855 R van Chickenthief

Gestart door Chickenthief, 06-12-2019 21:06:01

Vorige topic - Volgende topic

Chickenthief

Citaat van: arjenT5R op 06-06-2020 16:42:18
Bruur zitten er nou zaagblaadjes van een recipro zaag tussen de cilinderbussen?

Citaat van: freefall op 06-06-2020 17:02:33
Tell me....droom ik of is dit serieus?

Helaas, dit is geen droom!!!

Dit is hoe ik het aantrof nadat ik het blok heb laten reviseren. Ik heb er bewust voor gekozen om hier verder geen heisa over te gaan schoppen of namen te gaan noemen, ik wilde vooruit kijken en geen mensen zwart maken. Iets met vertrouwen en goede bedoelingen etcetera etcetera.

Ergens heb ik zoiets van "als het werkt, is het goed" maar zelfs als het goed genoeg is straalt het niet echt professionaliteit uit...

arjenT5R

Nou hop voor de dag er mee, aan de schandpaal met die lul ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Professionals lijken soms net mensen.....

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ozzzz

Zolang de revisieboer niet in Twente zit ben ik gerustgesteld.

arjenT5R

Ah dan zijn het kozijnzaagjes zeker?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Chickenthief

Zo... even stof afblazen hier!  ;D

Door werkzaamheden aan mijn huis, een nieuwe baan en een hoop andere smoesjes heb ik lang niks aan de R kunnen doen. Het hielp ook niet mee dat ik het blok nog niet terug had van de garage maar had ze ook gezegd geen haast te maken  :)

Inmiddels heb ik het blok terug en het ziet er allemaal netjes uit.
Ik ben druk bezig met de boel verder af te bouwen om hopelijk de auto ergens eind februari voor de APK te aan te bieden.

Omdat we allemaal van foto's houden:

De remklauwen gestraald

Nog een overstroming gehad, gelukkig lijkt de schade uiteindelijk beperkt. De afvoer gaten van de parafan waren verstopt geraakt en uiteindelijk is er water binnen gekomen (geen idee waar dat langs gelopen is).

Subframe gelost, het was allemaal erg vies dus ook de tijd genomen om een en ander schoon te maken.

Dat was ook wel aan vervanging toe.

Dit moet wel weer even mee kunnen.

De behuizing van het display in het tellerhuis na gemaakt, misschien wil ik daar zelf een schermpje in klussen.

Dat gaat ook wel een keer vervangen worden.

Het verzamelen is begonnen  ;D

Maar mede daardoor heb ik nu wel een Ostrich  8)

En daar was dan eindelijk het blok, een waar feest om dat zo schoon te zien!

Het kan niet alleen maar mee zitten, tijdens het plaatsen van de carterpan brak er een bout af.
Gelukkig heb ik deze er zonder al te veel moeite weer uit kunnen krijgen en alles weer kunnen monteren.

Een toolte gevonden die ik zo naar de 3D printer kon sturen en daarmee de krukas keerring geplaatst.

Tussendoor nog een sleutel gemaakt voor de kettingspanning van mijn 'andere' rode (Ducati) Monster.

Het begint nu ergens op te lijken, nog een aantal stukjes puzzle te gaan en dan zijn we er.

Na het succes van de haaksleutel heb ik ook een krukas tooltje gemaakt. Nog niet de blokkeer tool zoals hij origineel is maar dat komt misschien nog wel (heb er niet een om na te meten).

En zo stond het er gisteren bij.

Ik ben grote blij, eindelijk weer vooruitzicht naar een stukje rijden, ze staat toch al weer meer dan twee jaar stil  :eusa_whistle:

de Boeing

GAAF!

Ga je die gestraalde klauw nog behandelen? Want ik weet uit ervaring (hoe bevredigend stralen ook is) dat je daarna met een nog ruwer oppervlakte zit, wat dus nog sneller roest en vuil verzameld...

En grappig, ik heb ook al eens zitten denken aan dat info display, lekker je analoge stock look houden maar daarin toch wat digitale waardes laten zien. (al sta jij duidelijk al wat verder in die denkpiste)

Weet ook niet of het al eerder geopperd is: maar nu gelijk ook ff nieuwe subframe rubbers erin persen. Nu nog appeltje-eitje en had bij mij echt grote impact op stuurgedrag en comfort in auto.

Keep up the good work!

Miyel

Er komen tegenwoordig weinig reacties meer onder posts, maar weet dat ze wel met bewondering worden gelezen! Door mij tenminste.
Idee van de boordcomputer vind ik ook erg origineel gevonden.

Je hebt dezelfde torsiestang rubbers gebruikt als ik. Let wel op dat de stang hierin gaat schuiven en zo tegen de draagarmen komt.
Ik heb er toen voor nood twee slagklemmen om geklemd, dat werkte al.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

MichielM850

Citaat van: Miyel op 11-01-2022 21:41:24
Er komen tegenwoordig weinig reacties meer onder posts, maar weet dat ze wel met bewondering worden gelezen! Door mij tenminste.

Same here. Inderdaad even een blijk van waardering waard. Goed bezig!
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

V70geRwin

Goed bezig en het schiet al weer op.

Als je straks trapt met je nieuwe blok zal je volgende project al snel je voorremmen zijn  :eusa_whistle:

volvobug

Lekker bezig!

Dat van die schuivende torsiestang herken ik met die after market losse rubbers. heb dat destijds ook met twee slangeklemmen opgelost  ;D

Plaats je ook nog een Japanifold uitlaatspruitstuk voor een betere flow?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Miyel

Citaat van: volvobug op 12-01-2022 10:56:40
Plaats je ook nog een Japanifold uitlaatspruitstuk voor een betere flow?
Zo te zien heeft hij er een R spruitstuk op zitten. Dat een Japanifold beter is.. zullen we maar niet weer ter discussie stellen.

Chickenthief

Citaat van: volvobug op 12-01-2022 10:56:40

...Plaats je ook nog een Japanifold uitlaatspruitstuk voor een betere flow?
Ik was inderdaad in de veronderstelling dat dit al een R spruitstuk was, voor nu laat ik het even zo, misschien ga ik daar in de toekomst wel anders over denken.

Citaat van: de Boeing op 11-01-2022 20:04:40
GAAF!

Ga je die gestraalde klauw nog behandelen? Want ik weet uit ervaring (hoe bevredigend stralen ook is) dat je daarna met een nog ruwer oppervlakte zit, wat dus nog sneller roest en vuil verzameld...

En grappig, ik heb ook al eens zitten denken aan dat info display, lekker je analoge stock look houden maar daarin toch wat digitale waardes laten zien. (al sta jij duidelijk al wat verder in die denkpiste)

Weet ook niet of het al eerder geopperd is: maar nu gelijk ook ff nieuwe subframe rubbers erin persen. Nu nog appeltje-eitje en had bij mij echt grote impact op stuurgedrag en comfort in auto.

Keep up the good work!
De klauwen heb ik met hitte bestendige verf gespoten, ik verwacht dat ik zoals V70geRwin ook aangeeft snel aan andere remmen toe ga zijn.

Idee van dat display had ik al ergens gelezen, kan goed van jou af komen.
Voor nu staat dat een beetje on hold omdat ik niet zo snel een passend display kon vinden. Ook weet ik niet of ik het originele display hiervoor wil op offeren.

Goede tip van de subframe rubbers. Ik heb er wel poly inserts in gezet maar misschien kan ik net zo goed de extra moeite nemen en het subframe weer even demonteren om de rubbers alsnog te vervangen.

Citaat van: Miyel op 11-01-2022 21:41:24

Je hebt dezelfde torsiestang rubbers gebruikt als ik. Let wel op dat de stang hierin gaat schuiven en zo tegen de draagarmen komt.
Ik heb er toen voor nood twee slagklemmen om geklemd, dat werkte al.

Dank voor de tip! Ik had al het idee dat de torsiestang er wat losjes in zat, ga dat ook maar even oplossen met slangklemmen.

Er zullen ongetwijfeld veel upgrades gaan volgen maar de motivatie om nu alles in 1x aan te pakken is er niet echt, eerst verse APK erop en dan weer verder kijken.

Chickenthief

Nog wat meer plaatjes voor de liefhebbers

Miyel

Leuk, klooien met een Arduino! Wil je de K-line er ook mee gaan uitlezen?
Ik weet dat het kan, en wil graag weten hoe 😬