Toerental blijft 'even' hangen bij gaspedaal lostlaten

Gestart door myradon, 06-03-2024 23:23:10

Vorige topic - Volgende topic

myradon

Hey! Ik heb een wierd probleem bij mijn 850. Toerental blijft rond de 1700-1800 RPM hangen bij gaspedaal loslaten En draait motor bij in z'n vrij rollen met motor rond 930RPM. Bij stilstand zakt het pas naar 840RPM. Ik draai bijna default rev5b.bin van M4.4. Ik snap er geen drol van. Wanneer het blijft hangen lijkt in TunerPro de STFT naar beneden te worden bijgeregeld. Dus ECU zegt je loopt veel te rijk. Van de week de hele zooi weer uit elkaar. Het is net zo waardeloos of net iets slechter.

Wat heb ik gedaan;
  • Van oranje naar blauwe injectoren en fuel parameters erop aangepast
  • 2 verschillende gaskleppen allebei geheel uit elkaar gehaald en schoon gemaakt
  • Blauwe injectoren schoongemaakt en nieuwe zeefjes plus afdichtringen
    • K&N luchtfilter schoongemaakt
    • MAF sensor schoongemaakt
    • Gaskabel vervangen
    • inlaat traject controle op lekken

STFT in negatief is omgekeerde van vacuumlek right, oftewel te rijk. Dacht wellicht blijft stationair motor hangen. Dan zou ik toch moeten zien dat MAF meer lucht ziet binnenkomen omdat motor openstaat. Ik weet niet hoeveel KG/H het verschil maakt. In screendump van stukje log van Monitor zie je het eea gebeuren als ik gaspedaal heb losgelaten. TPS gaat naar nul, maar RPM blijft hangen, STFT gaat steeds meer negatieve in, auto blijft logischer weg bijna ongewijzgd qua snelheid, MAF blijft licht verhoogt. Het voelt alsof cruisecontrol actief is.

Hopelijk is een van jullie instaat om er chocolade van te maken. Ik mis (nog) de kennis mbt. parameters van ECU te onleden.

RoelNL

Even simpel denkend, heeft die dit voor het probleem begon nooit gedaan? Zo nee dan ligt het niet aan de tune maar ergens anders aan en zul je toch een probleem hebben ergens in een sensor oid. Een massa probleem is eventueel ook nog iets wat gek gedrag kan veroorzaken.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023