De cream yellow van Sander

Gestart door sanderT5R, 29-12-2018 20:09:16

Vorige topic - Volgende topic

sanderT5R

Citaat van: Spin! op 30-12-2018 11:41:40
Hé de Yellowbanana van T O M. Leuk die weer te zien hier. Goed te zien dat er weer een banaan in goede handen is.

Dank je, komt zeker goed met deze banaan ;)

Citaat van: Died850 op 30-12-2018 13:32:39
Erg mooie CY! Heb je nu het oude kenteken terug gekregen bij herinvoer in NL? Of moet je daar specifiek om vragen.

Dank je, deze is nieuw in NL geleverd en stond gewoon in NL te koop. Sterker nog; zag in de papieren dat de auto hier in het dorp bij de dealer aan de eerste eigenaar verkocht is. Auto is dus na 23 jaar weer 'thuis' :D

Died850

Citaat van: sanderT5R op 30-12-2018 13:45:46

Dank je, deze is nieuw in NL geleverd en stond gewoon in NL te koop. Sterker nog; zag in de papieren dat de auto hier in het dorp bij de dealer aan de eerste eigenaar verkocht is. Auto is dus na 23 jaar weer 'thuis' :D

Aha dacht dat je de auto uit Duitsland had gehaald. Verkeerd begrepen. Leuk dat de auto weer terug is in z'n originele dorp :)

855/96

'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

sanderT5R

Wat ik zei dat alles op zijn gemakje gaat, gaat toch iets sneller.. ::)

Afgelopen week een aantal onderdelen voor de 850 opgehaald bij forumlid Knip. We hadden dus weer wat te knutselen:

oude schuifplaat dakraam zonder bekleding:

Nieuwe schuifplaat schoongemaakt en gemonteerd:

Zekeringbakje kapot:

En nieuw:

En bij Knip ook een set dakrails gekocht die ik nu aan het opknappen ben.

Vandaag ook nog een setje 850 achterlichten gehaald. Thuis meteen maar de garage ingedoken en ze gemonteerd :D:

[/url]

Ow ja, KW schroefset is ook onderweg.
Zag een set op ebay kleinanzeigen een opknapset staan maar kon m voor de prijs niet laten liggen. Wordt dus weer vervolgd..

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 372 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 300 dkm

sanderT5R

knip

Goed bezig sander ;D
Ook mooi dat de kleur van de schuifplaat overeenkomt.
Groet

Vulk

Citaat van: knip op 06-01-2019 08:47:00
Goed bezig sander ;D
Groet

Ik denk dat die van de 850 allemaal hetzelfde kleur hebben.

sanderT5R

Citaat van: knip op 06-01-2019 08:47:00
Goed bezig sander ;D
Groet

Idd, stuk beter dan zo'n zwarte plaat in het dak

Citaat van: Vulk op 06-01-2019 11:42:33
Ik denk dat die van de 850 allemaal hetzelfde kleur hebben.

Oké wist ik niet :eusa_wall:

sanderT5R

Vanochtend de velgen weggebracht om ze te laten coaten. Heb ze afgeleverd bij supervelg in Drunen en ze worden gecoat in de kleur 'mat antraciet'. Of het helemaal de goede kleur is weet ik nog niet maar hij komt heel erg in de buurt. Over 2 weken zijn ze weer als nieuw (hopelijk..) :D

cornelis-b

Een heel mooie CY, veel plezier er mee, maar dat komt wel goed.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

sanderT5R

Ook al ff met de schroefset bezig geweest. Veren waren nogal verroest dus die laten stralen en coaten. Die zijn inmiddels weer als nieuw.
Stelringen zaten ook vast maar deze met een hoop geduld, wd40 en kruipolie weer gangbaar gekregen. Dempers is het grootste vuil vanaf en ga ik denk ik in de blanke tectiel zetten ofzo.

Het was bij aankoop onduidelijk om welke KW set het ging maar het is dus een KW Variant 3 waarmee je de ingaande en uitgaande demping zelf kunt aanpassen ;D

Zooitje bij aankoop:

Stelringen los proberen te krijgen

Aanpasbare ingaande demping

Veren weer als nieuw

sanderT5R

Ben ook tot de ontdekking gekomen dat beide ruitensproeierpompjes niet werken. Zodra je de hendel aan het stuur bediend gaan wel de ruitenwissers heen en weer, ook de wissers op de koplampen. Reservoir heb ik gevuld. Hoor de pompjes ook niet lopen. Nou staat de auto al een aantal jaren stil maar dat ze beide ( dus voor- en achterzijde) kapot zijn lijkt me wel erg toevallig?

Heb al even gezocht met de zoekfunctie maar kom er niet helemaal uit wat het evt kan zijn. Zekering 34 zou deze ook aansturen maar ook de claxon, en die werkt wel.

Nou zag ik wel aan bestuurderszijde deze losse stekker:

Iemand een idee waar deze voor is en of die stekker er iets mee te maken kan hebben?

rjverbrugh

Vaak een brakke stekker aansluiting, en die je daar te pakken hebt heeft er niets mee te maken. Dus even de stekkers ( 1 onder en 1 boven het reservoir) even eraf en checken. Zijn Vaak gecorrodeerd.

cornelis-b

De stekker die je daar toont is van een alarm toeter en met dat haakje kan je hem aan het schutbord hangen als de toeter er niet in zit. Ik noem het toeter want een sirene is het niet ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien