Auteur Topic: stuurbediening  (gelezen 239 keer)

zwabbert

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
stuurbediening
« Gepost op: 28-06-2020 12:56:33 »
ik heb in mijn 850 een aftermarket radio die ook stuurbediening ondersteund. nou is mijn vraag of je een stuur van bijvoorbeeld een nieuwer v70 kunt inbouwen waar al stuurbediening op zit, om zo wel stuurbediening te hebben? iemand hier ervaring mee of dit al een keer geprobeerd? of is dit niet mogelijk?
ik weet overigens niet of een stuur van een nieuwere v70 uberhaupt past, iemand die dat al is geprobeerd heeft?
« Laatst bewerkt op: 28-06-2020 13:00:06 door zwabbert »

zwabbert

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
Re: stuurbediening
« Reactie #1 Gepost op: 28-06-2020 19:51:42 »
na een beetje rond gelezen te hebben op engelse fora is het grootste probleem de airbag als ik het goed begrepen heb, wij hebben een singel stage en de nieuwere types een dual stage ofzoiets, kort gezegd airbag werkt niet meer of kan random afgaan. iemand toevallig een aftermarket oplossing hiervoor? of een manier om de airbags toch te laten werken zoals het moet door ze bijvoorbeeld om te wisselen met de oude?
« Laatst bewerkt op: 28-06-2020 20:00:58 door zwabbert »

-D©©©L-

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 28-06-2020 20:49:22 »
na een beetje rond gelezen te hebben op engelse fora is het grootste probleem de airbag als ik het goed begrepen heb, wij hebben een singel stage en de nieuwere types een dual stage ofzoiets, kort gezegd airbag werkt niet meer of kan random afgaan. iemand toevallig een aftermarket oplossing hiervoor? of een manier om de airbags toch te laten werken zoals het moet door ze bijvoorbeeld om te wisselen met de oude?

werkt niet ?
Random afgaan ?

Waar heb je dat gelezen ?

Dual stage = 2 onstekingsladingen in 1 airbag.

En het is al eens gedaan op het forum, je zal wel het stuur heel iets aan moeten passen.

in het geval van een V70n is dat 1 ontsteker+lading op 70% en 1 ontsteker+lading op 100%.

Noot

• Lid 100+
  • Offline Offline
  • Volvo V70 TDI aut 1998

zwabbert

• Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 28-06-2020 23:45:43 »
werkt niet ?
Random afgaan ?

Waar heb je dat gelezen ?

Dual stage = 2 onstekingsladingen in 1 airbag.

En het is al eens gedaan op het forum, je zal wel het stuur heel iets aan moeten passen.

in het geval van een V70n is dat 1 ontsteker+lading op 70% en 1 ontsteker+lading op 100%.

ik geef alleen aan wat ik gevonden heb. heb er zelf geen ervaring mee dus zou ook niet kunen zeggen of het niet klopt hier heb ik het gevonden
https://forums.swedespeed.com/showthread.php?133224-Steering-Wheel-Upgrade

Thys

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Mens, durf gas te geven
« Reactie #5 Gepost op: 01-07-2020 12:38:21 »
Ik heb er een jaar of 7 mee gereden, maar de zak is nooit geploft. Wat je wel moet doen om de claxon te kunnen blijven gebruiken is een pennetje van het sleepcontact in het stuur zetten. Die kost een paar euro bij de dealer. Gaatje boren op de juiste plek, oogje aan krimpen en je bent klaar.

Het stuur past verder met minimale aanpassing prima in de 850. Aan de achterkant een paar mm wegschuren/slijpen zodat het mooi tegen de stuurkappen aanligt en dan kan het er zo in. Dingetje is wel dat de vertanding bij het N stuur net ietsje gedraaid zit tov. het 850 stuur, dus je zult met de zelfde uitlijning het stuur ietsje scheef hebben staan.