Dazzle's V70 2.3 T5 NBP

Gestart door Dazzle, 23-12-2020 12:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Menno3274

#30
Citaat van: Dazzle op 11-11-2021 19:34:00
Omdat ik bij gas los ook t kantelen vd motor steeds meer begon te voelen, ook de steunen gecheckt en de motorsteun distributiezijde was ver heen dus meteen besteld zodat die in de middag er ook in kon. Zat dus dikke scheur in en had meer dan een cm speling. Nou, dan dus proefrijden. Het kantelen was meteen zoveel minder. Voelt goed nu, lekker dit.  :eusa_dance: ;D ;D
Ff goed warmgereden en dan ns kijken of die dikkere IC iets brengt.
Maar de verhalen kloppen..... Het opspoelen van de turbo gaat ff rapper en die punch komt er echt veel eerder in...... Big Smile !  Ook tijdens de rit naar huis blijft het vermogen constant, wat voorheen dus voelbaar minder werd.  Aanrader deze upgrade......

Klinkt goed. Bij mijne heb ik alle steunen de afgelopen 10k km vervangen, maar toch hou ik last van 1 (naar mijn mening te heftige) bonk op gas los/gas geven. Toch nog maar eens goed nakijken dan. Of wellicht toch iets anders.

Zo'n intercooler klinkt als een leuke upgrade, toch maar eens goed mijn ogen open houden voor een mooi gebruikte. ;D

Dazzle

Ja ga je geen spijt van krijgen. Ik zie dat je de zoektocht al gestart bent..... Nice

Menno3274

Klopt inderdaad. Ik ben benieuwd :)

cornelis-b

Citaat van: Menno3274 op 15-11-2021 10:27:59
Klinkt goed. Bij mijne heb ik alle steunen de afgelopen 10k km vervangen, maar toch hou ik last van 1 (naar mijn mening te heftige) bonk op gas los/gas geven. Toch nog maar eens goed nakijken dan. Of wellicht toch iets anders.

Zo'n intercooler klinkt als een leuke upgrade, toch maar eens goed mijn ogen open houden voor een mooi gebruikte. ;D

Menno heb je de steun tussen het subframe en het blok ook vervangen?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Menno3274

#34
Citaat van: cornelis-b op 16-11-2021 19:15:18
Menno heb je de steun tussen het subframe en het blok ook vervangen?

Ik heb de bovenste 2, de 2 grote in het midden onder, de versnellingsbaksteun en die aan de distributiezijde vervangen. En alle schokbreker rubbers/lagers. Niet alles tegelijk, maar zeker in een bereik van zo'n 10 duizend km. Nu probeer ik zo voorzichtig mogelijk het gas in te trappen/los te laten. Dan voel je bijna niks (zoals het zou moeten, denk ik).

Dazzle

Weer paar maandjes verder.....
Starten tijdens koud weer gaat nog altijd prima. Wel erg veel last dat de ruiten beslaan bij vochtig weer.  Raamrubbers zijn natuurlijk al best oud.
Ruiten al wel goed schoongemaakt en ook gebruik van een vochtvreter ( wat aardig werkt overigens).

Vorige week onderweg een hikje in de motor. Bijna thuis begon de motor zelfs goed te stotteren. Uitgelezen maar geen foutcodes. LMM verwisseld, maar geen heil. Begon zelfs op 4 poten te lopen.  Bougies bekeken, 2 waren wat nat vd olie. (Bougies zijn ongeveer 5k km oud). Ook op kleppendeksel wat olie. Maar ik zag ineens ook n flinke lekkage aan de bakzijde en dat begon een mooi plasje te vormen op de parkeerplek. Kon niet goed zien waar t vandaan kwam ( met lampje vd gsm zie je natuurlijk ook geen drol). Volgende dag verdeelkap en rotor eraf. Leek wat olie te zitten, maar ontsteking zelf was nog prima ( is nog niet heel oud, 20k km).
In ieder geval andere vuldop besteld, want t rubber was kneiterhard. Dus wellicht dat dat de olie op te deksel en bij de bougies veroorzaakte.
Rustig richting garage gereden. Onderweg, toen motor warm was, reed ie weer lekker ( in ieder geval op 5 cylinders).
Bij garage is de verdeelkap en rotor er nog ns af geweest, want t kwam toch wel daarvandaan.  Bleek de keerring te zijn. Lag er bijna uit.
Das verholpen. Meteen nieuwe bougies gestoken ( Volvo natuurlijk)  Stukje rijden. Motorstoringslampje gaat branden. Foutcode geeft LMM aan.
Maar bij vragen van meer vermogen ( richting 3500/4000tpm) plots erg inhouden en ineens een klap in t vooronder ( alsof er een fuel cut plaatsvindt).
Bij rustig rijden geen probleem.  Wat is dat nu weer....   Morgen in ieder geval maar de oude LMM terugplaatsen.
Wat zou dat inhouden en fuelcut-gevoel kunnen zijn?
Brandstofpomp?  Morgen wordt de druk in ieder geval gemeten......

Geen idee of al deze symptomen verband houden.  Ook maar even carterdruk checken ( ook ivm die keerring)......
Was allang blij dat die lekkage de keerring was, maar we zijn er dus nog niet....... :eusa_naughty:


de Boeing

Oei

LMM zijn ze kritisch op, onze ouwe gebakjes... Enkel een originele Bosch will do ...

Als je keerringen eruit worden gedrukt heb je wellicht te veel carterdruk (en dus een verstopte carterventilatie, handschoentest al gedaan?). Carterventilatie vervangen, en vaak olie wisselen met een flush (klein beetje ATF net voor oliewissel) zorgt ervoor dat ik nu al (bijna)  75.000 km olie lekkage/verbruik vrij rij!

Dazzle

Zit nu geen Bosch in ( heb er nog 1 liggen, wel een gebruikte, dus die gaat er morgen even in).

Olie is in Augustus gewisseld ( ook ATF er paar dagen ervoor in gedaan).
Carterdruk checken we ook morgen.  De ventilatie is gedaan vlak nadat ik de auto gekocht had in 2019 ( met dacht 330k op de teller, dus 27k geleden).


Dazzle

Wat zijn trouwens goede waardes bij n LMM?  En wat is n goede druk voor de brandstofpomp?

gero

Citaat van: Dazzle op 06-01-2022 20:24:04
Zit nu geen Bosch in ( heb er nog 1 liggen, wel een gebruikte, dus die gaat er morgen even in).

Olie is in Augustus gewisseld ( ook ATF er paar dagen ervoor in gedaan).
Carterdruk checken we ook morgen.  De ventilatie is gedaan vlak nadat ik de auto gekocht had in 2019 ( met dacht 330k op de teller, dus 27k geleden).



Ik heb zelf een V70 R uit 2007, toen ik storing kreeg op mijn LMM ging ik informeren bij de Volvo dealer om de LMM te wisselen, ze vroegen er ruim 400,00 euro voor, nieuwe LMM, incl. montage.
Ik had toen bij Mister auto een Bosch besteld exact hetzelfde (er staat een nr. op), ik was 141,00 euro kwijt en zelf gemonteerd

Dazzle

vanochtend t voituurke weer opgehaald. Is andere LMM erin gegaan ( Bosch) en hij rijdt weer. Foutmelding ging meteen weg.
Maar t volgende dient zich aan.  ff warmgereden en bij gasgeven klimt ie mooi in toeren, maar schiet dan versneld door in toeren, zonder echt te versnellen.
Ik dacht eerst op spinnende wielen want daar leek t op en het was wat vochtig vanochtend, maar net nog een keer getest en wederom.
Wat kan dat zijn?  Koppelingsplaten? Of geeft dat andere symptomen...... ( zitten er net 20k km in).
Andere opties?  :(

Dazzle

Op die versnellingsbak heeft best n hoop olie gelegen door die kaduuke keerring.
Kan t zijn dat de koppelingsplaten hierdoor vet geslagen zijn?  Of is dat erg ver gezocht......


Dazzle

#42
Gistermiddag de auto weer opgehaald bij de garage.
Zitten nu nieuwe koppelingsplaten en drukgroep in.  Dit keer meteen de versterkte versie genomen ( 272218 ). Voor de prijs hoef je t niet te laten.
Keerring ook vervangen want die lekte dus. Op de platen zat wel wat olie, maar grootste euvel was dat ze gewoon versleten waren (waren pas 23k km oud, maar wel daarna het vermogen opgekrikt).
Rib uit mijn lijf dit, maar ja.... :eusa_wall:

Moeten koppelingsplaten trouwens worden ingereden?  Ik zie verschillende berichten erover......

Ook meteen auto laten uitlijnen. Stond al eerder op de planning, want stuur trilde ( ook na balanceren vd wielen). Nu beduidend meer rust in de cabine, dus daar blij mee......


Ries van de Zilverschuit

Koppelingsplaten na 23k km versleten? Lijkt me sterk... Of altijd met slippende koppeling gereden  ;D?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Dazzle

Tja.... die opmerking maakte de garage ook al; "Wel je voet geheel vh pedaal, das beter voor je koppeling"  :eusa_whistle:


Weet jij of inrijden noodzakelijk is?
Garage zegt van niet ( zoals bij schijven/blokken) maar ik lees verschillende meningen....