Simons sportuitlaat

Gestart door Edwin, 10-08-2002 19:35:23

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Hallo roffelaars,

allereerst mijn complimenten voor het nieuwe forum. Het ziet er overzichtelijk uit en na even gewend te zijn werkt het ook prima. Sjappoo.
Ik heb deze vraag ook al op het oude forum gegooid maar was weer verdwenen...
Afgelopen dinsdag heb ik een Simons sportuitlaat onder mijn 850 gegooid (de 020-H7) klinkt super en steeds beter naarmate de auto warmer wordt, echter boven de 3500 toeren valt ie weg. Hebben meer mensen ervaring hiermee? Wordt dit nog beter of is dit de karakteristiek van de uitlaat?

gr. Edwin.
ps. weet iemand hoe ik mijn eigen foto bij mijn profiel krijg? Ik heb geen internetadres waar ie staat, misschien kan ik die van iemand lenen?

Tot de 18e!!1 ;D :D

Rene

stuur maar een foto naar mijn email.

Johann

Citeerechter boven de 3500 toeren valt ie weg.

Even iets specifieker, je zou denken dat je elke keer weer terug moet rijden om 'm op te halen...
 ;D ;D

Bedoel je dat 't vermogen weg valt of dat het geluid weg valt?
Is dit bij constant gas of langzaam op trekken of bij vollast.
Mocht hij bij vollast wegvallen dan zou je eens moeten kijken of de turbodruk niet te hoog oploopt, zo ja wastegate armpje iets losser zetten.
Wat het geluid betreft, mijn Simons maakt minder resonant geluid naarmate de toeren hoger worden, de brom gaat er uit.
Betekent wel dat het gas er lekker door jaagt ;)

Edwin

Hoi Johann,

ik bedoel inderdaad het geluid. Als ie warm is bromt ie lekker diep TOT 3500 toeren. Dan hoor ik alleen de motor nog maar en geen uitlaat meer. Nu vind ik dit niet zo erg, want dan is ie mooi stil bij constante snelheid op de snelweg. Jammer is dan wel dat bij doortrekken tot 6000 toeren het uitlaatgeluid ineens afneemt.. :(. De brom gaat er dan inderdaad uit zoals jij zegt.
Onder een viaduct stilstaan en optrekken is wel errug kicken ghighi ;D

gr. Edwin. 8)

Mellow_yellow

Tja, dat is nu het 'euvel' bij een turbomotor. Als de turbo volgas mee gaat draaien dan 'vreet' deze de roffel op.... (nee, Johann, niet letterlijk  :-X ). Maar als je er achter rijdt dan zul je merken dat er nog steeds een errug mooi geluid uitkomt, maar dat hoor je in de auto niet.

Roy_Heitzer

en anders sloop je er toch een paar dempers tussen uit!!!! ;D
Heeft mijn buurjongen gisteren gedaan met z`n Golf VR6,kippevel...........

Rene

Ja alleen moet je dan met gehoorbescherming rijden ;)

Mellow_yellow

Kun je wel meteen horen wanneer er bij die VR6 de koppakking tussenuit ligt.....  ;)