28-06-2023 21:38:32Airco is helaas stuk, op het moment. Dus die kan ik met zekerheid uitsluiten  ;)

Haha ja dan wordt het lastig. Ben benieuwd of een nieuwe lmm dat gaat verhelpen.

The Volvoboy

Dat hikje is een 4.4 kwaaltje. Ik ben ermee gestopt om daar wat aan te doen. Zelfs met alles nieuw blijft 'ie. Mij is ooit opgevallen dat het met een andere ECU weg was, mijn vermoeden is dus dat het iets in de ECU zelf is.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km