Site protection met captcha

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 13-10-2021 13:59:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ries van de Zilverschuit

De laatste tijd krijg ik als ik op deze site kom, een popupscherm te zien met Side Protection. Moet ik laten zien dat ik geen robot ben.

Beetje irritant moet ik zeggen. Vooral omdat mijn standaardbrowser vol zit met privacyadonns, waardoor die captcha niet werkt. Dan moet ik eerst die captcha doen in een andere browser.

Hebben jullie dat ook? En is daar wat aan te doen?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Jerra

Nee ik heb dat nog nooit eerder gezien op het forum.
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

volvobug

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 13-10-2021 13:59:32
De laatste tijd krijg ik als ik op deze site kom, een popupscherm te zien met Side Protection. Moet ik laten zien dat ik geen robot ben.

Beetje irritant moet ik zeggen. Vooral omdat mijn standaardbrowser vol zit met privacyadonns, waardoor die captcha niet werkt. Dan moet ik eerst die captcha doen in een andere browser.

Hebben jullie dat ook? En is daar wat aan te doen?

Hoe weten we nu of jij Ries wel bent?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

Yip, same here...

En omdat ik mijn browser cookies laat verwijderen na afsluiten mag het iedere keer opnieuw...

Vervelend, maarja als dat nodig is om Russisch (of andere) trolls buiten te houden, so be it

Ries van de Zilverschuit

Al die 12 jaar dat ik hier nu rondzwerf, heb ik dat nooit eerder aan het handje gehad.

Weten de webmasters dat dit speelt? Effies snel op het forum spieken is er zo niet meer bij.


Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Maestro12

Als je gewoon de cookies laat staan heb je nergens last van, anders even aangeven bij je privacyaddons dat alle cookies weg mogen behalve die van het 850 forum.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

vincen tdi

met de telefoon is het helemaal geen doen meer. dat was voor mij vaak nog het enige moment om even op het forum te kijken. Kennelijk is er iedere keer een ander ip adres waardoor het telkens weer nodig is om de captcha uit te voeren.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

The Demon


850blues

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 13-10-2021 13:59:32
De laatste tijd krijg ik als ik op deze site kom, een popupscherm te zien met Side Protection. Moet ik laten zien dat ik geen robot ben.

Beetje irritant moet ik zeggen. Vooral omdat mijn standaardbrowser vol zit met privacyadonns, waardoor die captcha niet werkt. Dan moet ik eerst die captcha doen in een andere browser.

Hebben jullie dat ook? En is daar wat aan te doen?

Sinds vandaag ook last van, via firefox ESR (mijn standaard browser met idem verschillende addons).
De captcha werkt bij mij ook niet, vandaar nu maar ff via een omweg ingelogd (wil ik liever niet gebruiken).

Best wel vervelend dit en ben ook wel benieuwd naar de oplossing (nee, ik ga mijn privacy addons niet uitschakelen).
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

850blues

Citaat van: 850blues op 17-10-2021 18:09:30
Sinds vandaag ook last van, via firefox ESR (mijn standaard browser met idem verschillende addons).
De captcha werkt bij mij ook niet, vandaar nu maar ff via een omweg ingelogd (wil ik liever niet gebruiken).

Best wel vervelend dit en ben ook wel benieuwd naar de oplossing (nee, ik ga mijn privacy addons niet uitschakelen).

Aanvulling:

Net een beetje zitten freubelen met de privacy-instellingen onder firefox zelf en tijdelijk het volgende gedaan:

- cookies blokkeren naar een lager nivo gezet;
- volginhoud naar alleen in privevensters gezet;
- altijd privenavigatiemodus gebruiken uitgezet;
- opgeslagen cookies, webgevens e.d. gewist.

Na opnieuw opstarten kreeg ik wel de captcha. Die ingevuld en daarna mijn oude instellingen onder firefox weer teruggezet, afgesloten en opnieuw naar ons forum. Vooralsnog lijkt het te werken  :)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Michaell

Vreemd. Nooit gezien. En net ingelogd en niet tegen gekomen. Ook ik wis cookies bij het sluiten van de browser en weiger alle cookies van derden (ik mag van mijn moeder geen eten aanvaarden van vreemden).

Ik gebruik ook allerlei privacy plugins, zoals noscript, Duckduck go addon (en de zoekmachine), Privacy badger en natuurlijk een adblocker (adblock plus).
Ook gebruik ik NordVPN en vaak in combinatie met TOR regelmatig, maar zelden voor dit forum. Dus ik denk niet dat privacy dingen het verschil maken.
Al kan ik me voorstellen dat mijn Noscript plugin dit blokkeert, gezien dit meestal externe scripts zijn.

Citaat van: de Boeing op 14-10-2021 11:07:16
Vervelend, maarja als dat nodig is om Russisch (of andere) trolls buiten te houden, so be it
Oh, sjips! Ik ben half Russisch (mijn moeder is Russisch). Dus waarschijnlijk is het mijn schuld ай блият! Maar ik ben geboren in de Polder ter verzachting. :)

Maar als ik het bericht zo lees van 850blues is dit goed te omzeilen.  :eusa_whistle:

Ries van de Zilverschuit

Als ik eenmaal door de captcha ben, kan ik weer een dag vrij browsen op het forum, zo lijkt het.

Zojuist weer meerdere captcha door moeten worstelen en dan ineens krijg ik toch toegang. Wat de rol van de knop delist is, is me ook een raadsel. Die lijkt ook niets te doen.

Ik doe dit bewust via Microsoft Edge, helemaal standaard. Zonder toeters en bellen voor de privacy.

Kunnen de forumbeheerder hier niet wat licht over laten schijnen? Waarom is dit en hoe kunnen we mee omgaan? Het is echt bloedirritant.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

KIM

Ik heb het even doorgeschoven want ik kan er in ieder geval niks mee. Ik ondervind zelf ook nergens problemen.
Zeker de beheerders lezen niet vaak mee, dus kun je het beste even een berichtje sturen aan de moderators; dat kan heel eenvoudig met het knopje rechtsonder de berichten.

Vulk

Ik heb het even geflagged bij de forum-it-experts. :)

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: