Even voorstellen: Hugo

Gestart door V70train, 16-01-2023 17:43:12

Vorige topic - Volgende topic

V70train

Goeiemorgen, goeiemiddag óf goeieavond allemaal!
Bij deze zou ik mij en mijn auto willen voorstellen:
Mijn naam is Hugo, kom uit Druten en rij een V70 classic.

Ik heb haar gekocht bij een dealer in het dorp met 304000km op de teller. Voor mij is ze ongeveer 10 jaar van een dame geweest die (volgens de dealer) bij het klokhuis werkte, en ALLES wat ze maakte aan deco's in de auto's moest verhuizen. Dat is ook te zien.
Gelukkig heeft ze de 70 tot in de puntjes bij nordicar laten onderhouden. Niks was achterstallig en ik heb de 70 voor een prach-tige prijs kunnen kopen. Er zat alleen wel een abs en tc storing in, en rondom waren er wel wat schades (krassen vooral).

Ondertussen doorgereden naar 320000 in ongeveer 3.5 maand. Het volgende heb ik gedaan aan de auto in de tussentijd (op chronologische volgorde (denk ik)):
-Kleine interieurkapjes bij rima gehaald
-Abs module vervangen (einde storingen :))
-Antraciet 17" pegasus R wielen (voor ook een prikkie)
-Nieuwe voorbanden
-Armsteuntje
-Abc uitlaatklep met afstandsbediening
-Remklauwen geel spuiten
-Polijsttol gehaald en de HELE auto gepolijst (wat ECHT een reuze verschil maakte)
-Luxe platen
-280mm->302mm brackets
-Zimmermann geperforeerde schijven
-Brembo blokjes
-Blokjesgrille
-Remtang ATE RV (de al bestaande had een slechte zuiger)
-Ventilatierooster RV
-Oliebeurtje met int. en lucht filter
-Automaatbak spoelen
-7 persoons rij gehaald (gordels etc nog te monteren)

Uiteraard ook nog een to-do list:
-Verlagen (ben ik ivm nivomats nog niet helemaal over uit, advies en ervaringen zijn welkom)
-Andere achterbumper (deze heeft vóóral veel geleden)
-Heldere koplampglazen (welke mijn vriendin als kerstcadeau heeft besteld bij ET, maar deze zijn er na een maand nog niet, en de communicatie vanuit hem+telefoonbereikbaarheid is niet top)

Dit teruglezende geeft me een flashback naar vliegende euro tekens, maar je moet er wat voor over hebben :)
In ieder geval thanks for having me! Ik zal even zoeken naar wat before en after foto's

V70train

In het hele verhaal nog de helft vergeten...

Ze is een 2.4 170PK automaat in de exclusive variant, bouwjaar 2000. Hiermee heb ik eigenlijk wel alle opties die je kon krijgen toendertijd. Stoelverwarming voor en achter, houtinleg door het interieur en op het stuur, nivomats, mistlampen etc etc etc....
De automaat is een adaptieve 5 bak. Wat ik daarvan moet vinden tov de oudere 4 bak weet ik nog niet, daar zie ik veel gemengde verhalen over.
Verder nog wat klein grut vergeten bij de onderdelenlijst, maar dat lijkt me niet erg van belang als toevoeging.

Nu écht het einde!

NinaPaul

Veel plezier ermee!

Wat betreft die 5-bak ik vind het een grote verbetering t.o.v. de 4-bak. Niet enkel qua comfort maar ook qua zuinigheid ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz