wat mag een brandstofpomp wel en niet kosten??!!

Gestart door Otto, 18-08-2005 15:19:14

Vorige topic - Volgende topic

Otto

Wil(moet) mijn brandstofpomp vervangen en ben wat aan het informeren naar de prijzen van deze dingen.

Eerst de dealer gebeld. ,,€391,- maar dat is inclusief btw meneer''.

Toen een volvo garage/sloop.

eengebruikte €50,-
een nieuwe maar wel immitatie voor 75,-

Dit nogal een heel groot prijs verschil!!!!!!!

Iemand ervaring met zoiets? Moet ik dan een 50 of 75 pomp kopen???

Alvast bedankt!

Otto
Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )

KIM

Bij Volvo bestellen betekent naar mijn mening dat je het hele kunststof huis eromheen krijgt (geen ervaring mee).
De keuze tussen nieuw en 2e hands lijkt mij niet moeilijk; nieuw.
De pomp is een bekend falend onderdeel bij de 850, vooral als deze op LPG heeft gelopen. De pomp draait altijd zodra het contact aangezet wordt (ook bij LPG) en is daardoor aan slijtage onderhevig.
Van de 2e hands versie weet je nooit hoelang de pomp al gewerkt heeft en wanneer deze het dus zal begeven.

Ton

Citeereen nieuwe maar wel immitatie voor 75,-

Zal idd wel alleen de pomp zijn voor die prijs, die je dan zelf in het kunststofhuis moet bouwen.
Heb iets meer dan een jaar geleden (geloof ik) ook de pomp vervangen, was iets van € 220,- zonder het "huis" wat op zich wel makelijk te monteren is. Pomp is gewoon van Bosch, en ook verkrijgbaar bij zaken die bosch-dealer zijn. Ik heb helaas geen codenummer.

Wauter

Voor 75 euro heb je volgens mij ook geen Bosch pomp.

Ton

CiteerVoor 75 euro heb je volgens mij ook geen Bosch pomp.

Ik bedoel ook bij de volvo-dealer betaal je bijna € 400 voor een bosch pomp, en bij een bosch-dealer betaal je toch een flink stuk minder, voor een "merk" onderdeel.
Maar niemand kan uiteraard in de portomonee van een ander kijken, dus is misschien die imitatie ook wel een goede optie.

Otto

ok ga het eens met een pomp van 75 euro proberen.

Bedankt en jullie horen het wel!!
Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )