Volvo v70XC Sandstone Pearl aut 1998 te koop

Gestart door Countrycrosser, Gisteren om 20:19:29

Vorige topic - Volgende topic

Countrycrosser

Ik ben de tweede eigenaar, de wagen is al 22 jaar in mijn bezit. Gekocht bij Volvo dealer in Leiderdorp. Km st toen 100.000, en nu 446.00. Eerste eigenaar had een buitenhuis in Noorwegen, dus kocht de auto met elektrische motorverwarming (stopcontact in de voorbumper). In zijn jonge jaren heeft ie in een hagelbui gestaan, dus als je goed kijkt zie je hier en daar kleine deukjes.
De AWD is volledig origineel, en doet het goed. Alleen de aandrijfas naar de achterwielen is 5 jaar terug vervangen (steunlager in het midden kapot). Airco doet het goed. Automaat ook (elke 150.000 km geflusht), en motor verbruikt weinig olie. Op een aantal plekken begint de blanke lak los te laten, dus de auto heeft wel wat gebruikssporen.
Het lampje van de lamdasonde brandt al jaren. Voorste lambasonde zou defect zijn, maar hij loopt goed en komt er al jaren mee door de keuring.
Vorig jaar nog de nivomats vervangen door gewone schokbrekers (origineel Volvo) en zwaardere veren. Paar jaar geleden de einddempers vervangen door RVS uitlaat (blijf heel en mooier geluid).
Vraagprijs is 2000 euro, maar ik sta open voor een goed bod.