ABS storing

Gestart door Michel, 12-04-2024 21:16:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel

Kan iemand mij misschien verder helpen met een ABS storing?.

Ik had een storing in het ABS systeem met verschillende meldingen. Ik heb de ABS module late repareren,(meeste storingen zijn nu weg) echter heb ik nog een storing in de ABS pomp zelf. Ik heb de bedrading al opnieum geïsoleerd maar de storing blijft aanwezig. De storing die ik uitlees is : ABS 443 (zie foto). Ik heb dus al de module laten repareren, bedrading opnieuw geïsoleerd en zekering is ook nog in orde (zekering nr 9 in zekeringkast).Stel dat er iets mis is met de ABS motor, is deze uitwisselbaar met een andere motor of heeft deze een specifiek onderdeelnummer?

pcpg.janssen

Volgens mij kun je dan het beste de hele module, exclusief de elektronica, vervangen. Dus het zwarte deel en het metalen blok samen.
Ik verwacht dat er ergens een nummer op moet staan, want tot en met 98 had je 3 remleidingen (2 voor, 1 achter), vanaf 99 heb je 4 remleidingen (2 voor, 2 achter). En er zijn verschillen tussen TRACS/DTC/DSTC/niks.

In feite zit er in die pomp een spoel, dus ik zou eens met een multimeter kijken. Als je een oneindige weerstand meet, dan weet je dat de pomp inderdaad een draadbreuk (intern) heeft.

razorx

Deze foutmelding kan ook veroorzaakt worden, en dat gebeurt vaak, door een niet goed/volledige ABS controller reparatie.
Dat gebeurt als de aansturing naar de pomp vanaf de controller op de connector niet goed genoeg schoongemaakt en opnieuw gesoldeerd is.

Michel

ABS functioneert weer :eusa_dance:. Wel een rare storing, na het plaatsen van de gerepareerde module kreeg ik dus een foutmelding op de pomp.Lampjes op dashboard gingen aan en uit bij inschakelen contact. Gingen weer branden wanneer ik begon te rijden. Bij het uitlezen weer storing op de pomp. Heb de stekkers er nog even af gehaald om te kijken of daar iets mis mee was. Nu bleven de lampjes op dashboard continu branden, echter geen storingscode meer na uitlezen.  :eusa_doh:. Toch maar even gekeken naar de pomp, spanning op de pomp gezet en even laten draaien,........hierna geen continu brandende lampjes meer en ABS werkt weer na behoren. :eusa_angel:

Michel

Inmiddels weer storing in de ABS. Nu bleven de storingslampjes aan na het op contact zetten van de auto. Echter had ik ook geen kilometerteller meer. Heb hem geprobeerd uit te lezen,....    maar er stonden geen storingscodes in de ABS. Heb de accupolen er even afgehad en de zekeringen nog even er in en uit gehaald,........nu gaan de lampjes nerjes aan/uit bij het op contact zetten, maar gaan weer branden als ik wegrijdt. Ook leest hij weer een storingscode uit (storing dtc 070 en ABS-443. Ik heb werkelijk geen idee meer waar het aan kan liggen, heeft iemand nog een idee?
Het volgende is gedaan

- ABS module is gerepareerd
- Kabels van de pomp opnieuw geïsoleerd
- Pomp op werking gecontroleerd (draait rond wanneer je er spanning op zet)