Toch maar geen C70 Coupé kopen? (Uiteindelijk toch gedaan)

Gestart door JeroenV70, 12-01-2020 11:37:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

T'is in ieder geval niet te verhelpen.
Overigens is een 2.3 T5 helemaal niet sloom hoor in de lage toeren met zijn 16T met schuine flens.

855GLTvincent

#16
Citaat van: JeroenV70 op 12-01-2020 17:43:05
Dat van die draaicirkel en brede portieren was me tijdens de proefritten inderdaad al opgevallen.
Ik heb het even op moeten zoeken om het te kunnen vergelijken met onze V70. Dus C70 draaicirkel is 11,7 meter, tegen 10,2 meter voor de V70.
Waar komt dat verschil vandaan?


He kijk dat is interessante info. Dat wist ik niet. Niet echt handig als daily driver dus eigenlijk...

Citaat van: JeroenV70 op 12-01-2020 17:19:15
De beste motor, of in ieder geval meest robuuste motor, zou best wel eens de 2.3 T5 kunnen zijn inderdaad. Samen met de handgeschakelde bak natuurlijk een mooie combinatie en daarom ook een ideale kandidaat om af te jakkeren.
Wat mij echter tegen houdt om een T5 te kopen is de karakteristiek van de motor. Die moet het echt van de hoge toeren hebben, en daar ben ik zelf niet zo van. Ook het onderstel is dan harder en ik rij liever met wat meer comfort. Het is allemaal een kwestie van smaak. Een LPT met chip tuning zou meer dan voldoende trekkracht bij lage toeren moeten hebben en beter aansluiten bij mijn wensen.

OK, wist ik ook niet. Een T5 wordt het dus voor mij ook niet, als ik al een zou willen kopen. Ik houd namelijk ook niet zo van hoge toeren en stuiterende onderstellen. Mijn GLT moet eigenlijk ook vooral op toeren gereden worden en een van de redenen waarom ik de 10V zo heerlijk vind rijden icm de automaat is het koppel onderin, dus weinig toeren. Een LPT (die dat wel zal hebben) is alleen niet zo betrouwbaar (2.5T, 2.4T) heb ik gehoord.
Volvo 850 GLT 2.5 20V Estate 08/95
US Uitvoering, Handgeschakeld, LPG G3
132.000 mls / 212.000 km

Volvo 850 2.5 10V Estate 03/96
Automaat, LPG G3, 371.000 km

Piet

Echt onzin  van dat  de 2.3 het van de hoge toeren moet hebben.
Komt flink stevig van zijn plek hoor.

JeroenV70

Citaat van: Piet op 12-01-2020 18:12:42
Echt onzin  van dat  de 2.3 het van de hoge toeren moet hebben.
Komt flink stevig van zijn plek hoor.

Ik wil best nog wel eens met een 2.3 T5 proef gaan rijden. Misschien moet ik mijn beeld van de stugheid van het onderstel dan ook bijstellen. Dat is echter wel wat ik lees in reviews.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Benny850

Waarom koop je dan geen V70R? Dan heb je en iets aparts en nog steeds een praktische auto.

Timo

C70 moet je gewoon T5 automaat kopen. Lekker cruisen met die bak.
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

Piet

Yeah, mij is ook automaat.
Ook met automaat sprint hij gewoon stevig weg.
En erg stug en springerig vind ik het onderstel ook zeker niet.
Je moet er gewoon zelf es een keer in karren, in een 2.3 T5 en het zelf ervaren.
Dat is uiteindelijk het beste.

JeroenV70

Citaat van: Timo op 12-01-2020 18:45:30
C70 moet je gewoon T5 automaat kopen. Lekker cruisen met die bak.

Citaat van: Piet op 12-01-2020 18:53:48
Yeah, mij is ook automaat.
Ook met automaat sprint hij gewoon stevig weg.
En erg stug en springerig vind ik het onderstel ook zeker niet.
Je moet er gewoon zelf es een keer in karren, in een 2.3 T5 en het zelf ervaren.
Dat is uiteindelijk het beste.

Zoiets?
Deze auto lijkt toch ook al meer dan een jaar op zoek te zijn naar een nieuwe eigenaar.
https://www.kentekencheck.nl/kenteken?i=TB-PN-17
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

luuk123456

#23
Hoi jeroen,

Ik weet niet waar je woont, maar mocht je in Limburg wonen, ben je welkom om eens kennis te maken met een C70 T5.
Ik vind het echt een waanzinnig fijne auto, die, als het moet, echt wel lekker van z`n plaats komt.
Dat van die hoge toeren herken ik ook niet. Natuurlijk, hoe hoger in toeren hoe meer power, maar ik kan met m`n automaat (net) onder de 2000 toeren blijven en prima meekomen met het verkeer. Da`s volgens mij één van de voordelen van 240pk. het blok hoeft helemaal niet veel moeite te doen om op gang te komen.
Draaicirkel, portieren, windgeruis boven 160 en onoverzichtelijkheid zijn inderdaad de nadelen van deze auto, maar qua rijgedrag vind ik het elke dag weer een groot genot om plaats te nemen in de C70 (met inmiddels bijna 4 ton op de klok)

Succes met je zoektocht en wie weet tot ziens!

Groet,
Luuk

JeroenV70

Citaat van: luuk123456 op 12-01-2020 19:26:10
Hoi jeroen,

Ik weet niet waar je woont, maar mocht je in Limburg wonen, ben je welkom om eens kennis te maken met een C70 T5.
Ik vind het echt een waanzinnig fijne auto, die, als het moet, echt wel lekker van z`n plaats komt.
Dat van die hoge toeren herken ik ook niet. Natuurlijk, hoe hoger in toeren hoe meer power, maar ik kan met m`n automaat (net) onder de 2000 toeren blijven en prima meekomen met het verkeer. Da`s volgens mij één van de voordelen van 240pk. het blok hoeft helemaal niet veel moeite te doen om op gang te komen.
Draaicirkel, portieren, windgeruis boven 160 en onoverzichtelijkheid zijn inderdaad de nadelen van deze auto, maar qua rijgedrag vind ik het elke dag weer een groot genot om plaats te nemen in de C70 (met inmiddels bijna 4 ton op de klok)

Succes met je zoektocht en wie weet tot ziens!

Groet,
Luuk

Dankjewel voor je aanbod. Ik woon in Rosmalen en heb je zojuist ook een pb gestuurd.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Citaat van: JeroenV70 op 12-01-2020 19:33:09
Dankjewel voor je aanbod. Ik woon in Rosmalen en heb je zojuist ook een pb gestuurd.

Ik heb even contact gehad met Luuk en vroeg me af of er toevallig iemand in de buurt van Rosmalen woont en me in de gelenheid kan en wil stellen om even met een C70 Coupé 2.3 T5 te laten rijden.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

Spin!

Citaat van: JeroenV70 op 12-01-2020 19:33:09
Dankjewel voor je aanbod. Ik woon in Rosmalen en heb je zojuist ook een pb gestuurd.

Wist ik dat? Welke kant van de A59? Ik ten zuiden.

www.vm-parts.nl

JeroenV70

Citaat van: Spin! op 12-01-2020 20:09:12
Wist ik dat? Welke kant van de A59? Ik ten zuiden.

Krap 300 meter ten noorden van de A59 denk ik. :)
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Ik zal nog wat proefritten gaan maken. Onder andere met een T5 met automaat. De combinatie van 2.5T/2.4T met handgeschakelde versnellingsbak vind ik sterk en vlot genoeg, maar wil het verschil wel ervaren.
Ondertussen heb ik wel een 2.5T met automaat op het oog, die het ook zou kunnen worden, maar dat besluit ik pas na die andere proefritten.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)

JeroenV70

Het hele verhaal heeft vandaag een dramatische wending genomen. Dat begon gisteravond laat toen ik een zwarte 2004 C70 Coupé op Facebook te koop zag staan met zwart en aluminium interieur. Ze zijn maar tot 2002 gemaakt, dus deze is heel lang bij de dealer gebleven voordat ie op kenteken is gezet.

De auto heeft een probleem. Hij verliest olie als geen ander, aanvankelijk werd aangegeven dat het aan de nokkenaskering zou liggen, maar daar twijfel ik nu aan. De auto (met de beruchte motor) is wel rijdbaar en heeft bijna 318.000 km op de teller. De auto was ingeruild en werd aangeboden voor €795 voor de liefhebber.

Lang verhaal kort: Ik heb die auto gekocht. In eerste instantie dacht ik aan een onderdelenauto met 4 nieuwe banden en een zwart interieur. Op de weg van de verkoper naar mijn dealer is een aantal keren olie bijgevuld om mét oliedruk aan te komen bij de dealer. Ik denk dat we onderweg ongeveer 5 liter olie verloren zijn. Dat is volgens mij iets meer dan er langs een kering weg kan lekken. De dealer denkt eerder aan een plug of beide. In ieder geval moet de boel los aan de kant van de distributieriem.

Ik wil de dealer nu eerst een soort inspectie laten uitvoeren om te bepalen wat er verder nog mis is met de auto.
De motor loopt fantastisch en ook de automaat doet goed mee. De auto heeft alle beurten gehad bij de dealer. De vorige eigenaar had hem sinds 2013 en heeft alle rekeningen meegeleverd met de auto. Volvo heeft in 2002 de laatste 50 stuks voor Nederland uitgebracht onder de naam C70 Coupé Collection met onder andere standaard navigatiesysteem. Dit is er dus één van die serie.

De auto lijkt me nu te goed om alleen als onderdelenauto te dienen. Het wachten is op het oordel van de dealer. Zal wel ergens volgende week worden, want het was heel druk.
JeroenV70
1999 V70 2.5 10v Europe Plus Line, Nautic Blue Pearl (gezinsauto)
2004 C70 Coupé Collection 2.4T Automaat, Black Sapphire metallic (MY2002 youngtimer)
2005 MX-5 1.8 Sportive (6-speed NBFL), Brilliant Black (hobby)