Volvo 850 wilt niet starten

Gestart door jeffrey342, 12-07-2023 15:09:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Demon

Citaat van: volvobug op 14-07-2023 12:53:01Bougiekabels los gehad van de verdelerkap en niet in de juiste volgorde terug geplaatst?
Dan zou je toch een vonk moeten zien op een bepaald moment met de bougie los, al is dat het verkeerde moment.

freefall

Heb je de rotor wel terug gezet?

 :eusa_whistle:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Vulk

#17
Reed de auto VOOR dat je die onderdelen had gemonteerd?

Stefan

Citaat van: freefall op 14-07-2023 19:34:49Heb je de rotor wel terug gezet?

 :eusa_whistle:

Legend  ;D  ;D

OT: misschien foutecodes ff uitlezen?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

volvobug

Citaat van: The Demon op 14-07-2023 18:13:04Dan zou je toch een vonk moeten zien op een bepaald moment met de bougie los, al is dat het verkeerde moment.

Klopt, maar TS heeft niet bevestigd dat hij de bougie met testen wel tegen massa heeft gehouden.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

jeffrey342

#20
oke, het zit zo; ik ging naar huis vanuit het werk om een hapje te eten en erna wou de wagen niet meer starten.
Vandaar dat ik de bougies en krukas + nokkenas sensor heb vervangen.

Bij het testen van de bougie heb die ook tegen een stuk kale motor gehouden, niet los in de lucht.
Rotor heb ik besteld van Bosch, komt hopelijk volgende week binnen.

Ook gebruik ik 2 sleutels, een voor de deur en een voor het contact. omdat de dealer niet aan een afstand bediening kan komen.
Kan het alarm hierdoor erop zijn gesprongen en dat die dan de vonk tegenhoudt?

(Guard 1)

jeffrey342

Citaat van: henry classic v70 op 14-07-2023 08:37:01Yep nog steeds de Sandstone, inmiddels al ruim 14 jaar  :eusa_dance:

Top man :eusa_clap:  Nog even en je haalt de 999,999 KM :)

VolvoFreak89

Tenzij het letterlijk doormidden ligt, scheiden de rotor, verdeler en bougiekabels er niet van het ene op het andere moment mee uit, al helemaal niet op alle 5 de bougies tegelijk. Je kunt ze vervangen, kan nooit kwaad, maar is denk ik weggegooid geld. Het lijkt me inderdaad eerder een startonderbreker die roet in het eten gooit, wellicht van slag als hij met de sleutel is opengemaakt zonder het alarm eraf te halen oid. Zonder afstandsbediening ga je daar niet veel tegen beginnen behalve het alarmsysteem er gewoon helemaal uit slopen. Je gebruikt hem immers toch niet.

jeffrey342

Citaat van: VolvoFreak89 op 15-07-2023 18:09:02Tenzij het letterlijk doormidden ligt, scheiden de rotor, verdeler en bougiekabels er niet van het ene op het andere moment mee uit, al helemaal niet op alle 5 de bougies tegelijk. Je kunt ze vervangen, kan nooit kwaad, maar is denk ik weggegooid geld. Het lijkt me inderdaad eerder een startonderbreker die roet in het eten gooit, wellicht van slag als hij met de sleutel is opengemaakt zonder het alarm eraf te halen oid. Zonder afstandsbediening ga je daar niet veel tegen beginnen behalve het alarmsysteem er gewoon helemaal uit slopen. Je gebruikt hem immers toch niet.

Zal toch vast wel ergens een gebruikte AB te vinden zijn die ik opnieuw kan inleren?


VolvoFreak89

Zeker, maar dan moet je er wel een hebben dus :P

Je kunt ook nog even je zekeringen checken of de zekering van je alarm/immobilizer er niet uit ligt. Mocht dat allemaal in orde zijn, kan het ook simpelweg een slecht contact in je deurslot zijn, probeer hem dan een paar keer achter elkaar open en dicht te doen of de sleutel wat verder te draaien met ietsje meer kracht dan nodig is om alleen de deur van het slot te krijgen. Misschien maakt hij dan net contact en haalt hij enig alarm/startonderbreking dat er perongeluk op staat eraf.

The Demon

Als relais 210/211 vervangen is door een relais 210 doet het guard alarm niets meer, dus ook die startonderbreker is uitgeschakeld.
Het enige wat nu roet in het eten kan gooien is de antennering die de sleutel niet (meer) herkend en dus de start onderbreker in de ECU actief blijft.
Of zit er nog een aftermarket start onderbreker in (met zo'n pennetje) die lastig is?

jeffrey342

Citaat van: The Demon op 15-07-2023 20:54:02Als relais 210/211 vervangen is door een relais 210 doet het guard alarm niets meer, dus ook die startonderbreker is uitgeschakeld.
Het enige wat nu roet in het eten kan gooien is de antennering die de sleutel niet (meer) herkend en dus de start onderbreker in de ECU actief blijft.
Of zit er nog een aftermarket start onderbreker in (met zo'n pennetje) die lastig is?

Waar kan ik de startonderbreker vinden? Bij het stuur onder?

jeffrey342

Weet iemand toevallig waar ik aan een Guard I Afstandsbediening kan komen?

En/of waar ik een schema van de startonderbreker kan vinden? :)


Jerra

Die afstandsbediening ga je dus niet nodig hebben, gezien je al dat overbrug relais in gebruik hebt.
De startonderbreker zelf eens doormeten is wel een goed idee inderdaad.
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
2 SS'jes en 1 XBR

jeffrey342

Citaat van: Jerra op 18-07-2023 11:28:51Die afstandsbediening ga je dus niet nodig hebben, gezien je al dat overbrug relais in gebruik hebt.
De startonderbreker zelf eens doormeten is wel een goed idee inderdaad.

Top, ga ik daar aan beginnen. Weet jij zo waar die te vinden is?

Ik kan er verder geen informatie online over vinden.