Dazzle's V70 2.3 T5 NBP

Gestart door Dazzle, 23-12-2020 12:54:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Menno3274

Lekker bezig. 18T met die tuning is zeker leuk. Kan je goed met het verkeer meekomen zullen we maar zeggen ;D

V70R^2

Leuk en goed om te lezen allemaal, die oddy's he, het is een fijne velg op een classic in 18". De meningen zijn meestal erg verdeeld, maar in jouw geval, top combinatie, ik ben fan! :eusa_clap:

Died850

Velgen staan 'm goed, de antraciete tint is ook mooi! Lekkere upgrades.

volvobug

Goed gedaan die turbowissel voor de deur, fijn dat het je zelf gelukt is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Dazzle

Weer even een updeetje.
Vd zomer de zittingen voorzien van een nieuw verfje. Eea op kleur gekocht bij de Meubelkliniek. Best wel een verschil ( sommige stukken waren bijna kaal dus kan ook niet anders, maar goed gelukt zullen we maar zeggen).

Intussen blauwe nokjes erop gezet ivm de grotere wielen. Nu lopen ze niet meer aan. De grotere draaicirkel valt wel mee te leven.

Arjen heeft intussen de software nog wat verder afgesteld. Ik had toch een behoorlijk vacuumlek. Telkens oplichtend lambdalampje. Haalde zijn load niet goed. Behoorlijk gezocht en rondgespoten met remmenreiniger maar niets. Uiteindelijk alle IC-slangen eraf gehaald en bleek dat t uiteinde vd binnenkant vd slangklem bij t gasklephuis in de siliconenslang stak. Das nie goed nie. Met aandraaien is die dus erin gegaan. Tjongejonge. Hoe dan. Nou, stukje vd slang eraf gesneden (had nog genoeg "vlees" daar), nieuwe klem erop, dataloggen, log naar Arjen gestuurd en na wat heen en weer gestuurd, geflashed etc gaat dit nu dan echt de goeie kant op. Behoorlijk verschil met eerst. Zo hoort t dus te zijn  ;D . Net maar T-bout klemmen besteld en een betere voor bij t gasklephuis ( dat randje is wat te smal voor die brede vd t-bout dus daar een gewone).

Ook bij Autodoc een nieuwe rotor en verdeelkap besteld. Zit er nu 45k op, dus mag wel weer.

Afgelopen vrijdag bij Korst Banden in Fijnaart de wielen laten uitlijnen. Was nog niet gebeurd sinds de nieuwe draagarmen erop zitten. Rijdt nu stukje fijner weer.

Al met al lekker bezig  :eusa_dance:




Menno3274

Lekker bezig. Stoel ziet er goed uit. Evenals die velgen.  :D

Dazzle

#111
Weer ff een updeetje......

Vorig jaar eigenlijk al, dat af en toe bij flinke plensbui een straaltje water via de binnenspiegel naar beneden kwam. Maar nu "ineens" veel erger, uiteraard. Eerste verdachte was de ruit/kit. Dus de hemel maar beetje losgemaakt en de tuinslangtest gedaan. En ja joh, die kit was niet zo best meer nie. Gelukkig eea kunnen regelen zodat er nu een nieuwe ruit in zit. Best wel een fijne upgrade. De beste man vroeg me nog of ik geen last had van flink windgeruis ofzo. Bleek dat de hele onderzijde vd ruit vrijwel geen kit bevatte  :eusa_think: . Dus t is nu ook wat stiller aan boord  :eusa_whistle: .  Doordat t daar bovenin natuurlijk best een natte zooi is geweest, komt nu die bekleding daar los en is best smoezelig ook. Ik heb wat zitten neuzen hier op t forum om t weer netjes vast te zetten, maar de meningen zijn verdeeld. Ik begin, denk ik, maar met lijm ofzo en dan netjes om de rand heen vouwen. Misschien daar dan nog met iets vastzetten, als lijm niet helpt op die 26jr oude korrelige schuimlaag. Heb geen zin om de hele hemel eruit te halen en opnieuw te bekleden.

Ik had ook last van olielekkage. Bleek via de verdeelkap te komen. Dus alvast nieuwe keerring besteld en eraf gehaald.  Die "oude" keerring kwam er meteen mee uit bij t loshalen van dat kapje achter de rotor. De nieuwe erin gezet mbv een pvc-pijpje. Nog even hulplijn ingeroepen bij Arjen ivm de dieptebepaling. Maar t zat goed en nu een paar weken verder nog steeds prima. Ik had in mijn enthousiasme dat de ring goed zat de as niet schoongemaakt, dus daar zal ik de consequenties nog wel van gaan ondervinden. Een nieuwe keerring is intussen al binnen :eusa_shifty:  voor als ie toch weer gaat lekken.
Dag erna last van inhouden en beetje hikken bij volgas. Dacht eerst dat ik misschien de kabels vd bougies verkeerd had gedaan (had ze eraf gehaald bij de keerring plaatsen), maar dat zou ik toch al meteen gemerkt moeten hebben. Gezocht naar luchtlekjes en ook de bougies er ff uit gehaald, maar niks. Toen de kabels er weer af en nagekeken. En wat bleek. De stekker van bobine-kabel was niet zo goed meer. Dat pinnetje kon ik wel erg ver heen en weer wiebelen. Tjongejonge.  Waarschijnlijk te ruw geweest met t erop zetten. gelukkig had ik de oude nog liggen. Die erop gezet en probleem weg.
Meteen maar een nieuwe set kabels van Bougicord besteld en vandaag binnen gekregen via Mister-Auto. En, met tip van hier, de 10V besteld en uiteindelijk ook de 20V binnengekregen. Morgen er maar ns erop zetten als t wat droger is.