Vervangen drijfstang lagers en bouten

Gestart door Bram.850, 01-08-2022 15:01:41

Vorige topic - Volgende topic

Bram.850

Goedemiddag allen,

Ik ben bij mijn 850 t5r 2.0 L de drijfstanglagers aan het vervangen (vanaf onder via de oliepan)
De lagers en pakkingen etc. wat daar allemaal voor nodig is heb ik inmiddels binnen of is besteld.
Ik kom er alleen niet uit wat te doen met de drijfstang bouten. Het originele onderdeelnummer is 1271900 (M9X1,25) deze is in Nederland nergens te krijgen, ook bij de Volvo dealer niet. Is het nodig deze te vervangen omdat je ze maar 1 keer kan gebruiken?
Heeft iemand een optie voor alternatief? Of mogelijk 10 nieuwe liggen...

alvast bedankt :)

arjenT5R

Beter wel vervangen ja heb ze laatst bij RenD besteld
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Bram.850

Daar had ik ze ook gezien ja, maar ook via hun zijn ze helaas niet meer leverbaar

V70R^2

Dat is bijzonder, ik haalde ze daar nog enkele weken terug vandaan. Zal wel tijdelijk zijn. Maar er moeten wel echt nieuwe in...

rjverbrugh

Ik hoop het, want ook bij skandix en ipdusa staat 'item discontinued'

V70R^2

Als je gelijk H-profiel drijfstangen monteerd komen er gelijk ARP bouten mee.

**ik heb nog een paar sets liggen evt. :D

Bram.850

Haha ja dat zou wel ik mooiste zijn! Kom je daar vanaf onder ook bij? Of moet de motor dan van bovenaf open? Ik heb nu alleen de oliepan eraf zie de foto. En naast nieuwe drijfstangen wat moet er dan nog meer vervangen worden? En ik wilde eigenlijk de 11e op vakantie met de volvo....😭 dus mijn voorkeur gaat wel uit naar alleen nieuwe bouten. Ik kan ze wel in Amerika bestellen heb ik inmiddels uitgevonden.

V70R^2

Kop moet er even snel vanaf en weer erop, dan heb je wel een bulletproof blok daarna.

Vanuit de USA ga je voor je vakantie ook niet redden ben ik bang.

Bram.850

Vandaag de lagers vervangen en vast gezet met de oude drijfstang bouten. Er zaten wel wat lagers tussen die aan vervangen toe waren zeg maar...😬😬
Het probleem wat ik had is alleen nog niet helemaal opgelost. Er zit nog steeds een tik/ geratel in de motor. Ben bang dat de kop er toch af zal moeten. Mogelijk de krukas lagers?(Er kunnen dan ook meteen nieuwe drijfstangen in)

volvobug

Kunnen het de klepstoters zijn die het getik veroorzaken?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

de Boeing

Ai, die zijn idd wel klaar ja.

Krukaslagers die heen gaan heb ik eigenlijk nog niet gehoord (zag je geen schade aan de krukas zelf, bij de kapotte lagers?)

Klepstoter die tikt zou na tijdje toch weer weg moeten gaan (als deze gevuld worden met olie)

V70R^2

Met die schade aan de lagers moet de krukas gepolijst worden helaas, dus de hele motor moet even uit elkaar.

Kunnen zoals je zegt gelijk de H-profielen erin en kan je even een fijne hoon door de cilinders halen met een setje nieuwe zuigerveren.

Bram.850

Ik ga op mn gemak het blok uit elkaar halen en dan eerst maar zien wat er allemaal beschadigd is. En vaststellen wat er allemaal vervangen moet worden.
De krukas zag er eigenlijk nog best goed uit ondanks dat de lagers zo beschadigd waren.

de Boeing

Ai (+zonde van de kosten nu)

Je kan dan wel ook gaan nadenken over een lichtere krukas (uit RN-blok) of zelfs een B5244T5  ;D

Succes met het fixen! (and keep us posted, met foto's enzo  ;D)

Bram.850

Blok is er uit inmiddels.
als ik weer terug ben van vakantie ga ik het blok uit elkaar halen.