Ex forumlid Dirk overleden. Eerste pagina bevat nu belangrijke data.

Gestart door razorx, 11-12-2018 15:07:56

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Sterkte Hans! Gelukkig hebben ze beide nog een goed leven gehad en waren ze blijkbaar dikke maatjes met elkaar....
Volvoloos....

Hans Duiven

KIM

Pfoe... twee tegelijk ook...
Sterkte met dit verlies. Het zal stil zijn thuis.

hilko73

Sterkte Hans en familie. Eén kameraad voor het leven moeten missen is al zwaar, laat staan twee tegelijk.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Hans Duiven

Citaat van: KIM op 21-07-2022 11:41:01
Pfoe... twee tegelijk ook...
Sterkte met dit verlies. Het zal stil zijn thuis.

Dat was wel een taai moment maar gelukkig sliepen beide heeren vlot in, achterin 'hun' V70.

Spin!

Zijn "we" al mee bezig. Maar ben zijn telefoonnr kwijt. Staat ergens in mijn persoonlijke berichten maar die zie ik om de een of andere reden niet meer.

Jeffrey als je dit leest, stuur mij even een bericht: 0610744119

Zie op de socials dat er al een hoop kraaien aan het graaien zijn. Dat moeten wij zien te voorkomen.

www.vm-parts.nl

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

knoertS70

Ik vind dit ook heel sneu. Aan de andere kant, kom op zeg. Als ik lees dat al zijn problemen komen door de auto van Dirk, dan denk ik........
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

T5-4life

Het interview belicht idd maar 1 kant van de zaak. Maar daarom niet minder sneu
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

arjenT5R

Wat je er ook van vind, dit gun ik die jongen niet. Als er iets gedaan wordt wil ik wel betrokken worden.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Waylon

Ik vind het hartverwarmend te zien dat er mensen klaar staan voor hem hier op het forum. Misschien dat hij zelf niet zo goed weet wat zijn vader in het Volvo wereldje betekent heeft, maar mocht iemand van hier hem spreken dan mag die boodschap wel doorgegeven worden.

razorx

Ik beperk mij in deze post tot het technische aspect omdat het emotionele de discussie kan vertroebelen.

Voordat er verkeerde verwachtingen ontstaan even een korte opsomming van wat er aan het motormanagement echt wezenlijk anders is dan een standaard getunede wagen:

-De eeprom van de ecu is vervangen door een Ostrich eeprom emulator. De batterij daarvan zal leeg zijn hierdoor is de wagen zijn custom bin kwijt en zal de motor niet draaien.
-Grotere turbo, lmm huis, injectoren en brandstofpomp horen meer tot de "gewone" tuning dingen, maar heeft Dirk uiteraard ook geplaatst en de ecu tabellen daarop aangepast.
-In plaats van een narrowband lambda regeling heeft de wagen een wideband sonde. Om dit mogelijk te maken heeft Piet indertijd de wideband mod aanpassing aan de ecu geprogrammeerd.
-Belangrijker is dat de ontsteking niet gaat middels rotor en verdeelkap maar met pen bobines. Hiertoe heeft men de ecu elektronica, bedrading en de software aangepast.

Al met al is het duidelijk dat dit geen klus is voor eenieder. Los van de vraag of die bin file met de penbobine software nog ergens te vinden is en of iemand het werk van vele maanden aan tuning opnieuw wil doen.

De wagen zal als dit goed gaat zeker een hoge waarde krijgen door de vrij unieke manier van tuning maar vergeet niet: Een zo getunede wagen vraagt ook onderhoud. Het rijdt gewoon heel erg duur.

Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen aangeven waar de beperkingen qua mogelijkheden met deze wagen liggen.

Voor de rest zal ik me niet met die wagen bemoeien ;) .

Menno3274

Afhankelijk van hoe de penbobines nu precies aangestuurd worden kan de wagen denk ik redelijk snel weer rijdbaar worden gemaakt met een Motronic 4.4 die COP aansturing heeft. :)

Hans Duiven

Wat is dit triest!
Auto is uniek en ik hoop dat hij er goed geld voor kan krijgen.

Hans