Drijfstanglagers 850R M9 1.25

Gestart door M. Berkers, 24-07-2023 09:20:01

Vorige topic - Volgende topic

M. Berkers

Hallo,

Na een tik in de motor te horen heb ik de drijfstanglagers los gehaald en zag helaas dat nr 3 versleten is.
Nu heb ik nieuwe drijfstanglagers (Glyco sputter) liggen maar helaas kan ik de juiste drijfstangbouten niet vinden. de M9 1.00 zijn nog te krijgen maar helaas zijn de 1.25 nergens meer aan te komen. Is er mogelijk een alternatief voor deze bouten? ik kan namelijk wel een ARP set vinden voor een B5254. Hier wordt helaas geen bout spec bij gegeven en weet niet of deze ook te gebruiken zijn.
Andere opties zijn drijfstangen vervangen of bouten hergebruiken....

Link: https://arp-bolts.com/kits/arpkit-detail.php?RecordID=5104

M9 1.00: 9125471
M9 1.25: 1271900

de Boeing

Geen schade aan de krukas?

En al eens bij dealer gevraagd wat er nog te krijgen is? Origineel, ja het is duurder maar met aftermarket zou ik flink opletten, zeker met zoiets als drijfstangen en lagers. Heb ook ooit glyco gestoken, met toen sterkere drijfstangen, maar die lagers gaan dus ook stuk, en een stuk sneller dan de originele ... Tegenwoordig is het ook nog moeilijk te achterhalen of het de echte zijn, die je ergens online besteld, of namaak van onze chinese vrienden

M. Berkers

Ik heb bij diverse leveranciers geprobeerd maar alleen de 9125471 is leverbaar. Krukas lijkt nog goed te zijn, want ik was er snel bij.

SB T-5R

Ik ben hier ook al eerder tegen aan gelopen.
Uiteindelijk was ik van plan aan ARP te vragen of ze de bouten op maat kunnen maken als deze niet in het standaard assortiment zitten (van een ander merk bijvoorbeeld met dezelfde specs).

Op korte termijn is denk ik de beste optie om andere drijfstangen te monteren (van een wat latere classic bijvoorbeeld).
Het omslagpunt ligt ergens eind 1997 uit mijn hoofd.
De bouten van ARP die passen op de H profiel drijfstangen zijn M10, dus daar heb je niets aan i.c.m. de originele drijfstangen.

Citaat van: de Boeing op 24-07-2023 09:39:28Geen schade aan de krukas?

En al eens bij dealer gevraagd wat er nog te krijgen is? Origineel, ja het is duurder maar met aftermarket zou ik flink opletten, zeker met zoiets als drijfstangen en lagers. Heb ook ooit glyco gestoken, met toen sterkere drijfstangen, maar die lagers gaan dus ook stuk, en een stuk sneller dan de originele ... Tegenwoordig is het ook nog moeilijk te achterhalen of het de echte zijn, die je ergens online besteld, of namaak van onze chinese vrienden

Die lagers en stangen zijn prima, alleen worden ze door bijna niemand nagemeten.
Meeste drijfstangen van bijvoorbeeld Maxspeedingrods zijn te krap geproduceerd (nooit te ruim, dus ze weten het wel :police: ) en moeten nog nabewerkt worden.
Doe je dat niet, kun je geluk hebben of pech. Want de toleranties lopen behoorlijk uiteen.

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

M. Berkers

Citaat van: SB T-5R op 24-07-2023 14:46:21Ik ben hier ook al eerder tegen aan gelopen.
Uiteindelijk was ik van plan aan ARP te vragen of ze de bouten op maat kunnen maken als deze niet in het standaard assortiment zitten (van een ander merk bijvoorbeeld met dezelfde specs).

Op korte termijn is denk ik de beste optie om andere drijfstangen te monteren (van een wat latere classic bijvoorbeeld).
Het omslagpunt ligt ergens eind 1997 uit mijn hoofd.
De bouten van ARP die passen op de H profiel drijfstangen zijn M10, dus daar heb je niets aan i.c.m. de originele drijfstangen.

Die lagers en stangen zijn prima, alleen worden ze door bijna niemand nagemeten.
Meeste drijfstangen van bijvoorbeeld Maxspeedingrods zijn te krap geproduceerd (nooit te ruim, dus ze weten het wel :police: ) en moeten nog nabewerkt worden.
Doe je dat niet, kun je geluk hebben of pech. Want de toleranties lopen behoorlijk uiteen.

Ik ga er eens over nadenken. Dan is het wel meteen toekomst bestendig.

Citaat van: freefall op 24-07-2023 18:11:08https://m.oemvwshop.com/wht003466-bolt-connecting-rod-size-m9x1-25x49-p1253340/

Geen idee of de lengte goed is. Het zijn wel drijfstanbouten

Hier heb ik ook naar gekeken maar helaas is de lengte anders. BMW N20 blokken hebben bijvoorbeeld ook dezelfde draad alleen is hier de lengte ook anders van.