ABS sensor rechtsachter vervangen - hulp gezocht!

Gestart door erikdb, 03-09-2024 14:52:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erikdb

Dag allemaal, ik heb al een tijdje een ABS storing die ik graag wil verhelpen. Module is al eens gereviseerd, en bij uitlezen werd de sensor rechtsachter als schuldige aangewezen.

Ik weet dat het dan alsnog vaak aan de module ligt, maar sinds ik een mislukte poging heb gedaan om de sensor achter te vervangen weet ik in ieder geval zeker dat die ook kapot is en dus vervangen moet. Maar goed, daar blijk ik in mijn eentje niet handig genoeg voor...

Daarom mijn vraag: heeft iemand tijd en zin om dit om me hierbij te helpen? Ik wil prima wat betalen voor de hulp, en ik ben bereid het hele land door te crossen. Weekend van 14/15 september zou perfect uitkomen, maar ik ben flexibel.

Groet, Erik

RoelNL

Het zal allemaal wel aardig vast gerot zitten denk ik.
Alvast insprayen met goede roest oplos en kruipolie kan wel helpen voor degene die eraan gaat sleutelen.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

rjverbrugh

Wat is er mislukt dan? Boutje er wel uit?

Jans Duiven

Heb je nog gekeken of de abs ring op de as kapot is?

erikdb

Citaat van: Jans Duiven op 08-09-2024 16:39:28Heb je nog gekeken of de abs ring op de as kapot is?

Ja goed punt. Dit heb ik gechecked, en deze lijkt nog in orde. (wel alweer een jaar geleden, dit probleemheb ik al een tijdje)

erikdb

Citaat van: RoelNL op 03-09-2024 16:22:09Het zal allemaal wel aardig vast gerot zitten denk ik.
Alvast insprayen met goede roest oplos en kruipolie kan wel helpen voor degene die eraan gaat sleutelen.

Vanzelfsprekend! Dit heb ik vorig jaar gedaan toen ik de eerste poging waagde, maar zal het nog een keer doen.

erikdb

Citaat van: rjverbrugh op 04-09-2024 09:39:45Wat is er mislukt dan? Boutje er wel uit?

Nee, ik kreeg de oude sensor er niet uit, en  bij de poging om hem eruit te krijgen heeft die heel wat klappen opgelopen. Ik werkte ook zonder brug, dus kon er eigenlijk matig bij...

Bollocks

Ik wil hier zeker het topic van ericdb niet kapen, ik volg het zelfs met veel interesse... ik ben met hetzelfde werkje bezig.
De boutjes heb ik los gekregen, de sensoren zelf nog niet maar dat komt wel (ik heb tijd, kruipolie en kleine koevoetjes en weinig ruimte, ik lig ook onder de wagen wegens geen brug.... staat gelukkig wel verhoogt op as steunen)
Een vraag waar ik wel mee zit, en die zal Eric ook hebben als hij een stap verder is, om de kabel te vervangen moet de fiche uit het interieur over de benzinetank geleid worden. De beschikbare ruimte ie te klein om de fiche door te duwen/trekken, dus moet de benzinetank zakken zodat je de kabels er kan over heen trekken... hier dus mijn vraag:
Kan je de tank voldoende laten zakken met enkel de voorste bout los te draaien (waar de twee beugels samen bevestigd worden) zonder de vulpijp los te maken?
Graag advies?

Bedankt!
Life 's too short to drive boring cars!

850blues

2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Bollocks

Bedankt 850blues, dat ene filmpje had ik al gezien, maar niet zo ver... toen hij begon met het demonteren van de veren en de schokdempers heb ik afgehaakt...  ??? Te vroeg blijkbaar :eusa_wall:

Die andere had ik nog niet gevonden... bedankt om even in die richting te duwen... zijn 2 mogelijkheden die ik nog niet gevonden had!

Bedankt!

Life 's too short to drive boring cars!

Sbv

Je hebt geen brug nodig.
Recent bij mijn V70R(AWD) zelfde issue gehad en daar ging sensor niet los, Uiteindelijk een dikke schroef in kunnen draaien en met klauwhamer eruit kunnen trekken. Niet helemaal een nette methode maar de sensor was toch al kapot

de Boeing

Ik had dit euvel laatst ook voor. Had beetje tijdsdruk dus was de snelle fix bij mij: klauw en schijf eraf, sensor eruit meppen (ja hij gaat er van stuk), dan met dunne beitel of schroevendraaier tussen de rvs mantel van de sensor (die vastgeroest zit) en het fuseestuk zien te komen, zodat deze een inkeping krijgt en makkelijk naar binnen vouwt, gat schoonmaken en nieuwe sensor erin. Dit alles gewoon op de grond met krik...

Ik had uit een donor achteras een sensor zonder kabel dus heb snel even een lusterklem (lelijk, ja ik weet het) ertussen gedaan. De originele kabel is dus blijven zitten, moet het wel nog even een keer netjes solderen (maar gaat nu toch alweer meer als jaar goed  8)  ;D )
De methode om de nieuwe kabel via de oude door het bestaande traject te trekken is wel slimme oplossing!!