Site protection met captcha

Gestart door Ries van de Zilverschuit, 13-10-2021 13:59:32

Vorige topic - Volgende topic

Ries van de Zilverschuit

Ik heb het alleen bij dit forum. Verder bij geen enkele website. Moet dus toch iets te maken hebben met deze website, lijkt mij.

Al heb ik hier de laatste tijd geen laatst meer van.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Michaell

Ik kan sinds maandag het forum niet meer normaal bezoeken zonder VPN.
Arch, nu ben ik aan de beurt!

Ik kreeg ineens elke dag een "Captcha" verzoek dat faalt (Cannot connect to Coptcha service). En nu word ik aangezien als een spammer en is mijn IP-adres geblokkeerd naar wat lijkt door iets van bitninja. Ik kan op "Delist" klikken wat ik wil, maar er gebeurd niks.

Ik dacht het eerst ff uit te wachten voor een paar dagen, maar het blijft terugkomen. Dus nu stel ik de vraag ff op het forum:
Is er van de week iets veranderd? Dit is zeer vervelend.  :'(

Ps: Als ik gebruik maak van VPN krijg ik die gehele Coptcha vraag niet en ga ik direct naar het forum. Wat is het nut hiervan dan? Iedere echte hakker en bots spooft zijn/haar IP. Het is dus vrij makkelijk te omzeilen en dus alleen maar irritant imho.  :eusa_whistle:

Edit: Net ff door een aantal forumposts wezen rommelen om wat op te zoeken en ineens krijg ik weer die siteninja te zien vanuit het niets. Ik heb direct een nieuw IP-adres gegenereerd bij mijn VPN aanbieder en het is weer weg. Het is dus duidelijk op IP-adres gebaseerd. Gelukkig heeft mijn VPN provider een paar duizend IP-adressen over de hele wereld, dus ik kan nog wel ff door zo, maar dit mag niet de bedoeling zijn toch?

Voor de zekerheid mijn PC wezen scannen op virussen en 0 resultaten (F-secure).

Vulk

Raar, aan de forumkant is alvast niets veranderd.

Michaell

Mmmmm. apart. Misschien dat er aan de kant van bitninja iets is veranderd die de API levert?

Ik ben vandaag vrij, de Volvo doet het goed en het regent, dus ik heb aan mijn kant ff wat dingen gecontroleerd en gebeld (heb alle tijd vandaag. Ik verveelde me toch).

Ik heb op VMware meerdere besturingssystemen geinstalleerd en getest. Linux, Windows 95 (lol), Windows XP, 7, 10 en 11.
Windows 95 kan geen site meer openen, maar wat wil je met IE4 en Netscape navigator (Maar het was wel leuk)  ;D
Op alle besturingssystemen kreeg ik direct het bitninja slot. Allen zijn schoon geinstalleerd, zonder plugins enzo (geen gebruik gemaakt van VPN).

Ook op mijn iMac loopt die direct tegen dit slot aan zonder VPN (safari browser).
Ik kom dus voorlopig tot de conclusie dat het probleem niet aan mijn kant zit nu.
Ik zou ff niet weten wat ik nog kan doen.

Maar ik vraag me wel af wat dit triggert inneens (voorheen nooit problemen gehad).
Wel heb ik deze maand een nieuwe computer gebouwd. Intel Core i9 met een RTX 3090 kaart (24Gb) en 128Gb RAM op Windows 10 en Linux. Maar in het begin nooit problemen gehad met deze machine en het forum.

Kun je mijn IP-adres wel van de zwarte lijst halen als deze hierop staat?

Ook via TOR kan ik wel gewoon forummen en als ik een de melding na een paar x klikken weer krijg kan ik een nieuwe ID opvragen en werkt het weer (Net als bij de VPN). Nadeel is wel dat ik dat automatsich niet meer ingelogged ben als ik een nieuw IP-adres genereer via TOR.

Is er misschien nog iets wat ik aan mijn kant zou kunnen proberen?

Maestro12

Blijft raar dat ik die hele captcha niet zie, ik gebruik Firefox, Opera, Edge, Win 10 en Linux.
O ja, ook nog een chromebook waar ik het niet zie.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Daf46

Heeft iemand hier al eens een screenshot van die captcha gepost ?
Ik heb het nog nooit gezien op dit forum ongeacht welke computer ik gebruik (zelfs pc's waarmee ik nog nooit op het forum geweest ben) (en vanop verschillende locaties en verschillende providers)

Ik vraag mij op of diegenen die er last van hebben niet 'lastig gevallen' worden door een 3de partij die het verkeer naar het forum onderschept ?

Daf46

Wat is de url van de pagina die die captcha toont ?

Daf46

Citaat van: Vulk op 07-01-2022 10:48:13
Raar, aan de forumkant is alvast niets veranderd.
Die bitninja zal een 'service' zijn van de hoster waarbij het forum is gehost. De melding van iemand dat het niet met wifi gaat maar wel met 4G is hiermee in lijn. De reden waarom die mensen hun IP's worden blacklisted zijn zouden zij bij bitninja moeten kunnen achterhalen

Michaell

De URL balk blijft www.volvo850forum.nl aangeven.

Ik heb ff de VPN uitgezet en een screenshot gemaakt. mijn scherm ziet er als volgt uit:

Klik voor vergroting

Het weggepoetste stukje bevat inderdaad mijn correcte IP-adres.
De knop "Delist" doet niks naar wat het lijkt.
Verder heb ik dit probleem nergens.

Edit: De URL van de bouwer van de API lijkt deze te zijn: https://www.bitninja.io/
Ik heb nog niet alles doorgeneomen, maar het lijkt inderdaad iets wat op hosting nivo aangebracht word.

850blues

Ik had 'm gister ook weer eens.
Bij mij hielp het dit keer om Ublockorigin ff uit te zetten, page te herladen, de captcha in te vullen, op het forum te komen (en later weer Ublock in te schakelen).
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Michaell

Wat vul jij in dan?
Ik zie alleen een grote knop "Delist" op al mijn computers die niet werkt (zie screenshot).  :eusa_think:

Wel werd 1x het hele scherm iets donkerder met een error dat er geen verbinding gemaakt kon worden met een Coptcha service, maar die komt niet meer terug tot op heden.

Alle plugins op mijn normale computer zijn uit behalve mijn virusscanner en NordVPN plugin (wel verbinding op verbroken gezet).
Normaal heb ik ook Adblock Plus, noscript, duckduckgo en privacy badger draaien. Maar die staan voor het testen uit.
Op de andere computers en VM's is een kale installatie zonder plugins. De verbinding op deze is wel traag. Ik moet ongeveer een minuut wachten tot ik dit scherm krijg. Maar geen foutmeldingen tot op heden. Op mijn iPhone werkt het forum prima als ik via 5G verbinding maak. Op wifi krijg ik ook deze melding, maar dat komt omdat ik dan mijn XS4ALL IP-adres gebruik wat kennelijk gebanned is.

Ik heb ff zitten zoeken naar die siteninja. Ik ben niet de enige met dit probleem. Het schijnt nogal veel valse positiefen te genereren op forums.
Het is kennelijk een script van 1 regel die op de webserver draait. Dus het probleem zit niet in het forum.
Het is kennelijk een script wat een leger aan servers inschakelt die het verkeer gaan monitoren. Bij verdacht gedrag krijg je dus deze melding, omdat jouw verkeer word doorgestuurt naar een server van site-ninja ipv het Volvo forum.

Echter is het logisch dat je veel valse posifiefen kunt krijgen op een forum. Als je kennelijk snel achter elkaar op een link klikt en blijft klikken word je verdacht.
Je IP word dan tijdelijk geblokkeerd met deze melding.

Dit kan kloppen bij mij, want de zoekfunctie is niet echt super en soms weet ik ook niet echt wat ik moet zoeken.
Dus ik zoek iets en "klik". Nee, dat is het niet "terug-klik". Mmm. Deze misschien! "Klik". Nee. ook niet "terug klik" enz.
Ik denk dat ik gewoon te snel door de zoekopties heen ga en word zo als verdacht gemarkeerd.  :eusa_think:
een van de gevonden Bronnen: https://support.hostinger.com/en/articles/1583277-why-am-i-getting-a-bitninja-message-when-i-try-to-access-my-website

Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee wat een "Captcha" is (ik ken best goed Engels, maar niet alle woorden), maar ik ga daar nu ff naar zoeken. maar kennelijk moet ik dit "oplossen" volgens de text, Ik krijg alleen op geen enkele computer een mogelijkheid iets te doen. Maar misschien kom ik dan weer een stapje verder.
Anders maak ik voortaan maar altijd verbinding met de VPN ookal wil ik alleen maar ff snel forummen. Is wel mee te leven, maar raar dat dit zo moet.

Ik denk niet de de forumbeheerders dit kunnen oplossen. Van wat ik lees zit dit in de server van de hoster als beveiliging waar dan eventueel contact mee moet worden opgenomen.

Michaell

Nou, "zucht" ik denk dat ik het opgelost heb. Ik kan weer inloggen op de VM's en de apple iMac VPN.

Wat was het nou?
Ik kwam er achter dat toen ik naar https://ipv6-test.com/ om wat dingen uit te sluiten dat ik geen IPv6 IP-adressen meer had?
Ik heb me ff aangemald in mijn router en ook die gaf aan dat ik geen IPv6 verbinding meer had. Wel IPv4.

Nou hoor ik jullie denken: "dus?????".

Nou, wat blijkt nou! Volgens mijn DNS cashe waren er een heleboel verbindingen niet meer mogelijk, omdat die door de DNS cache verwezen naar IPv6 verbindingen. Dus die programma's kregen direct een DNS error terug. Ik denk dat 1 van die aanvragen die niet doorkwamen van de Coptcha was. Dat zal verklaren waarom ik 1x die foutmelding kreeg (maar vreemd genoeg nooit meer).

Dus ik heb mijn roeter her-start en ja hoor. Ik heb weer zowel IPv4 als IPv6 verbinding. Voor de zekerheid ook ff de DNS cache gewist op de computer met ipconfig /flushdns (de roeter doet dat automatisch bij elke her-start) en weer verbonden met het forum.

En ja hoor! Ik moet nu op een paar plaatjes klikken met stoplichten en kan weer verder naar het forum zonder VPN.
Puur toeval dat ik daar achter kwam. Maar het lijkt te werken! God damm. Heeft me maar bijna een hele dag gekost om daar achter te komen.  :eusa_wall:

Kennelijk wist ik wel wat een Coptcha was. Alleen geen idee hoe dat heette.  :eusa_wall:

Mss dat deze oplossing ook ooit iemand anders kan helpen.