Zekering 10 lekstroom

Gestart door Ba, 01-05-2022 14:40:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ba

Hoi,

ik heb sinds een tijd last van een lekstroom waardoor na iets meer dan een week de accu leeg is. Dit viel vooral op nu de V70 regelmatig lang stil staat ivm thuiswerken. Helemaal in combinatie dat de dynamo ook niet helemaal top meer is heb ik er last van na een kort ritje icm langer stilstaan. Momenteel los ik het probleem op mbv een druppellader.

Er loopt ongeveer een 90mA stroom vanaf de accu, na verder meten blijkt 75mA door de zekering 10 heen te gaan. Dit is getest met de auto op slot, van het slot, na meerdere keren open en dicht te doen en ook na een tijdje wachten.
Bij het eruit halen van zekering 6 (centrale deurvergrendeling) dan loopt er ook geen stroom meer door zekering 10.
Zekering 10 is van de afstandsbediening ('remote entry') en ook van het alarm naar mijn weten.

Ik weet van de P2 V70 dat een kapotte accu van het alarm nog wel eens de boosdoender kan zijn, omdat het hier om een laat model (modeljaar 2000) p80 v70 dacht ik dat deze het ook zou kunnen hebben. Echter werd door de Volvo dealer verteld dat mijn V70 echt geen backup accu zou moeten hebben op het alarm.

Nog wat waarnemingen zijn:
- het alarm doet het, althans de knipperlichten gaan knipperen. Er is geen lawaai oid.
- Er zit geen sirene onder de motorkap tegen het schutbord, er is wel ruimte voor, maar dit zou t/m modeljaar 1998 moeten zijn?
- De interieur sensoren zijn uitgeschakeld
- De speciale kofferklep ontgrendeling op de ab werkt niet. (gaat wel open en dicht met de reguliere open/dicht knoppen op de ab)

Zijn er bekende boosdoeners die de oorzaak zouden kunnen zijn? Of wat er het beste te meten of te testen is om het eea uit te sluiten?

Alvast bedankt!

Jerra

Even omhoog "bumpen"

Maar ik zou het zelf helaas oprecht niet weten :(
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

mitsupiet

Ik heb ook last van een lekstroom. Heb echter nooit uit kunnen vogelen waar het in zit. Nu jij over een kapotte accu in de sirene begint is er een lampje gaan branden. Als ik namelijk mijn foutcodes uitleest geeft hij altijd aan dat de accu van de sirene kapot is. Deze sirene zit bij mij niet tegen het schutbord (wel een aansluiting) maar onder een spatbord. Weet even niet links of rechts. Misschien zit er bij jou toch wel ergens een sirene verstopt. Ik ga eens kijken of hier bij mij het probleem zit.

Te hard geschrobt.......

Ba

Als je zou willen laten weten als je wat vindt, heel graag. M'n handen kriebelen ook om te gaan kijken, maar heb momenteel en de komende tijd geen tijd hiervoor helaas.
Als het vergelijkbaar is met de P2 V70 dan zou ie onder het rechter spatbord moeten zitten, voor die P2 werd aangeraden de wielkuip los te halen (kunststof popnagels eruit boren). Ik weet niet of het bij late P80-ers ook zo zit.

En bedankt voor het bumpen Jerra! :)