Achtvijftig Er

Gestart door RickG, 17-08-2022 17:17:56

Vorige topic - Volgende topic

RickG

Hallo allemaal,

Het leek me wel leuk om zo'n blogachtig ding te maken voor mijn Volvo in het kader van alles onder één onderwerp (al zal er niet wekelijks iets geplaatst worden). Ik heb vier maanden geleden een 850 gekocht, die voldeed aan een aantal eisen: weinig en echte kilometers, alle T-5R-opties, handgeschakeld en verder in mooie staat. Ik moest wel even wennen aan de beige bekleding. De wagen bevalt me erg goed, mede door de verbeteringen die zijn uitgevoerd (lees: vooral heb laten uitvoeren. Ik ben niet zo technisch, ik vind de 850 gewoon mooi):
- Meteen na aanschaf heb ik vier originele nieuwe Titans besteld. Ik weet dat ze niet op een 850R horen, maar ik vind die Volans niet zo mooi en daarom geschikt als winterwielen. Uiteraard vier banden erbij besteld. Hier op het forum las ik veel goede ervaringen met Pilot Sports en Asymmetrics (iet wiet waait is eerlijk weg: Pilot Sports it is).
- Het stuurhuis is vervangen, uitgelijnd enz.
- De koelslangen en kachelradiateur zijn vervangen
- Er zit een nieuwe distributieriem op
- Het aircosysteem is werkend gemaakt. Dat kwam goed van pas toen we met 36 graden naar Oostenrijk reden.
- De gehele ontsteking is vernieuwd
- Ramen zijn subtiel geblindeerd. Niet te donker; dat vind ik niet passen bij deze kleur.
- En de remmen zijn vernieuwd / geüpgraded naar 320mm

De auto zit erg goed in de lak gezien de leeftijd. De portieren lijken soms gedekt te zijn door een vale waas. Ik wil daarom de auto een keer goed laten poetsen. Als de waas dan nog zichtbaar is, wil ik de wagen een keer laten spuiten. Maar dat heeft nu nog geen prioriteit.

De onderkant is bijna geheel roestvrij. Dat wil ik graag zo houden. Die wil ik voor de herfst nog laten tectyleren.

Het lijkt me ergens wel leuk om de auto te laten tunen. De basis van de auto is goed en de remmen zijn geüpgraded. Het doel is dan niet zozeer om maximaal vermogen te pakken. Op z'n hoogst 300pk met een passende hoeveelheid koppel, meer kracht in de lagere toeren en misschien subtiel iets meer geluid. Daarnaast moet de auto gewoon nog rechtdoor kunnen rijden bij plankgas. Dus niet tunen zoals deze Volvo met 480pk, wat stiekem ook wel een beetje gaaf is.

En dan is er nog een klein to-dolijstje:
Winterbanden bestellen
Bekleding behandelen
Dakrails plaatsen
Achterlicht linksonder vervangen (het bovenste gedeelte van het achterlicht linksonder (lekker duidelijk) is donkerder dan de rechterkant. Dat ziet er sneu uit.
Voorruit behandelen
Bepaalde delen spuiten als niet de hele auto in een keer gespoten wordt, zoals het dak, voorbumper, achterbumper, motorkap, portieren). Dan kan de rest eigenlijk ook wel.
Rolhoes (laten) fixen
Bluetoothontvanger ter vervanging van de CD-wisselaar aanschaffen. De CD-wisselaar werkt mooi, ware het niet dat de CD-cassette ontbreekt :P.
Nieuwe lampenwissers bestellen
Nieuwe koplampen. Ze lijken niet helemaal origineel.

Altijd leuk om wensen te hebben. Ik zal eens proberen om foto's te plaatsen bij dit onderwerp...

Groeten Rick

Toevoegen van foto's is nog niet zo'n succes tot nu toe.

Dan maar even met een linkje.

elmarconi

Citaat van: RickG op 17-08-2022 17:17:56
Toevoegen van foto's is nog niet zo'n succes tot nu toe.
Dan maar even met een linkje.

Mooi ding, heb 'm al een paar keer gezien hier in de buurt.

Schaamteloos gejat van het web: https://stackoverflow.com/questions/15557392/how-do-i-display-images-from-google-drive-on-a-website
Original URL: https://drive.google.com/file/d/1WoLzNKtYhxEdGa02ndsBdY_Pj1gQbuUn/view?usp=sharing
You need to copy the ID from the original URL (the characters between the /d/ and /view), and use it in this URL:
https://drive.google.com/uc?export=view&id=1WoLzNKtYhxEdGa02ndsBdY_Pj1gQbuUn

Hark dat tussen img tags & off you go!

--
Autogas Inside . . .

RickG

Vandaag is de Volvo APK gekeurd. De woorden die de keurmeester heeft gebruikt om aan te geven in welke staat de wagen zich bevindt zijn 'uitmuntend' en 'zeldzaam'. Ik heb nog nooit zo'n goedkope APK gehad, zelfs niet met jongere auto's.

Snellebaksteen

Prachtige wagen. Geniet er van!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

hsv70

Mooie wagen zeg.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.

RickG

Vandaag is de Volvo op bezoek geweest bij FastTech in Haaksbergen om de wagen een beetje te chippen. Bleek dat iets niet goed was afgesteld in de wastegate (geen idee wat het is). Het vermogen was onder 200 pk. Nu 285. Gaat als een trein! Veel tractie, stukje sneller en nog steeds veel rijplezier.

Hans Duiven

Veel plezier en niet harder rijden dan je beschermengel kan vliegen!

de Boeing

Mooie bak! (als in, ik heb hem zelf ook ;D)

Citaat van: Hans Duiven op 29-09-2022 20:44:46
Veel plezier en niet harder rijden dan je beschermengel kan vliegen!

;D ;D Mooi verwoord!

Voor je roestvrije onderkant, dan ook even de achterste wielkuipen weg nemen, daar zit meestal ook (forse) roest, ik moet het zelf ook nog steeds een keer doen.

En verder: vaak de olie verversen, daar houden onze blokken wel van (lekvrij blijven enzo)