Dazzle's V70 2.3 T5 NBP

Gestart door Dazzle, 23-12-2020 12:54:13

Vorige topic - Volgende topic

Dazzle

Ja zo zag ik t ook terug in de filmpjes idd, thx. Heb ook maar wat extra gereedschap besteld..... goed materiaal is alles.....  gebruiken jullie bij vastzetten iets van loctite?

DBJoran

Citaat van: Dazzle op 13-05-2023 12:24:59Heb al wel even dat bij remmen op snelheid de auto even naar rechts trekt en stuur beetje naar links draait. Niet fijn. Heb even geneusd hier op t forum en draagarmen komen dan meestal naar voren. Bij apk is niets geconstateerd denk ik dan. Heb vanochtend de wielen even gevoeld en eraf gehad. Denk dat rubbers aan bestuurderszijde niet heel goed meer is maar kan dat slecht beoordelen. Wat denken jullie ? Foto is wat ik kon zien en die mij slecht leek..

Ik heb laatst mijn auto laten uitlijnen, na het uitlijnen vertelde ze mij dat mijn auto wat naar rechts trok bij remmen. Ze lieten mij gelijk zien dat het kwam door één draagarm rubber waar een heel klein beetje speling op zit. Grote kans dat dit bij jou ook het geval is.

Dazzle

Dus vaak misschien ook niet te zien wellicht maar voelbaar als r grote druk op komt....

Dazzle

Vandaag mooie dag om de  draagarmen te vervangen. Vantevoren eea ingespoten en alles kwam vrij gemakkelijk los. Klus duurde twee uurtjes alles bij elkaar dus viel me zeker niet tegen voor n eerste keer (en laatste hoop ik vwb de draagarmen  :eusa_shhh: ). Ff testritje en remt weer kaarsrecht.... Lekker hoor.

emperorbone

Klinkt goed! Ook uit laten lijnen?

Heb de draagarmen hier ook op het to-do lijstje staan, lijkt inderdaad een overzichtelijk klusje.

Dazzle

Nog niet laten uitlijnen. Trillingen heb ik niet. Wel staat stuur klein beetje scheef. Dus binnenkort ga ik dat wel laten doen. Is n satisfying klusje geweest als ik merk hoe hij nu rijdt.....

Vulk

Welk merk heb je gemonteerd?

Dazzle

Meyle HD....... Hier op t forum positieve berichten over gelezen dus daar maar voor gegaan...

Menno3274

Citaat van: Dazzle op 20-05-2023 13:33:42Meyle HD....... Hier op t forum positieve berichten over gelezen dus daar maar voor gegaan...

Doen het bij mij ook al een aantal jaren prima. :D

Dazzle

Even kleine update hier. V70 rijdt zijn rondjes. Geen kuren of wat dan ook gehad, ook wel ns lekker. Laatst 18" Odysseus gekocht met nette sportcontact5 eronder. Staat best dik en ze lijken toch wel op de Comets met die slag in de spaken. Zelfde kleur ook. Tevens n Ripkit aangeschaft van do88. Dus ook bij kap open n fraai gezicht. Merk beetje meer turbolag maar niet storend. Aansluiting alu IC zijn origineel dus komt ooit nog een met dezelfde aansluiting. Net waggie gepoetst om te shinen morgen in Best, met n voorspelde 33 graden.......

henry classic v70

Die Odysseus staan zeker mooi  :eusa_clap:
..heb je spacers gebruikt omdat de ET waarde hoger is?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Dazzle

Voor en achter 5mm. Maar voor is t net niet genoeg. Dus Ff kijken wat ik ga doen. Vind persoonlijk die blauwe stuuruitslag begrenzers iets wat n laatste redmiddel moet zijn. Zitten tevens adapters op ivm naaf. En alles zonder trillen  ;D

Dazzle

Even weer een updeet:

Onlangs bij Volvobug geweest omdat ook mijn airco na 10min geen koude lucht meer blies. En die heeft t probleem met de magneetkoppeling gefixt. Altijd bevredigend zoiets, als dat weer werkt....

In de ochtend ook bij Adriaan langsgeweest om een 18T op te halen met een aantal nieuwe componenten erin. Bij GeRwin de grotere injectoren gekocht die hij nog had liggen. En afgelopen maandag voor op straat de turbo gewisseld. Was een eerste keer dus best spannend maar eerst goed verdiept in de stappen (op dit forum en youtube). Uiteraard ook nieuwe pakkingen, rubbertjes, tapeinden, moeren etc gehaald. Koelvloeistof afgetapt en eigenlijk was de turbo er binnen 1,5u wel uit.
De nieuwe erin ging wat minder vlot maar wel gelukt. Nog ff geklooi met die olieretour onder de turbo. Kreeg die niet goed geplaatst in t blok, maar na ff contact met Adriaan, die aangaf om de de moeren van turbo aan spruitstuk wat losser te zetten, zo genoeg ruimte om deze vast te draaien. Daarna nieuwe kvs erin.

Gisterochtend de injectoren gewisseld. Daarna brandstof relais eruit en ff gestart om voldoende olie in de turbo te krijgen, zonder dat t aanslaat. En daarna de eerste start. Geen lekkages of whatever, dus happy de peppie.
Toen de aangepaste zeemans-tune van Arjen geflashed en rustig een stukkie gaan rijden om alles te laten zetten.  Intussen een aantal datalogs en aangepaste bins verder en t rijdt als een tierelier. T gaat op een gegeven moment(en das al snel) best hard, zullen we maar zeggen..... :evil:  Is echt een leuke upgrade. Ook een druksensor besteld, zodat die op de ECU kan worden aangesloten en de turbodruk kan worden meegelogd. Bij die snelheden wil ik toch mijn ogen op de weg houden dan t metertje in de gaten houden :eusa_whistle:

Komende dagen/weken ns wat gaan doen aan de kaler wordende plekken van het leer vd stoelen. Zowieso mag t leer wat onderhoud krijgen. Staat ook genoeg over geschreven dus wat te doen in deze vakantie.

Vulk

Knap dat je dat zomaar even voor de deur doet!
En zo'n 18T  met zeemanstuning loopt lekker hé!

Dazzle

Thx. Ik heb ook n hoop veren in mijn reet gestoken dat t gewoon zeer deed  ;D . Ja loopt lekker..... gewoon goeie combinatie  :eusa_clap: