ABS lampje

Gestart door karinara, 16-07-2005 17:49:01

Vorige topic - Volgende topic

karinara

Hallo
ik heb sinds onlangs een probleem met mijn Volvo 850 2,5 20v glt gj93; namelijk na starten en rijden begin mijn abs lampje te branden dan gaat vanzelf uit en dan komt weer terug branden voor langere tijd .
Ik heb vandaag zelf alle codes gelezen met draiende motor en ik krijg volgende

positie 3 code 3-2-4 ; 1-2-4 ;1-4-2 ;4-4-4

Ik ben van plan om binnenkort naar vakantie gaan met caravan en ik vraag me af hoe kan ik deze probleem op te lossen en of is zeker verder te rijden met die brandende abs lampje ????
Iedere hulp is welkom ....

coender

Wij hebben hetzelfde probleem (zie in deze zelfde map: ABS-lampje)
Ik weet wel dat het mogelijk is dat er niets met de ABS mis hoeft te zijn. het is mogelijk dat er slijtage zit in het contactslot. zie hiervoor verder op het forum.
voor de codes deze link: http://www.troublecodes.net/Volvo/

succes,
Coender
En...?
Het is een rooie!

karinara

Hallo
ik heb net gekeken naar foutcodes maar ik begrijp niks waar het bij mijne gaat???

coender

Misschien heb je hier iets aan:

Mijn 850 (ook 2.5 20V '92) is ook bij de dealer uitgelezen een maantje terug.
De volgende codes zijn gevonden die jij ook hebt:

1-2-4: heeft te maken met de wielsensor de 4 staat waarschijnlijk voor een van d achterwielen.

4-4-4: heeft te maken met een storing in het combi-relais.
wat dit dan weer met ABS te maken, weet ik niet maar op de uitdraai die ik van de dealer heb gekregen staat wel een tekening van de ABS en ABS/TRACS unit geplaatst.

waarom deze storingscodes anders uitgelegd worden dan op de site die ik je gaf, is mij een raadsel.
En...?
Het is een rooie!

thuur

Citaat van: Ludo op 16-07-2005 21:11:00
Citaat van: coender op 16-07-2005 18:41:12
voor de codes deze link: http://www.troublecodes.net/Volvo/

succes,
Coender
dit zijn storingcodes voor het brandstofsysteem.

Citaat van: coender op 16-07-2005 19:50:45
1-2-4: heeft te maken met de wielsensor de 4 staat waarschijnlijk voor een van d achterwielen.

4-4-4: heeft te maken met een storing in het combi-relais.
wat dit dan weer met ABS te maken, weet ik niet maar op de uitdraai die ik van de dealer heb gekregen staat wel een tekening van de ABS en ABS/TRACS unit geplaatst.

waarom deze storingscodes anders uitgelegd worden dan op de site die ik je gaf, is mij een raadsel.
foutcodes van de achterwielsensors hebben code 313 (links) en 314 (rechts).
4-4-4 is afkomstig van het hydraulisch aggregraat.
als je "controller" in de zoekfunctie intypt vind je de oplossing daarvoor.
vooral de berichten van thuur goed lezen.  ;)

Jahaa, 313 die HAD ik ook ;D

Gr ;)

karinara

Hallo
weet toch iemand wat betekennen die fut codes in mijn geval ,ik heb wel iets gevonden 4-4-4Acceleration sensor signal en 1-4-2ECU faulty maar andere staan nergens vermeld en ik begrijp ook niet wat betekent dat en of is dat mogelijk op te losssen ......

thuur

Op deze pagina zie je onder DTC de volgende mogelijkheden staan:
A1 Trans A2 Engine  A3 ABS  A6 Ignition

De nummers komen overeen met het gaatje waar je de stekker in hebt geduwd ;)

Als je de ABS computer hebt uitgelezen staat er dus:
142 Faulty brake pedal switch, open or short
444 No power supply to valves in hydraulic unit

In jouw geval dus even de schakelaar bij het rempedaal nazien (maak meteen even de stekker schoon als je de schakelaar controleert). En ik zou de grote stekker op de ABS module ook even losnemen en schoonmaken, alsook de contacten (contrastekker) op de module zelf. Gewoon alcohol of remmenreiniger gebruiken, geen contactspray of WD40 ;)

Dan de module resetten en kijken of er codes terugkomen.

Gr 8)

karinara

Hallo
waar ligt die schakelaar bij het rempedaal ? Moet ik ook onder achterwiel kijken in verband met die codes of niet???

thuur

Je hebt toch geen code die aanleiding geeft om onder je achterwielen te kijken ??? ;)

Als ie LIGT bij het rempedaal heb je wel meteen de oorzaak gevonden ;D

De schakelaar zit bovenaan het rempedaal. Als je het paneel boven de pedalen even wegneemt zie je hem wel zitten. Zit redelijk vooraan en er hangt een stekker aan. Als het goed is tenminste ;)

Gr 8)

Emiel

Citaat van: thuur op 17-07-2005 00:18:45

De schakelaar zit bovenaan het rempedaal. Als je het paneel boven de pedalen even wegneemt zie je hem wel zitten. Zit redelijk vooraan en er hangt een stekker aan. Als het goed is tenminste ;)

Gr 8)

Das je remlichtschakelaar.....de rempedaalstandsensor zit op de rembekrachtingerhuis, onder de motorkap.

Emiel 8)

thuur

Citaat van: Emiel op 17-07-2005 19:26:23
Citaat van: thuur op 17-07-2005 00:18:45

Gr 8)

Das je remlichtschakelaar.....de rempedaalstandsensor zit op de rembekrachtingerhuis, onder de motorkap.

Emiel 8)

Dat is dan vanaf MY96 ??? Kan het niet vinden in mijn schema's.. 1 schakelaar, zelfde als remlichten.

Gr :-\

Emiel

Ik denk dat we dus een beetje langs elkaar heen werken..... ::), vanochtend hebben ze in m'n oogje lopen boren, tis beetje wazig allemaal  ;D. Ben ff naar buiten gegaan om het ff te checken, de remlichtschakelaar zit bij je rempedaal, de pedaalstandsensor zit als je voor de auto staat links naast je hoofdremcilinder.
Bij de S60/V70 etc. vervangen we die dingen bij bosjes, V70 classic en 850 komen wel eens voor.

Emiel.... 8)

reneetje

Citaat van: Emiel op 17-07-2005 21:39:27
vanochtend hebben ze in m'n oogje lopen boren, tis beetje wazig allemaal  ;D. . .....

Bespeur ik hier beunhazerij in de oog laser techniek :o
Zit er ook ernstig over te denken , maar vind het toch wel wat beangstigend en prijzig..........

Rene ;D

thuur

Citaat van: Emiel op 17-07-2005 21:39:27
Ik denk dat we dus een beetje langs elkaar heen werken..... ::), vanochtend hebben ze in m'n oogje lopen boren, tis beetje wazig allemaal  ;D. Ben ff naar buiten gegaan om het ff te checken, de remlichtschakelaar zit bij je rempedaal, de pedaalstandsensor zit als je voor de auto staat links naast je hoofdremcilinder.
Bij de S60/V70 etc. vervangen we die dingen bij bosjes, V70 classic en 850 komen wel eens voor.

Emiel.... 8)

Ik begrijp dat je een standensensor NAAST een lichtschakelaar bedoelt, maar deze sensor zie ik niet terug in mijn schema's  van MY 92-94.

Gr 8)

PS: ik twijfel ook nog: wat heb je laten doen aan je oog en wat is/was je bioptrie (zeg ik het zo goed Spin? ;)). Heb zelf -3.75 :(

Emiel

{off topic mode aan}
Het is niet wat je denkt, ik had zo'n last van een rood irriterend oog, dat ik maar even naar het ziekenhuisje hebt bezocht. Er zaten metaalsplinters in, en die boren ze eruit met een heel klein boortje ::). Maf gevoel joh....
{off topic mode uit}

Maar als ik vandaag de foutcodes lees zie ik idd een remlichtschakelaar staan, sorry ::)

Emiel