Groot onderhoud 850 GLT 1992

Gestart door johan850alt1, 10-04-2021 22:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan850alt1

Dag Allemaal,

via https://volvo850forum.nl/index.php/topic,91223.0.html heb ik mij onlangs voorgesteld.

Lijkt erop dat ik steeds meer richting restauratie ga..

Heeft er iemand ervaring met het uitbouwen van de motor incl. bak, subframe en aandrijflijn in één geheel?
Er moet zoveel gebeuren dat ik dit op deze wijze doen wil. Denk aan distributie, koppeling, schokbrekers, draag armen
enz...eigenlijk heel veel te vernieuwen.

Hoor graag tips over het uitbouwen en waar eventueel verder op te letten bij een 354dkm gelopen blok (bedoeling is dit ik er nog wel even in ga rijden!

NinaPaul

Heb je zelf een brug? Ruimte? Dan lijkt het me een goede optie, als dit niet zo is, zou ik de motor en bak langs boven eruit halen (dan blijft het chassis prime aan de kant te duwen).
Wanneer je daar mee klaar bent pas het werk aan schokbrekers en remmen.

En veel plezier met de 850, ik denk dat ik er een heb in dezelfde kleur (dark blue), maar ik heb een blauw (leder) interieur met slechts 152dkm en ook 2e eigenaar :D
Het zijn juweeltjes die heerlijk rijden, veel succes met het in orde brengen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

johan850alt1

Citaat van: NinaPaul op 11-04-2021 09:33:30
Heb je zelf een brug? Ruimte? Dan lijkt het me een goede optie, als dit niet zo is, zou ik de motor en bak langs boven eruit halen (dan blijft het chassis prime aan de kant te duwen).
Wanneer je daar mee klaar bent pas het werk aan schokbrekers en remmen.

En veel plezier met de 850, ik denk dat ik er een heb in dezelfde kleur (dark blue), maar ik heb een blauw (leder) interieur met slechts 152dkm en ook 2e eigenaar :D
Het zijn juweeltjes die heerlijk rijden, veel succes met het in orde brengen.

Brug tot mijn beschikking, dat scheelt.

Ben wel even benieuwd naar een paar afbeeldingen van jouw 850...

mehrzahl

 Ik zou meteen de PCV doen, klepseals en de pakkingen in de carterpan. Als je A/C hebt, meteen de compressor (spleet van de magneetkoppeling). Daar kun je eenvoudig bij als de motor eruit is. Draagarmen kun je makkelijk zonder brug doen, er hoeft alleen maar een wiel af.

johan850alt1

Citaat van: mehrzahl op 12-04-2021 10:36:40
Ik zou meteen de PCV doen, klepseals en de pakkingen in de carterpan. Als je A/C hebt, meteen de compressor (spleet van de magneetkoppeling). Daar kun je eenvoudig bij als de motor eruit is. Draagarmen kun je makkelijk zonder brug doen, er hoeft alleen maar een wiel af.
Dank da's zo ongeveer de planning, zoveel mogelijk dingen wat later een hoop kan besparen.