Dazzle's V70 2.3 T5 NBP

Gestart door Dazzle, 23-12-2020 12:54:13

Vorige topic - Volgende topic

Dazzle

Rij nu al eventjes met die Pierburg LMM rond en eigenlijk geen problemen ofzo.  Datalog geeft ook aan dat de luchtverplaatsing hetzelfde is als bij die Bosch.  Hopelijk blijft t zo en is de levensduur ook gelijk....  we will see. 

Wat ik wel merk, was al bij vorige LMM, dat als ik even geen volle boost heb gevraagd, en bij eerstvolgende keer wel, auto wat inhoudt hoger in de toeren en lampje ook brandt.  Na paar keer een pull verbetert t en is dan ook daarna gewoon prima ( lees geen inhouden geen lampje).  Er zijn geen foutcodes opgeslagen en ik zie eigenlijk niks geks in de log.  Als ik bijv volgende dag weer boost vraag is t prima, maar bijv na weekje rustig rijden en dan weer boost, geeft zelfde situatie met inhouden en lambda-lampje ( lampje gaat ook gewoon uit bij gas terug).

Ff verder op onderzoek uit. Misschien vervuiling ofzo.....

Heb intussen wel een ander sierstukje erop gezet. De vorige was wat ielig.....  Bye bye sleeper.... :eusa_drool:
En pas nog een nieuwe bobine gescoord. Zat er ook al wat km in.....

Jerra

In eerste instantie doet me dat toch denken aan de long term fuel trim.
Over de langere termijn rustig rijden wordt je brandstofmengsel blijkbaar net iets te arm of rijk om meteen volle boost te geven en geen storing.

Mogelijk toch een mini vacuüm lekje, valse lucht, versleten LMM of Lambda sonde?
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Dazzle

Lambda zat al in de dikke downpipe toen ik die overnam van een forummer, dus kan best dat die toe is aan vervanging.
Zal ns een nieuwe bestellen en kijken wat dat doet.......    thx.

Fatsenco

Netje dat grotere potje.....vult het gat goed op
Volvo V70 R AWD (Laser Blue Pearl / Two tone)'00
Volvo V70 2.5 10V LookalikeanR (Nautic Blue Pearl)'98
Volvo 855 T5-R (Cream Yellow)'95

Dazzle

Ja absoluut. En dan was ik nog ah twijfelen of dit niet " te" zou zijn maar dan zag ik die 2 dikke potten bij jou eronder en dan misstaat dat toch ook nie echt nie...

Dazzle

Onlangs de lambasonde vervangen door een verse. Kwam prima los en nieuwe zat er eigenlijk op nog geen 45min in ( incl auto op assteuntjes zetten etc, wat de meeste tijd kost).  Vorige week ook nog even t brandstoffilter vervangen ( zat er nu een 35/40k in dus mocht wel weer).

Vandaag eindelijk tijd om ns wat pulls te doen incl dataloggen en om te zien of de verse lambda het inhouden uit de wereld heeft geholpen en ik moet zeggen dat hij nu echt wel lekkerder rijdt. Pakt soepeler op en versnelt makkelijker dan eerst.  Ik had t al wel gemerkt afgelopen dagen, maar nog niet hoog in toeren gereden, want ik wilde een beetje nabootsen hoe het laatst verging.
Maar nu geen gehik, inhouden of lampje vd lambda wat knipperde. Nice.  :eusa_dance:
Dus ook al lijkt de sonde nog niet aan zijn eind, het kan zeker kuren geven..... Thx voor t advies!!

Volgende wat op de planning komt is de deur LA die kraakt bij openen. Het doet echt de "kwaliteit" teniet dus moet gefixt worden. Bij wat kouder ( en natter) weer is het gekraak meer dan als de temp iets hoger ligt. Staat genoeg over geschreven hier dus even inlezen.

Vd week ook maar eens wat nieuw detailing-spul in gaan slaan. Tis allemaal bijna op en als t weer straks wat aangenamer is dan mag tie weer een beurtje hebben.

Dazzle

Intussen wat detailing spul gekocht en vorige week tijdens 1e paasdag de boel ns onderhanden genomen. Tijdens heb ik altijd zoiets waar ben ik aan begonnen ( wassen kleien wassen polijsten polijsten wassen waxen). Maar eindresultaat maakt veel goed ;D . Ook spul gekocht om de kunststof delen die best uitgedroogd zijn te behandelen, zoals dakrails en raamrubbers. Resultaat is best aardig, geen vlekken ofzo. Ziet r stuk frisser uit.  Na plaatsen vd nieuwe lambda reed de wagen best goed maar gisteren was t weer raak bij doortrekken in de hogere toeren. Was bij eerste keer prima maar pas bij 2e begin t.  Storingslampje lichtte even op, en beetje inhouden en tevens n raar geluid bij gas indrukken. Kan t niet goed uitleggen. Geen ratelen of kraken ... zal ns kijken of ik t kan opnemen. Bij gaslos en daarna rustig rijden is t ook niet meer hoorbaar.  Misschien dan toch ergens n vaccuumlek nog. Kan t ook de benzinepomp zijn? Of geeft dat weer andere symptomen..... Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.   

volvobug

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jerra

Wat een prachtige wagen!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

Dazzle

Nav lambdalampje bij volgas in hogere versnelling en toeren alle vacuumslangen vervangen. Die onderaan bij de turbo kon ik er zo afschuiven dus die zat niet goed vast. Ook zat de klem bij onderste slang van de intercooler  niet goed vast. Was ook dolgedraaid. Dus nieuwe op gezet. Vanochtend even dataloggen en problemen zijn weg. Haalt netjes de waardesJe hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.  en geen lampje meer gezien. Dus k ga ervanuit dat t idd vacuumlekjes waren :eusa_pray: . Ook de Pierburg lmm lijkt zich goed te houden. Maandag naar de garage voor apk. Vd week al laten voorkeuren. Paar kleine zaken maar ook handrem LA die niet veel meer deed. Had t al gemerkt.... Verder in orde dus hopelijk vd week weer jaartje vooruit...

Dazzle

Auto is weer gekeurd voor n jaar  :eusa_dance: . Handrem mechanisme zat beetje vast dus is weer gangbaar gemaakt dus geen grote kosten daar. Heb al wel even dat bij remmen op snelheid de auto even naar rechts trekt en stuur beetje naar links draait. Niet fijn. Heb even geneusd hier op t forum en draagarmen komen dan meestal naar voren. Bij apk is niets geconstateerd denk ik dan. Heb vanochtend de wielen even gevoeld en eraf gehad. Denk dat rubbers aan bestuurderszijde niet heel goed meer is maar kan dat slecht beoordelen. Wat denken jullie ? Foto is wat ik kon zien en die mij slecht leek..,Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken. 

Ries van de Zilverschuit

Het zal allemaal nog wel vast zitten, anders was het afkeur geweest. Het lijkt er eerder op dat de draagarmen vastgezet zijn toen ze naar beneden hingen tijdens de montage. Bij het rijden staan de rubbers dan onder spanning. Dat zou die scheuren kunnen verklaren. Of zouden die scheuren dan precies de andere kant op moeten lopen?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Dazzle

Andere kant leek mee te vallen . Maar kunnen die scheuren die symptomen geven ?

Dazzle

Draagarmen zijn besteld. Volgend weekend maar ns poging wagen. Lijkt niet heel moeilijk als ik YouTube mag geloven. Bouten alvast maar voorzien van de nodige kruipolie. Ben benieuwd.....

The Demon

Het is geen rocketsience, wel de bouten op moment vastzetten als de armen belast zijn. Dus even een krik onder de fuseekogel zetten. En niet vergeten daarna uitlijnen.