ABS lampje en benzine wonder

Gestart door karinara, 24-08-2005 12:31:34

Vorige topic - Volgende topic

karinara

Hallo
ik ben net terug gekomen van vakantie (6oookm gereden)en tijdens rijden gemerkt dat motor slaat plotseling af in geval dat ik rijdt meer dan 250km op benzine en loopt weer goed als tank is bijgevuld,ook die abs lampje blijft continieu branden -ik heb Marcel gebeld maar bij mij is controller van model 93 dus die groot zilver doos met stekers er op .
Wie kan mij een goed raad geven hoe is dat op te lossen in mijn geval volvo 93 2,5 20v .Alvast bedankt!!!!!!!!!

johan283

ik niet begrijp wa probleem is?

Wie is Marcel?

Christiaan

Wonderen bestaan dus nog!
Even zoeken op relais 103 en contactslot op dit forum, waarschijnlijk kom je dan wel weer wat verder.
Christiaan

animalT5R

dat van je brandstof,ligt aan je brandstof relais.
en heb eventueel wel een ander topic voor je,waar diegene volgens mij hetzelfde probleem had:

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=3;action=display;threadid=9527;start=0

ik zou zeggen,lees het even en misschien is dat je probleem wel.

johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Jeroentjuh

Electrisch gedeelte van je contactslot

karinara

Hallo
ik ga mijn 103 relais vervangen maar mijn vraag is nog wat te doen met abs controller dat is een oude in zilver doos met stekers erop ??? Is die niet te repareren???

Reitse

ABS-controller is goed te repareren, zoek maar es op postings van Thuur ;)

denkweb

Voor de ABS controller even Roffel 18 afwachten ;)

thuur

Ik zou ook eerst je contactslot inspecteren voordat je aan de controller begint ;)

Gr 8)

karinara

Hallo
ik heb gelezen dat iets over contactslot maar bij mij werkt alles behalve dat die abs lampje blijft branden ......Is dat te reparerenen als ja hoe ???

karinara

Hallo
ik eb code uitgelezen en in A3 ik krijg volgende 3-1-4;3-2-4;1-2-4;2-1-4 het gaat allemaal over mijn recht achter wiel sensor .ABS lamp blijft cont.branden .Wat kan ik daar aan te doen?

thuur

Foutcodes wijzen erop dat de sensor helemaal geen signaal meer geeft :-\

De stekker bovenop de ABS module had je al schoongemaakt? Zo niet -> even doen met een borsteltje en wat (reinigings)alcohol.

Rechterachterwiel afnemen, stekker van de sensor losmaken. Stekker goed schoonmaken en kabel controleren op corrosie of beschadigde isolatie. Dan controleren of de sensor goed op z'n plek zit (zat bij mij scheef).

Dan de ABS krans inspecteren, die mag niet gebroken zijn of extreem geroest.

Koffie drinken en wachten totdat alle alcohol verdampt is.

Vervolgens stekker terugplaatsen, wiel monteren, ABS computer resetten en een stukje gaan rijden.

Heb je hierna nog steeds foutcodes, dezelfde welteverstaan, dan meld je je wel weer.

Kortom: komt wel goed 8)

Suc6!

Gr ;)

karinara

Hallo
eindelijk ik heb een goede raad gekregen ,maar omdat ik een beginner ben is er mogelijk ergens een foto met wat beschrijving vinden wat is wat bij een wiel ,ik heb al steker bij module schoon gemaakt .bedankt.....

thuur

Valt wel mee hoor. Ik heb helaas geen foto bij de hand :-\

Als je het achterwiel afneemt en van de bovenkant kijkt zie je een kabeltje met stekker (kan 'gecamoufleerd' zijn door modder, teer, zand e.d.). Deze stekker neem je los. De 2 pinnen die je dan zien zitten direct op de sensor. Deze moet dus recht en vast gemonteerd zitten.

De ABS krans zit direct onder de sensor en loopt rond de achteras. Het lijkt op een tandwiel met kleine korte vierkante tandjes. Probeer zo goed mogelijk te kijken of deze krans intact is. Op DEZE pagina zie je op figuur 5 een close up van een ernstig aangevreten ABS krans (geen zorg, dat komt door het klimaat daar! Maak je ook geen zorgen over hetgeen degene van dat project mee bezig is, dat hoef je allemaal niet te doen ;)). Figuur 7 laat een krans zien die intact is (weliswaar met Tectyl ingespoten).

Ik hoop dat je hier genoeg aan hebt. Geef maar een gil anders...

Gr 8)

karinara

Hallo
ik heb alles volgens instructies gedaan met wiel ezv.en nou abs lampje blijft nog branden alleen fout codes na reset zijn veranderd -blijft nog code 3-1-4 en alle andere zijn weg .....