Michel stelt zich voor

Gestart door Michel, 24-12-2023 20:51:07

Vorige topic - Volgende topic

Michel

Dag allemaal.

Ik ben Michel en sinds kort in het bezit van een Volvo 850R uit 1996. Het is een orgineel Nederlands geleverde 850R. Auto is aardig goed bijgehouden (historie en zelfs aankoopbon aanwezig). Er zijn nog wel wat dingetjes te doen,en doe dat waar mogelijk zelf. Volvo is voor mij redelijk nieuw,daar ik uit de Alfa Romeo wereld kom. In het verleden heeft mijn partner een Volvo V70 2.4T gereden uit 2001, dus helemaal nieuw is het ook weer niet. Auto bevalt tot nu toe erg goed. Waar ik wel aan moet wennen (bij de handgeschakelde bak) is het hangende toerental bij overschakelen. Ik heb daar al het een en ander over gelezen en hoop hier misschien toch een keer iets aan te doen. Het irriteert toch wel een beetje. Groetjes Michel

Dazzle

Welkom. Auto staat er erg netjes bij. Hoeveel km heeft ie gedraaid ?

Michel

Citaat van: Dazzle op 24-12-2023 21:04:12Welkom. Auto staat er erg netjes bij. Hoeveel km heeft ie gedraaid ?
Kilometerstand is 363000 km

de Boeing

Wat een plaatje! en dikke dakrails zo te zien...

Hangend toerental fix? Automaat monteren!  ;D  ;D (maar zou zonder zijn van de sper bak)

Michel

Citaat van: de Boeing op 25-12-2023 11:09:12Wat een plaatje! en dikke dakrails zo te zien...

Hangend toerental fix? Automaat monteren!  ;D  ;D (maar zou zonder zijn van de
sper bak)

Dankjewel, ik heb wel ergens gelezen dat ze de ecu verwisselen van een automaat.Het hangende toerental schijnt iets software matig te zijn waar de automaat geen last van heeft

Schaduw850

Hoi Michel. Newbie's onder elkaar. Ben zelf ook net eigenaar van een Volvo 850, maar dan "slechts" een GLT.
Mooi exemplaar heb je op de kop getikt! Hopelijk lukt het je om hem helemaal goed te krijgen.

Ben ook ex-eigenaar van twee Alfa's. Een 33 1.7 QV van het eerste type een een 33 1.7 QV 16V van het tweede type. Tenslotte ben je geen echte autoliefhebber als je niet ooit een Alfa hebt gehad!  ;D
Wel een beetje gevaarlijk om dat hier te zeggen, maar soit.  ;D
Volvo 850 GLT 1991

Michel

Citaat van: Schaduw850 op 25-12-2023 11:30:43Hoi Michel. Newbie's onder elkaar. Ben zelf ook net eigenaar van een Volvo 850, maar dan "slechts" een GLT.
Mooi exemplaar heb je op de kop getikt! Hopelijk lukt het je om hem helemaal goed te krijgen.

Ben ook ex-eigenaar van twee Alfa's. Een 33 1.7 QV van het eerste type een een 33 1.7 QV 16V van het tweede type. Tenslotte ben je geen echte autoliefhebber als je niet ooit een Alfa hebt gehad!  ;D
Wel een beetje gevaarlijk om dat hier te zeggen, maar soit.  ;D

Ik zat ook net je voorstel topic te lezen, wat een mooi exemplaar heb je gekocht.Mooie orginele auto. Ik heb ook nog een Alfa Romeo 33 Sportwagon eerste type gereden (1.7 QV)en nog wat andere modellen. Blijft ook een schitterend merk.Ga zeker nog een keer terug naar Alfa Romeo. Maar uit praktische overweging (grote hond) en de liefde voor bijzonder youngtimer auto's met een geweldige motor en looks kwam ik al snel uit bij de Volvo 850