Startmotor waarschijnlijk stuk

Gestart door MauriceT-5, 19-10-2024 19:18:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MauriceT-5

Hallo,

Heb een V70 classic 2.5 10v bj 98.
Met waarschijnlijk een kapotte startmotor met sleutel omdraaien hoor je alleen een tikje.
Massa kabel gecontroleerd is oke.
Accu ook in orde.
Maar de startmotor zelf is nog niet eens zo oud.
Maar nu kwam ik erachter nadat ik de kap bij het contactslot heb weggehaald dat het contactslot zelf ook niet fris meer is.
Dus nu denk ik dat het probleem van de kapotte startmotor veroorzaakt wordt door het contactslot dat lam/gaar is.
Wat resulteert in een starter die waarschijnlijk mee draait of af en toe door start tijdens het rijden.
Dat vermoed ik.
Want de starter geeft geen kick grote kans dat die is overleden.

volvobug

Citaat van: MauriceT-5 op 19-10-2024 19:18:31...
Maar nu kwam ik erachter nadat ik de kap bij het contactslot heb weggehaald dat het contactslot zelf ook niet fris meer is.....
En wat zie je dan wat je doet denken dat het niet meer fris is?

Citaat van: MauriceT-5 op 19-10-2024 19:18:31....
Wat resulteert in een starter die waarschijnlijk mee draait of af en toe door start tijdens het rijden......
Dat zou je echt wel horen als dat gebeurt.

Even de solenoid rechtstreeks met 12Volt bekrachtigen om de startmotor te testen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MauriceT-5

Ja heb ik gedaan 0 resultaat.
Massa is het probleem ook niet dus.
En met dat contactslot omdat je hem van en op contact kan zetten zonder ook maar een sleutel erbij te hebben.
Dat is gewoon mega versleten dat lijkt me toch duidelijk valt verder niet veel over uit te leggen. Kapot is kapot heel is heel.
El deel zal zn beste tijd ook wel gehad hebben ook niet gek met misschien wel meer dan een miljoen keer starten en weer afzetten dan ligt het niet aan het materiaal in iedergeval.

MauriceT-5

Als een starter geschakeld wordt tijdens het rijden knappe kerel als jij dat hoort met 120 op de snelweg daar merk je echt niks van hoor.
Bij stilstand hoor je de bendix die naar buiten komt en de starter krans/vliegwiel aanslingerd.
Maar wat hoor je nou van een stroompje die schakeld tijdens het rijden met stilstand merk je daar nog geen reet van. Dat is gewoon een kul verhaal.

Jerra

Als je het allemaal zo goed weet en het zo moet, vind het dan ook lekker zelf uit en vervang dat motortje eerst maar eens  :eusa_silenced:  :eusa_silenced:  :eusa_silenced:
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

VolvoFreak89

Ten eerste, wat een attitude en misplaatste zelfverzekerdheid, mensenkinderen.
Ten tweede, wat is je vraag / doel van je topic?
Ten derde, als je startmotor aanschakelt met 120km/u en jij hoort daar niks van, dan is je eerste prioriteit een afspraak bij de audicien. De bendix probeert een vliegwiel wat 3000 toeren draait aan te grijpen, wat niet gaat lukken en dus een gigantisch schrapend geluid gaat opleveren. Stel dat het wel lukt, betekent dat dat je bendix met zo'n 20.000 toeren ronddraait. Er is weinig 'kul' aan wat volvobug schrijft.

MauriceT-5

Ja maar wat hoor je aan een stroompje die schakeld lezen is moeilijk blijkt wel weer

MauriceT-5

Dus als een relais schakelt hoor je dat haha lekker verder huilen op het huilie huilie forum

knoertS70

Ohhh, wat heb ik dit gemist! Heerlijk. Jij gaat dus niets meer vragen op dit forum begrijp ik?
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

volvobug

Citaat van: VolvoFreak89 op 20-10-2024 01:49:26Ten eerste, wat een attitude en misplaatste zelfverzekerdheid, mensenkinderen.
Ten tweede, wat is je vraag / doel van je topic?
Ten derde, als je startmotor aanschakelt met 120km/u en jij hoort daar niks van, dan is je eerste prioriteit een afspraak bij de audicien. De bendix probeert een vliegwiel wat 3000 toeren draait aan te grijpen, wat niet gaat lukken en dus een gigantisch schrapend geluid gaat opleveren. Stel dat het wel lukt, betekent dat dat je bendix met zo'n 20.000 toeren ronddraait. Er is weinig 'kul' aan wat volvobug schrijft.
Dank u ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.