Midlife driemaster...

Gestart door Misha, 07-09-2020 17:54:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

#30
Ja, optisch is het heel aardig voor de leeftijd.

Ik heb er nog een fantastische accessoire bij zitten : een soort van origineel Volvo honden afdekdoek dat in / over het achterdeel past zodat er een dood beest of zo achterin kan.

Als iemand er belangstelling voor heeft : gratis af te halen.

Verder een windscherm besteld en een Kenwood DMX8020DABS.

Wat wel echt terug in de tijd is als je een paar jaar nieuwe leasebakjes hebt gereden : de remmerij.. tering..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

de Boeing

Dus een soort van dooie honden hangmat? nog nooit voorbij zien komen  ;D

Zo op foto lijken er toch al 302mm remmen onder te zitten? (keertje nieuwe olie en staal omvlochten remleidingen gaan wellicht nog een beetje verbetering brengen, al wordt het natuurlijk nooit zo overbekrachtigd als een gemiddeld leasegebakje)

Misha

#32







Het is iets wat je om de hoofdsteunen hangt en dat dan de achterbank beschermt tegen lekkende dode honden bijvoorbeeld
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Is dat nog van die ene dode hond geweest die jij en Emiel zo mooi opgevouwen hadden in de vorm van een bankstel?
Je weet wel, die er later vandoor is gegaan met zijn madenvriendjes.

Misha

Citaat van: razorx op 17-10-2020 15:51:09
Is dat nog van die ene dode hond geweest die jij en Emiel zo mooi opgevouwen hadden in de vorm van een bankstel?
Je weet wel, die er later vandoor is gegaan met zijn madenvriendjes.

Ja, daar zou het prima voor werken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: de Boeing op 17-10-2020 12:11:35
Zo op foto lijken er toch al 302mm remmen onder te zitten? (keertje nieuwe olie en staal omvlochten remleidingen gaan wellicht nog een beetje verbetering brengen, al wordt het natuurlijk nooit zo overbekrachtigd als een gemiddeld leasegebakje)

Ik heb geen idee eigenlijk, het lijkt wel groter te zijn dan wat er op de S70 zat. Maar dat is al lang terug.
Ja , die leidinkjes deden wel wat inderdaad. 
Het remt ook wel af hoor, alleen je moet hard trappen en subtiel is het allemaal niet. Maar het is dan ook flink gewicht.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 16-10-2020 17:22:46
Ik heb er nog een fantastische accessoire bij zitten : een soort van origineel Volvo honden afdekdoek dat in / over het achterdeel past zodat er een dood beest of zo achterin kan.


;D ;D ;D

Misha

Klassieke fout gemaakt en een verkeerde kleur originele matten binnengekregen,, :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:

Interieur code 1970.. 
http://www.volvotips.com/index.php/850-2/850-interior/

Heb helaas lichtgrijs gekregen en ook besteld op basis van de omschrijving "grijs".
Best lelijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

daanium

[offtopic]
Ik krijg nog steeds niet de foto's te zien als ik Chrome gebruik, tenzij ik de foto open in een nieuw venster of tabblad.
In Edge werken de foto's trouwens wel direct in je post.
In mijn eigen topic (met m'n eigen foto's) heb ik hetzelfde verhaal :eusa_think:

Na effe zoeken blijkt dat te komen door het missen van de S in https op de site waar je foto's staan.

[/offtopic]
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Misha

Een hoop minder driemaster..

Van de week de voorste veerpootlagers en rubbers vervangen.
Het klinkt nu weer als een auto.
Wat een verschil is dat zeg...

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

de Boeing

 :eusa_dance:

Geef toch altijd weer voldoening.

elianmars

Citaat van: Misha op 21-12-2020 17:24:57
Een hoop minder driemaster..

Van de week de voorste veerpootlagers en rubbers vervangen.
Het klinkt nu weer als een auto.
Wat een verschil is dat zeg...

Herrie opgelost, dus?  ;D

Misha

Zo, inmiddels weer wat verder geprutst.

Alle speakers zijn op orde, ook nog een mooie complete set subs gevonden en geinstalleerd, speakerrooster achter vervangen. EVAP leidingwerk is vervangen, dat was lek.

Nu nog de 100W amp en met wat geluk de dolby spullen erin.
Binnenkort weer op de mooiere zomerwielen. :eusa_dance:

Enige wat wel wat matig was : mijn zuiruiten sluiten niet mooi aan, het achterrste zijruitje wijkt boven nogal weg van de voorste zijruit.
Ik heb me vermand en de instructies gepakt, maar geen enkele van mijn afstellinengen leek iets te doen..
Het is niet lam, en de casette van dat ruitje beweegt ook echt wel, maar het doet helemaal niets aan de spleet van de raampjes..
:eusa_boohoo: :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:

Laten we hopen op een mooi voodroog rjaar met veel zon en minder beperkingen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

#43
Goedemiddag,
De driemaster staat inmiddels op stal voor de winter en omdat ik nog niet weet wat ik er mee wil omdat ik er in de zomer toch wel erg van geniet. Dus een jaartje keuze-uitstel. En hopen dat opa niet boos is en het dakje net zo probleemloos blijft als het was.

Omdat de werkgever nu naast een leaseauto ook een mobiliteitsbudget aanbiedt en ik geen EV wil heb ik de leaseauto ingeleverd. 6 jaar in gereden, nooit iets serieus mee geweest en reed prima, die Astra 1.4T.

Nu heb ik een Volvo S60 2.0T uit 2009 gekocht in Black Sapphire metallic. Interieur is 2-tone Beige / Sand en het is een driver's edition met open dakje, Spaceball,  standaard Xenon. 17" Tucana velgen, waterafstotend glas en nog wat prut.

Het is hier natuurlijk geen S60 forum, dus ik zal af en toe wat neer zetten maar geen hele weblogs openen.

Voorlopig heb ik de stickertjes geplakt, een Kenwood 2DIN headunit geplaatst voor 21 eeuwse connectiviteit. (Android Auto / Apple Carplay), achteruitrijcamera ingebouwd en DAB+ antenne geplaatst.  En die vieze A-stijlen met dat loslatende vadsige flanel vervangen door het oude type in kunststof.

Op de planning staan nog blinderen achterruit en achterste zijruitjes, een spoilertje, een chipje, wat voorkeurinstellingen wijzigen en een afneembare trekhaak.

Tot nu toe rijdt het ding prima.

Tot later,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Leuk dit te lezen Misha!

Waarom niet alles posten? Op dit forum gebeurt nog wat en is er technische kennis.

Je kan op het V70 forum posten waar een goede moderator is, maar jij hebt een 60. Fragmenteert de boel behoorlijk.

Nog steeds vind ik dat er hier ruimte moet zijn voor meerdere Volvo platformen. Puur en alleen omdat op dit forum de technische kennis aanwezig is en op anderen niet (genoeg).

Lees graag verder over je bolide!