Afslaan t5

Gestart door okkehel, 21-11-2022 19:43:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelNL

Lijkt er bijna op of dat die verzuipt. inderdaad even de stationaire regelaar schoonmaken en misschien ook even je gaskleppositiesensor nakijken. Kijk ook even je bougies na als je net start als ze erg nat zijn heb je misschien kans dat LMM niet goed is evenals de lambda, is overigens niet heel gek met deze kmstand. Een lek vacuum kan ook voor verhoogde inspuiting zorgen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

okkehel

Gasklep positie sensor nakijken: kun je deze testen?

RoelNL

Ik weet de waardes niet helaas maar dit is te meten.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

okkehel

Als ik de stekker van de lmm aftrek (als hij stationair draait)
Verandert er niets aan de motor. Er zou toch een verandering op moeten treden?

RoelNL

hij gaat rijk lopen en een motorlampje
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

VolvoFreak89

De Lambda-sensor doet bij koude start niks. Omdat de sensor eerst goed moet opwarmen, wordt hij in eerste instantie niet meegenomen in de berekening. Pas na een seconde of 30 neemt de ECU hem mee.

Het lijkt erop dat hij opzich prima loopt, maar de stationairregelaar hem gewoon niet oppikt. Had je je stappenmotor al getest?

okkehel

Gisteren en vandaag: - Stationair regelaar goed schoon gemaakt en is goed gangbaar.
- VacuĆ¼m slangen vervangen.

De auto trekt wel beter en de turbo meter gaat verder in het witte gebied.

Het uitvallen van de motor is helaas nog niet verholpen.
Het lijkt soms ook een soort van willekeur of hij stationair blijft draaien al is het bij koude motor standaard dat hij inkakt in zijn toeren en uitvalt.

Boegiekabels zijn nog van 1994 dus op zich wel eens aan vervanging toe.
Boegies zijn van Bosch en ook aardig gebruikt.
Ze zijn overigens niet nat bij de koude start.

Slechte boegies en kabels veroorzaken geen uitvallen lijkt mij?

Lmm? Blijft over.

razorx

Ik zou als eerste maar de volledige ontsteking vervangen.
Als de bougiekabels 28 jaar oud zijn doet me dat wat vermoeden over de rest van de ontsteking. ;)

okkehel

Inderdaad dat wordt wel eens tijd  ;D

The Demon

En originele Volvo bougies plaatsen. Dat scheelt ook een hoop is inmiddels bewezen.

T5-4life

Welk nummer staat op je LMM?
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

okkehel

op de behuizing staat: 0 280 217 107
Op de lmm zelf staat 466 24 2 B 519

T5-4life

Ik heb wel een testexemplaar liggen met hetzelfde nummer
C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

okkehel

Citaat van: T5-4life op 28-11-2022 10:25:24
Ik heb wel een testexemplaar liggen met hetzelfde nummer
Dat zou mooi zijn
Waar kom je vandaan?

okkehel

Heb de onsteking compleet vernieuwd en luchtmassa meter.
De laatste was de boosdoener.
Lampje gereset en niet weer terug gekomen.
Rijd als de brandweer, compleet andere auto turbo meter gaat ook veel verder in het witte gebied.

Binnenkort het brandstoffilter nog even.

Bedankt voor het meedenken